SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Problem z liczeniem kalorii

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 378

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

18

Płeć

Mężczyzna

Cel

Redukcja

Waga

64

Wzrost

177

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

12,5% (tak wskazuje waga), ale sylwetce jeszcze brakuje

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

3x trening na siłowni, za mniej więcej tydzień planuję dodać rower kilka razy w tygodniu

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Brak diet, od niedawna czytam o nawykach żywieniowych i staram się zdrowo odżywiać

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Dobry

Stosowana lub planowana suplementacja

Brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 101 dni Na forum 101 dni Przeczytanych tematów 618
Od 16 lutego zacząłem pierwszy raz chodzić na siłownie (3x w tygodniu z trenerem), ale bez diety. Minął już miesiąc ćwiczeń (teraz od tygodnia jak wiadomo siłownie zamknięte) i chcę zacząć liczyć kalorie, ale mam z tym problem.
Wyliczyłem z poradnika na forum moje zapotrzebowanie: TDEE=2822 - 300 (redukcja)
Korzystam z aplikacji FatSecret, ale wczoraj wyszło mi 1643 kalorii, a przedwczoraj 1340 (jem 3 posiłki dziennie), więc coś źle liczę
1. Owoce wliczamy, ale warzyw nie trzeba, tak?
2. Jak mam policzyć kalorie z zup czy sałatek?
3. Taki przykład - jak jadłem makrelę wędzoną, to zważyłem i wyszło mi 100g (w sensie po "oddzieleniu" z ryby), a sama ryba waży 300g, to mam policzyć kalorie ze 100g, tak?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1080 Napisanych postów 4831 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 129667
Strączkowe liczysz, zobacz ile kcal masz w fasoli, grochu, bobie, ciecierzycy itd.

Kukurydzę też wliczasz.

Zupy i sałatki - ważysz całość użytych składników, dzielisz przez zjedzone porcje.

Raczej w lokalach podają kalorykę na porcję, albo przynajmniej wagę porcji.

No tak, ważysz tyle mięsa z ryby, ile zjadłeś, przecież nie liczysz skóry i ości.


Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2020-03-21 15:13:55
1

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12581 Napisanych postów 121965 Wiek 35 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1405412
1 strączkowe wliczasz, inne tez jak np zjesz pół kg pomidorów to już trochę się uzbiera
2 na oko, jak sam robisz to masz łatwiej, wiesz ze do sałatki np dałesz paczkę kukurydzy, 150g papryki 50g ryży itp i dzielisz to potem na tyle ile wziąłeś na talerz
3 liczysz dla 300g BTW masz podane dla całej ryby a nie mięsa, chyba ze w tabeli znajdziesz mięso odzielone od ryby czy coś takiego, tak samo jest z udkami kurczka , masz udko kurczak gdzie BTW jest podane na całe udo, i masz też mięso z ud, gdzie już kości nie sa uwzględnione.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4099 Napisanych postów 64720 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 687148
Najprościej będzie jak wliczysz wszystko. Polecam używać do tego dziennika żywieniowego potreningu.pl Wrzucasz w niego Produkty/posiłki i wszystko masz wyliczone. Na ważenie warzyw rzeczywiście nie ma sensu tracić czasu. Możesz sobie założyć, że spożywasz 1 kilogram dziennie i tyle te, wrzucić w dziennik aby przyjąć stałą wartość kalorii, którą spożywasz.

Zapotrzebowanie kaloryczne wynoszące 2800 kalorii wydaje się prawidłowo policzone. Zawsze możesz wkleić tutaj całość obliczeń i zobaczymy dokładniej.

Jak wygląda aktywność fizyczna?
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 101 dni Na forum 101 dni Przeczytanych tematów 618
Obliczyłem w ten sposób:
Waga: 64, wzrost: 177, wiek: 18
BMR=9,99*64 + 6,25*177 - 4,92*18 + 5 = 1662
TEA= 3x45min. x 8 + (3* 7% z 1662) = 1429 : 7 = 204
NEAT=700 (ektomorfik)
TEF= 7,5% z TDEE = 256

TDEE=1662+204+700+256=2822

Co do aktywności fizycznej to 3 razy w tygodniu na siłowni (od jutra będę ćwiczył w domu ćwiczeniami z Youtube, jak otworzą siłownie to wrócę) i jak tylko będzie wyższa temperatura to dojdzie rower 2 lub 3 razy w tygodniu


Zmieniony przez - trensf123 w dniu 2020-03-22 18:39:43
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4099 Napisanych postów 64720 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 687148
Obliczenia wyglądają sensownie. Podobnie jak i aktywność fizyczna.

Możesz zacząć od 2600 kalorii i podzielić te ilość na zalecane ilości składników odżywczych. Będą to 2 gramy białka na kilogram masy ciała, minimum 1 gram tłuszczów i reszta kalorii pochodząca z węglowodanów.

Tutaj masz ich zalecane źródła:

https://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html

https://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html

https://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 101 dni Na forum 101 dni Przeczytanych tematów 618
Liczyłem przez ostatnie 2 dni kalorie i wyszło mi 1847 kalorii (poniedziałek) i 1678 kalorii wczoraj. Czyli faktycznie mało jem, a z tego co przeczytałem, nie powinno się jeść za mało kalorii, bo przy stagnacji, nie będzie z czego uciąć. Ale z drugiej strony, ważę 64kg i waga wskazuje 12,5% tkanki tłuszczowej, więc redukcja nie powinna potrwać długo, mogę zostać przy tych kaloriach w granicach 1700-1900?
Plus tamto wyliczenie jest przy założeniu, że 3 razy w tygodniu ćwiczę na siłowni, teraz jeszcze trochę będzie zamknięta, a treningi w domu są mniej wymagające (nie mam sprzętu). Więc zapotrzebowanie mam chyba o 150 kalorii niższe, czyli 2650


Zmieniony przez - trensf123 w dniu 2020-03-25 14:53:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4099 Napisanych postów 64720 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 687148
Spożywanie 1900 kalorii to głodówka, więc nie będzie to zbyt sensowne rozwiązanie. W takiej sytuacji polecam obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne od początku i wkleić tutaj całość obliczeń.

Poza tym możliwości wykonywanej aktywności fizycznej są dość spore. Nawet zakładając, że siłownie i miejsca z drążkami są zamknięte. Ciągle można zrobić trening z własnym ciężarem ciała, pobiegać, zrobić sprinty, tabatę, wzmocnić mięśnie głębokie/posturalne brzucha, czy wykonać fajny trening z użyciem gum. To jaka będzie Twoja aktywność zależy tylko od Ciebie, a nie od zamkniętej siłowni.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 101 dni Na forum 101 dni Przeczytanych tematów 618
Dlaczego głodówka, skoro nie czuję się źle? Organizm nie powinien dawać wtedy sygnałów, że jest coś nie tak? Pytam, żeby to zrozumieć

BMR=9,99*64 + 6,25*177 - 4,92*18 +5 = 1662
TEA (nie wiem ile mi będzie zajmował trening, zakładam, że 3 razy w tygodniu po 40 minut)= 3*40*7 + EPOC(3*5% z 1662) = 1089,3/7= 156
1818+NEAT (ektomorfik)= 2518
2518+TEF(nie wiem czy dać 6 czy 10%, przyjmuję 7)= 2694





Zmieniony przez - trensf123 w dniu 2020-03-25 18:55:35

Zmieniony przez - trensf123 w dniu 2020-03-25 19:04:13

Zmieniony przez - trensf123 w dniu 2020-03-25 19:05:01
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4099 Napisanych postów 64720 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 687148
Nie zawsze sygnały są widoczne gołym okiem. Je zawsze również jesteśmy w stanie je poznać. Czasami po prostu je bagatelizujemy, wydaje nam się, że to normalne, itp. Poza tym, każdy z nas jest inny i inaczej może reagować. Nie mniej jednak, im dłużej będzie ona trwała, tym większe jest ryzyko pojawienia się problemów zdrowotnych. Szczególnie widoczne jest to wśród kobiet, których tarczyca jest zdecydowanie bardziej wrażliwa na tego typu czynniki zewnętrzne.

Pierwszym objawem będzie brak efektów redukcji tkanki tłuszczowej, czyli spowolnienie pracy tarczycy i metabolizmu.
1

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Hipoglikemia reaktywna?

Nutel