SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Problemy z wagą

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 176

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 261 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1311
Hej,

Pisałam wcześniej na dziale o zdrowiu, ale napiszę też tutaj, być może nie każdy tam zagląda, a któraś z Was miała podobny problem lub wie jak go rozwiązać.

Kiedyś miałam zaburzenia odżywiania i bardzo niską wagę, jednak po kilku latach leczenia, udało się z tego wyjść i te problemy są za mną (ponad 5 lat jest ok). Jednak niedawno 2 lata temu wpadłam w depresję, leczyłam się farmakologicznie waga znacząco wzrosła, być może także dlatego, że od ok. tego samego czasu zaczęłam brać leki hormonalne (które też jako skutek często powodują zatrzymywanie wody i tycie). W ciągu niepełnego roku przytyłam ponad 10 kg. Dodam, że zawsze byłam szczupła i aktywna fizycznie. Trenowałam bieganie, później trenowałam na siłowni. Jem ok. 2000-2500 kcal dziennie, czasem mniej. Zawsze byłam szczupła, mogłam dużo jeść, a waga i tak była w przedziale 47-50 kg max. Teraz ważę 61 kg/164 cm.

Zastanawiam się z czego to wynika nagłe przytycie i trudności ze zrzuceniem kilogramów. Leki przestałam brać ok. 4 miesięcy temu. Czy jednak nadal utrzymują się w organizmie i przez to ciężko coś zrzucić czy przemiana materii tak bardzo spadła? Czy po prostu sobie tak wmawiam.. Robiłam badania podstawowe i wszystko było w normie. Prawie po każdym posiłku mam wydęty brzuch, widzę po sobie, że nadal jestem opuchnięta od zatrzymanej wody. Jem zdrowo, czasami zdarzy się coś słodkiego/mniej zdrowego. Pomimo, iż ćwiczę ok. 4 razy w tyg. z czego 3 treningi są bardzo mocne, to nie widać nic po mnie, aby sylwetka jakoś była zarysowana. Waga cały czas stoi w miejscu albo lekko się zwiększa.. Macie jakieś rady? Czy może zamiast samemu ustalać sobie dietę i treningi lepiej zasięgnąć porady specjalisty?

Z góry bardzo dziękuję za rady.

wszystko w Twoich rękach!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3440 Napisanych postów 29371 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 638828
Jakbyś wrzuciła ankietę naszego działu to by nam było łatwiej coś pomóc. Znajdziesz ją w temacie z regulaminem działu.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 261 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1311
nightingal
Jakbyś wrzuciła ankietę naszego działu to by nam było łatwiej coś pomóc. Znajdziesz ją w temacie z regulaminem działu.


ANKIETA

****DANE PODSTAWOWE***************************************

WIEK: 25 lat
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY: ok. 7 lat (bieganie i siłownia, czasem więcej biegania czasem ćwiczeń różnie) z przerwami krótkimi typu tydzień/2 tygodnie może z 4 razy tak, ćwiczenia obwodowe z masą własnego ciała, ćwiczenia rozciągające, z ciężarami, taśmami)

****PARAMTERY OBWODÓW*************************************

WAGA CIAŁA: 61 kg
WZROST: 164 cm
OBWÓD RAMIENIA: 29 cm
OBWÓD ŁYDKI: 37 cm
OBWÓD UDA: 59 cm
OBWÓD BIODER: 95 cm
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: 78 cm
OBWÓD TALI: 70 cm
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: 82 cm

****CEL*************************************************
CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING? lekko zarysować mięśnie, być bardziej wysportowana, czuć się lepiej

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE:
PRZEBYTE KONTUZJE: czasami z nogami po treningach biegowych, ale teraz jest ok
WADY POSTAWY: nie
ALERGIE: nie
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: nie
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? tak
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? nie

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: witaminy głównie (d3, b12 itp.)
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO) nie

****DIETA*************************************************
JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE - zdrowo się odżywiam, czasami coś niezdrowego, nie liczę codziennie kalorii, ale zdarzy się że policzę ;p i wychodzi ok 2000-2500 kcal
CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ? utrzymuję/tyję

****SPRZĘT**********************************************

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: TAK

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING - 2 razy w tygodniu ćwiczę dolne partie i brzuch i 2 razy górne i brzuch, po tym robię 30 minut cardio.






Zmieniony przez - exiables w dniu 2019-08-14 15:35:57

Zmieniony przez - exiables w dniu 2019-08-14 15:36:27

Zmieniony przez - exiables w dniu 2019-08-14 15:37:30

wszystko w Twoich rękach!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3296 Napisanych postów 6785 Wiek 27 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 192230
A jak wyglądają Twoje treningi? Piszesz, ze ćwiczysz od lat a sylwetka się nie zmienia - a jak wyglada Twoja progresja, ciężary, intensywność ?
Można odchudzać się nie licząc kalorii ale będzie to na pewno dużo trudniejsze. Zazwyczaj okazuje się , ze jemy znacznie więcej niż nam się wydaje. Najlepiej jak bys zaczęła prowadzić dziennik żywieniowy np. na potreningu.pl i wpisywała dokładnie co jesz, być może jesz sporo poza swoje zapotrzebowanie i dlatego tyjesz.

Robiłaś w ostatnim czasie badania krwi i czy jesteś jeszcze pod opieką lekarza ?

""Doubt is enemy number one of progression"
Dziennik : http://www.sfd.pl/DT_MissInvincible-t1065640.html

Blog kulinarny: http://www.sfd.pl/[BLOG]_MissInvincible_w_kuchni-t1100371.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 261 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1311
missInvincible
A jak wyglądają Twoje treningi? Piszesz, ze ćwiczysz od lat a sylwetka się nie zmienia - a jak wyglada Twoja progresja, ciężary, intensywność ?
Można odchudzać się nie licząc kalorii ale będzie to na pewno dużo trudniejsze. Zazwyczaj okazuje się , ze jemy znacznie więcej niż nam się wydaje. Najlepiej jak bys zaczęła prowadzić dziennik żywieniowy np. na potreningu.pl i wpisywała dokładnie co jesz, być może jesz sporo poza swoje zapotrzebowanie i dlatego tyjesz.

Robiłaś w ostatnim czasie badania krwi i czy jesteś jeszcze pod opieką lekarza ?


Badania podstawowe miałam w normie. Jeśli chodzi o formę była na prawdę dobra. Dopóki nie zaczęłam brać leków i przybierać na wadze. Więc mogę powiedzieć że dopiero od ok. 1,5 roku figura jest bardzo słaba.

wszystko w Twoich rękach!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paula.cw Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1295 Napisanych postów 9626 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 576349
Mogłaś przytyć jako skutek uboczny rozchwiania hormonów po przygodach z ED a potem depresji i lekach. A widocznie teraz jesz za dużo żeby schudnąć. Między 2000 a 2500 kalorii jest ogromna różnica. Tydzień jedzenia 2500 to może być nawet 3500 kcal nadwyżki w skali tygodnia zakładając zapotrzebowanie ok 2000 kcal. Nie biorąc pod uwagę niedoszacowania.

Tak więc wyszłabym od kontroli tego jak rzeczywiście terwz jesz. Potem od jedzenia zgodnie z zapotrzebowaniem przez jakiś czas żeby sprawdzić jakie ono rzeczywiście jest. I potem można obciąć trochę Kalorie i zacząć redukcję :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta do oceny

Zestaw 1