SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Prośba o pomoc - plan na redukcję i siłę

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 859

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 31 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 34
Witam,
postanowiłam wziąć się porządnie za siebie, ale nie za bardzo wiem co i jak, coś czytałam, ale wątpliwości i tak mam mnóstwo.
Jeśli chodzi o moje cele to jest to redukcja tłuszczu/rzeźba oraz siła w łapkach (bez rozrostu barków/ramion) oraz ogólne wzmocnienie mięśni, szczególnie brzucha (słabeusz jakich mało).
Zaczęłam chodzić na jogę dynamiczną (planuję 3 razy w tygodniu), chodzę na pole dance 2xtyg po 2 godz (w odstępie czasowym są te 2 godz), plus 1 godz dziennie innego dnia. Czasem się przejdę jeszcze na dodatkową godzinę innego dnia.
No i siłownia - czyli to co najtrudniejsze do ogarnięcia ;) do tej pory chodziłam czasem, ale nieregularnie, ćwiczyłam na maszynach, które stały w klubie. Czy same ćwiczenia na maszynie coś dadza? Troche się boję wolnych ciężarów, spojrzeń innych i w ogóle :D raz próbowałam to wzbudziłam nie lada sensację ;P
Nie ukrywam, ze chciałabym zbudować trochę tyłka :D Nie wiem czy się to da połączyć z redukcją, ale jak patrzę na zdjęcia mega chudziutkich dziewczyn z porządnymi tyłkami to myślę, że wszystko jest możliwe ;)

I czy jest pełna dowolnosć jeśli chodzi o dni, w ktore będę chodziła na siłownię? Bo będzie to na pewno ten sam dzień albo z jogą albo z pole dance.

Jeśli chodzi o dietę - liczyłam dwoma sposobami i "trochę" inne wyniki mi wychodziły... W końcu zdecydowałam się na 1800 kcal, 130g białka, 80 g tłuszczu - może być czy za dużo?
Na pewno będę potrzebowała odżywki białkowej.

A jeśli chodzi o mnie... 24 lata, 170 cm wzrostu, 59 kg. Tłuszczu najwięcej mam na brzuchu i nogach, ale na rękach też sie znajdzie zwisajaca fałda (jak wyprostuję ręce na boki to ona wisi u dołu). Ogólnie wydaje mi się, że mam dość masywną budowę.
Nie jem mięsa, biorę tabletki anty, podejrzewano u mnie pcos, ale nie mam stwierdzonego, jedna opinia lekarska wyklucza drugą ;) ogolnie lubie jeść, no i raczej wolno mi schodzą fałdy ;P tzn jak nic nie robie to jestem głodna i mam ochote na jedzenie, ale jak mam popołudnie w ciąglym ruchu to wtedy jem mało, często nadrabiajac wieczorem... Ponadto cierpie chyba na wzdęcia, tzn rano mam brzuch dużo mniejszy niz po posiłkach i w porownaniu z wieczorem jest duża różnica. Mialam tak nawet, gdy byłam dużo szczuplejsza. Brzuch jak balon po kilku godzinach.

Czy pomozecie mi jakoś to wszystko dopracować? Szczegolnie dietę, bo ważniejsza na redukcji... ;)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 649 Wiek 38 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 12356
Wypełnij antkietę z regulaminu i wklej dietę z kilku dni - najlepiej za pomocą potreningu.pl
Wtedy dziewczyny będą mogły coś doradzić

Piszesz że masz "masywną budowę" a przy tej wadze i wzroście jakoś nie wydaje mi się to możliwe? Może warto wkleić zdjęcia sylwetki żeby łatwiej było określić cele....

pozdrowienia!


Zmieniony przez - Danones w dniu 2013-01-29 01:25:12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 31 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 34
Niestety jestem dopiero teraz. a wiec ankieta:

Wiek : 23, 24 rocznikowo
Waga : 2 tygodnie temu się ważyłam na siłowni i było 59/60 kg
Wzrost : 169/170
Obwód w biuście(1) :89cm (już mi tu zleciały 4-5cm w ciągu ostatnich 2-3 tyg)
Obwód pod biustem :74
Obwód talii w najwęższym miejscu (2):73
Obwód na wysokości pępka :80
Obwód bioder (3):94
Obwód uda w najszerszym miejscu: lewe 56, prawe 57
Obwód łydki : l 37 p36
W którym miejscu najszybciej tyjesz : brzuch i uda
W którym miejscu najszybciej chudniesz : klatka piersiowa, pośladki.
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: (jak często) pole dance kilka godzin tygodniowo (min.5 godzin w 3 dni), joga 3xtyg, silownia (nieregularnie do tej pory, będzie 3xtyg na pewno)
Co lubisz jeść na śniadanie:lubię kanapki, ale jem teraz jajecznicę
Co lubisz jeść na obiad : makaron z sosem, obecnie zamieniłam makaron na ryż lub warzywa na patelnię
Co jako przekąskę : słodycze, zamienione na orzechy oraz owoce i wcześniej i teraz
Co jako deser : jak wyżej
Ograniczenia żywieniowe : wegetarianizm
Stan zdrowia: chyba dobry, problemy 'ginekologiczne'
czy regularnie miesiączkujesz: dopiero od 3 czy 4 miesięcy (odkąd zaczęłam brać hormony, bo wcześniej nijak się nie chciał uregulować)
czy bierzesz tabletki hormonalne: tak
czy przyjmujesz leki z przepisu lekarza: nie
czy rodziłaś:nie
Preferowane formy aktywności fizycznej: taniec
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : białko scitec nutrition (obecnie muszę kupić nowe, bo mi się skończyło)
Stosowane wcześniej diety : przeróżne, najczęściej ograniczanie kcal, oraz coś na kształt dukana




Zdjęć nie mam jak dodać, bo nie mam kabla do tel, a aparat mi pękł heh.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 31 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 34
co do diety:
generalne jajecznica z 4-5 jaj na oleju ryżowym (1 łyżka) plus jakieś dodatki - papryka, ogorek
na obiad ryż brązowy z pomidorami i nieraz tuńczykiem, ewentualnie warzywa na patelnię
na kolację serek wiejski z ogorkiem/papryka czy co tam mam
do tego orzechy w ciągu dnia
i jakiś dodatek w ciągu dnia, gdy zgłodnieję, czasem jakas ciemna bułka, czasem jeszcze jakiś serek

Największy problem mam z białkiem oczywiście

Zmieniony przez - Marta999 w dniu 2013-02-05 15:06:02
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 184 Napisanych postów 65575 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 188925
czyli ryby jesz?
ale dieta to tragedia, tzw wegetarianizm polegający na jedzeniu dodatków do mięsa... układaj porządną diete bez tego nie ma niczego.
Przy tabsach nie masz okresu tylko krwawienei z odstawienia , wiec nadal nie miesiączkujesz regularnie bo w ogole nie miesiączkujesz,
W regulaminie masz wszytsko co ci potrzebne by ułozyc dietę, wklej tu do poprawki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 31 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 34
ryby - jestem w stanie dorzucić gdzieś tuńczyka do jakiegoś sosu czy coś. Ale generalnie ryby np ugotowanej w kawałku czy coś nie zjem :)

co do krwawienia z odstawienia to wiem wiem, ale jakoś tak potocznie się mówi o okresie ;) Podejrzewali u mnie pcos, bo mam pęcherze na jajnikach itp, ale inny lekarz to wykluczył, bo nie te wymiary pęcherzy czy coś. Więc w sumie nie wiem czy coś mi jest czy pęcherze są, bo są i okres problematyczny tak o.

teraz lecę, ale wieczorem postaram się sklecić coś wedle wskazówek

Zmieniony przez - Marta999 w dniu 2013-02-05 16:12:25
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1985 Wiek 8 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 67756
babo, a badała Ty tarczyce... ja mam hashimoto... teraz mi się pokazały przeciwciała, ale wcześniej tylko usg tarczycy pokazywało lekki stan zapalny i już wtedy miałam cykle bezowulacyjne i pęcherzyki na obrazie usg
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 31 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 34
tarczycy nie... miałam tylko testosteron i nadnercza badane (do tego mam problemy z cerą, więc pod tym kątem chyba bardziej mi to zlecono) - wyniki w normie oczywiście.
Czy samo badanie tarczycy (jak się ono konkretnie nazywa?) wystarczy do stwierdzenia czy mam do czynienia z tą chorobą? Zrobiłabym sobie na własną rękę to badanie, bo hormony i tak prywatnie musiałam robić. A jeszcze nie spotkałam "normalnego" lekarza. U obecnego zabalowałam dłużej, ale już wiem, że jak skonczę oba opakowania tabletek to idę do innego, bo na moje inne dolegliwości stwierdził,że nie wie co ma leczyć. Więc chcę poszukać kogoś, kto będzie wiedział...

Zmieniony przez - Marta999 w dniu 2013-02-05 22:34:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 31 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 34
Ehh nie miałam za bardzo czasu ostatnio, do tego wyjechałam i diety jak nie miałam poprawionej, tak nie mam. Przyznaję. Ale może uda mi się coś ogarnąć.
Chciałam dopytać czy zajęcia z crossu mogą mi zastąpić trening na siłowni? Mam możliwość zapisania się, zainteresowało mnie to, dużo dobrego widziałam w internecie na jego temat i nie wiem czy lepsza będzie siłka czy cross 2x tyg + siłka 1 raz?
I czy redukując się mam szansę na zbudowanie tyłka czy jedno wyklucza drugie? I czy ewentualnie przestać ćwiczyć siłowo na niego będąc na R, żeby go nie spalić całkiem?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja redukcja i jeszcze raz mieśnie! ;) pomozecie?

Następny temat

DT- OLA/PODSUMOWANIE str. 49

BF