SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Prośba o porade, co z tą masą zrobić :) ?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2724

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 392
Witam Panowie, na forum jestem tu nowy a i doświadczenia w kulturystyce mam znikome, nie mniej jednak amatorsko troszkę sobie ćwiczyłem a efekty mam nadzieję zobaczycie na zdjęciach.Na siłowni z dwa lata ćwiczyłem z przerwami, co więcej 23 lata i jakieś 176 wzrostu.
Pisze do was bo chciałbym zacząć ćwiczyć efektownie a więc co za tym idzie jaki plan treningowy polecacie act, fbw ? Dodam że zależy mi na masie, ale i zarazem chciałbym rzeźbić brzuch. Na siłownie chce przeznaczyć 3 dni i jeden dzień na basen. Czekam na porady, dzięki z góry









Płeć: Mężczyzna

Wiek: 23

Waga: 73

Wzrost: 176

Cel treningowy: Masa

Staż treningowy na słowni: 2 lata

Uprawiane inne sporty: pływanie

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): full osprzęt

Dieta: brak

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: brak
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 392
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 470 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 6629
Nie da sie jednoczesnie robic mase i rzeźbic brzuch...jesli dopiero wracasz na siłke to zacznij od act a jeśli już ćwiczysz jakis czas to zrób tydzień przerwy i zacznij fbw w tematach podwieszonych znajdziesz przykładowe plany treningowe, dobrze by bylo gdybys przeczytał wszystkie posty podwieszone... I odwiedź dział odżywianie i ułóż diete...jest tez taka fajna rzecz jak wyszukiwarka, a ołówkiem edytujesz posty by nie pisać jeden pod drugim ;)

http://r8.bloodwars.interia.pl/r.php?r=23409  <---fajna gierka przez przeglądarke

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 132 Napisanych postów 7128 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 24841
Może byc FBW.
Plan zmieniamy co 4 - 6 tygodni. 5-7 posiłków dziennie. Dużo wody. Rzeźba brzucha (A6W)...choć przy robieniu masy będzie ciężko. Prędzej ABSII.. Lepiej zwiększyć masę mięśni brzucha, a później ja rzeźbić.

Zmieniony przez - donJAZYResko w dniu 2009-01-24 01:01:01

Wiesz co, spróbuj szczeknąć, jedno jest pewne;
groźny to ty jesteś, ale tylko przez internet.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 392
Okey Panowie, na 90% zdecyduje się na FBW z tego względu że nie lubię monotonii, po za tym ten trening równie dobrze sprawdzi się przy budowaniu masy wracając po długiej przerwie na siłkę. Tylko jednej rzeczy nie kumam: trening można podzielić na 3 fazy a wiec 1-2 tygodnie ćwiczę każde ćwiczenie wykonując 15 powtórzeń, 3-4 tygodniu 10 a w 5-6 tylko po 5 tak ?? a w tym przypadku stosuje się jakaś progresje? Wiem że można też ćwiczyć w tygodniu 15-10-5 ale to jakoś średnio mi pasuje, a i jeszcze jedno czy oby na pewno efektywne jest ćwiczenie powiedzmy klaty na ławeczce tylko 4oma seriami w treningu, rozkładając na 3 treningi wyjdą te 12 serii ale jakieś to dziwne. A i jeszcze jedno czy można w tym treningu pominąć nogi ? Pozdro

Ps. jakbyście mieli fbw za sobą wklejcie swój trening, ja narazie jeszcze nie układam bo średnio to kumam, wiec czekam na opinie porady itd
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 132 Napisanych postów 7128 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 24841
Klatka 4 serię tygodniowo wystarczy. To masa nie rzeźba. Ja dziele trening na 2 fazy. Cały cykl trwa 6 tygodni. 1-3 tydzień 3-4 Serię / 10 powt. 65% ciężaru max., 4-6 tydzień 4-5 Serii / 6 powt. 80% ciężaru max.
Nóg w żadnym wypadku nie wykluczaj. To podstawa Kulturystyki. Te ćwiczenia kiedy dostajemy zawrotów głowy, omeldń itp. czyli Przysiady, Martwy Ciąg itd. są najbardziej skuteczne do zwiększania masy. Pozdro! W Treningach na masę nawet w dni beztreningowe mięśnie rosnąOdpowiednia dieta i nie katuj się, że to tylko 12 serii. Mięśnie potrzebują odpoczynku...

Zmieniony przez - donJAZYResko w dniu 2009-01-24 15:28:54

Wiesz co, spróbuj szczeknąć, jedno jest pewne;
groźny to ty jesteś, ale tylko przez internet.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 138 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1069
Ja bym nogi wykluczył,zbedny balast.Klata i wita.Amen
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 470 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 6629
Drestenis jeśli masz zamiar dawać takie rady to sobie odpuść

http://r8.bloodwars.interia.pl/r.php?r=23409  <---fajna gierka przez przeglądarke

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 138 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1069
Chciałem tylko pomóc.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 132 Napisanych postów 7128 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 24841
"Większość mięśni buduje sie krótką lista ćwiczeń - przysiady, martwy ciąg, wyciskania, wiosłowania. Z wyjątkiem wyciskania sztangi na ławce płaskiej (ulubione macho-ćwiczenie) trudno znaleść początkujących opierających swój trening na tych ruchach. Dlaczego? Są ciężkie do wykonania. Naprawdę ciężka seria przysiądów czy martwego ciągu doprowadzą nas do zawrotów głowy czy nawet odruchów wymiotów. Seria przysiądów z dużą ilością powtórzeń sprawi, że przez kilka minut będziesz musiał leżeć na podłodze łapiąc oddech, zanim rozważysz możliwość wstania, nie mówiąc o przystąpieniu do następnej serii. Komu potrzebna taka męczarnia, skoro łatwiej usiąść w ładnej i wygodnej maszynie do wypychania, i cieszyć się łatwymi powtórzeniami. Aah, wypychanie na maszynie - żadnej upierdliwej sztangi wrzynającej się w kaptury i zostawiającej czerwone odciski na plecach. To samo z butterfly'em. Po co męczyć się z nieporęcznymi hantlami, kiedy można wygodnie usiąść na maszynie i oglądać u lustrze pracująca klatkę.
Dość ironi. Jeżeli chcesz stać się większy i silniejszy, rób to co robili przed Tobą całe pokolenia kulturystów. Skup się na wolnych ciężarach. Ćwiczenia te są ciężkie, to prawda, jednak nie ma innej drogi do wybawienia od bycia częścią stada ludzi małych i słabych."

Oto fragment z tematu "10 Przykazań Treningu Siłowego" punkt III - Czcij podstawy.

W żadnym wypadku nie wykluczamy nóg. Są bardzo ważne. Istnieje, też grupa tych czyli między innymi ja co nie chcą dużych gabarytów tej partii. Po prostu zakładam w **** mniejsze ciężary i jadę. Ale nie zaniedbuje ich. To ważne. Hou

Wiesz co, spróbuj szczeknąć, jedno jest pewne;
groźny to ty jesteś, ale tylko przez internet.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 470 Wiek 33 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 6629
Spoko rozumiem że chciałeś dobrze, ale nogi to nie jest zbędny balans...a ćwiczyć sam zestaw dyskotekow jest śmieszne...czysta lanserka która z czasem wygląda coraz bardziej żałosnie (wielkie łapy i nóżki jak patyczki) ważne są proporcje....a nogi to najwieksza grupa mięśniowa wiec już prędzej darowałbym sobie biceps niż nogi bo i tak dostanie swoje przy treningu pleców

http://r8.bloodwars.interia.pl/r.php?r=23409  <---fajna gierka przez przeglądarke

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening na rzeźbę - zaniki mieśni?

Następny temat

Czy to może być zerwany biceps?

injelly