SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Priorytet na redukcji

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 503

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

20

Waga

80

Wzrost

178

Cel treningowy

Aktualnie redukcja

Staż treningowy na siłowni

2 lata

Uprawiane inne sporty

Boks

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Domowa siłownia wolne ciężary, gumy

Dieta

2500kcal

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Kofeina,białko,cytrulina,kreatyna, omega3,

Ostatnio przerabiany plan

Push pull 4 dniowy

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 98 Wiek 20 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 995
Witam. Trenuję siłowo około 2 lat. Aktualnie poprzez rozpoczęcie pracy fizycznej ułożyłem 3dniowy trening FBW. Od niecałego roku treningi ustalam na priorytet danej partii tzn. wybieram 1-2 partię priorytetowe i na nich zwiększam ilość serii, ogólna objętość, pozostałe partię trzymam na minimalnych seriach aczkolwiek również progresuję. Jestem po okresie masowym, aktualnie jestem na 4 tygodniu redukcji jak i nowego planu. Moje pytanie brzmi czy na redukcji również jest sens układać plan pod partię priorytetową? Czy może wszystkie partie trzymać na minimalnych seriach ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5711 Napisanych postów 60774 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 752503

W moim odczuciu zbyt szybko osoby trenujące stawiają sobie w planach priorytety treningowe. Priorytet treningowy warto sobie ustalić w sytuacji gdy mamy już zbudowaną zadowalającą masę mięśniową, przeprowadziliśmy konkretną redukcję do dość niskiego bf, wówczas możemy sensownie ocenić naszą sylwetkę. Oczywiste jest, że nie zawsze rozwijamy się symetrycznie, ale dopiero po zakończonej redukcji jesteśmy w stanie ocenić co należałoby poprawić w danej partii mięśniowej.

Natomiast jeśli już mamy obrany priorytet na daną partię mięśniową to nie ma sensu trenować priorytetowo z okresie redukcji tkanki tłuszczowej gdy jesteśmy na ujemnym bilansie kalorycznym. Priorytety wprowadzamy w okresie budowy masy mięśniowej gdy mamy nadwyżkę kaloryczną, a priorytetowo trenowana partia ma zapewnione odpowiednie warunki żeby w pełni się zregenerować.

Dlatego też okres redukcji tkanki tłuszczowej nie jest zbyt trafnym okresem na priorytet treningowy, teraz dokończ redukcję, a po niej się przekonasz gdzie trzeba w kolejnych mikrocyklach treningowych położyć szczególny nacisk.




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2022-05-11 16:09:12
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12947 Napisanych postów 50578 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 388363
Witaj,
uważam, że na redukcji przy ujemnym bilansie kalorycznym nie ma sensu ustawianie priorytetu, bo i tak prawdopodobnie nie wiele z tego wyjdzie. Czy na małej objętości trenować na redukcji? Wszystko zależy od intensywności. Trening zawsze jest wypadkową tych dwóch zmiennych. Wiadomo, że na redu trzeba nieco inaczej podchodzić do tematu niż na masie ze względu na mniejszą ilość kcal i przez to gorszą regenerację.
1

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Jest liderem w tym dziale Szacuny 14 Napisanych postów 79 Wiek 17 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1049
Wszystko postaw na równi i staraj się utrzymać siłę jak najdłużej to tylko możliwe. Redukcja ma to do siebie, że lubią się pojawić spadki przez małą ilość jedzenia.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 26256 Napisanych postów 18457 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 265521
Jak już wyżej zostało wspomniane to redukcja i ustalanie jakichś priorytetów czy progresji nie idzie w parze więc nie ma sensu wyznaczać takich celów , na redu dla swiezości mozesz sobie dać inny plan niż miałes wcześniej bo tutaj i tak największa role odgrywa deficyt ( dieta) do tego dowolny plan treningu siłowego bez priorytetów oraz skupiaj sie aby podtrzymać wyniki ( utrzymać sile ) z końca masy jak najdłuzej , progresowanie jest cięzkie bo dostarczasz mniej energii niż potzrebujesz więc samo utzrymanie ciezaru już jest dobre
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 98 Wiek 20 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 995
Ok wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6923 Napisanych postów 11997 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2220956
Siemka
Ja również twierdzę że na redukcji nie ma co sie bawić w priorytety bo i tak redukcja to redukcja tutaj nie rosniesz wiec po co priorytet? Moim zdaniem w takiej sytuacji jedyne co to szybciej zajedziesz te partie które chciałbyś miec na priorytecie, i może dojść do twgo ze bedzie regres w tych partiach a nie progress ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3487 Napisanych postów 30748 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 292932
Jaki miałby być sens priorytet na redukcji ?
Przecież celem jest redukcja po prostu, a nie hipertrofia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 98 Wiek 20 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 995
Tak też myślałem tylko wolałem zapytać tutaj i się upewnić na 100%. Tak więc zostawiam serie na minimalnych seriach (tzn. MEV, które plus minus znam) w trakcie redukcji a na masie zostaje plan z priorytetami.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5352 Napisanych postów 70833 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 721611
Jeżeli celem Twoim jest redukcja tkanki tłuszczowej, to właśnie na tym jako priorytecie bym sugerował się skupić. Nie ma specjalnego sensu większe angażowanie w tym momencie określonej partii mięśniowej. Warto skupić się na wszystkich, bazując na ćwiczeniach wielostawowych/złożonych, zwracając uwagę na to, żeby straty siły w okresie redukcji tkanki tłuszczowej były jak najmniejsze. W okresie budowy masy mięśniowej będziesz mógł skupić się bardziej na rozbudowie określonej partii mięśniowej, która jest najsłabsza.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 55 Napisanych postów 513 Wiek 33 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 8450
Ja Ci powiem ze jestem w 12 tyg redu a sila została z końca masy . Z tym że średnio 30dkg ucieka na tydzień wiec nie ma wielkiego deficytu ale schodzi fajnie fat. Nie wiem czy to zasługa kreatyny ze siłę udaje się trzymać, ale na masie nie brałem kilka miesięcy jej.Nie patrze progresowac , czasem się zdarzy ze np płaskiej nie zrobię wsuztskich powt ale na następnym treningu wraca ilość z końca masy , wiec pewnie tu dochodzi mniej snu , weekend w pracy itp. Nie patrz progresowac a utrzymać to.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Powrót do treningu po kontuzji

nutloveb