SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Praca miesni przy plywaniu

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 34592

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1566 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 13352
Jak w temacie wie ktos moze jakie miesnie sa najbardziej angazowane przy poszczegolnych typach plywania i czy mozna budowac miesnie uczeszczajac tylko na basen?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 5052 Napisanych postów 69384 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 712582
Każda aktywność fizyczna jest dobra dla naszego organizmu pod względem zdrowotnym. Jeżeli jednak Twoim celem jest kształtowanie sylwetki, to podstawą zdecydowanie nie jest pływanie. W ten sposób niestety nie zmienisz swojej sylwetki w znaczny sposób. Mięśnie do wzrostu potrzebują bodźca w postaci treningów siłowych. Bez nich niestety nie ma możliwości, aby sylwetka się zmieniła. Treningiem tlenowym lub interwałowym na basenie stracisz sporo mięśni, które nie będą potrzebne organizmowi, a tkanka tłuszczowa ulegnie redukcji w nieznacznym stopniu.

Twierdzenie, że pływacy zawodowi wyglądają dobrze w związku z tym, że pływają, jest błędne. Sport profesjonalny związany jest z treningiem holistycznym, a nie tylko trenowaniem dyscypliny, pod której nazwą się startuje. Pływacy wykonują również treningi siłowe, co ma wpływ na ich mięśnie. Jednak dieta jest dopięta na tyle, aby masa ciała i mięśnie nie były zbyt duże, ani zbyt małe. Wszystko jest dostosowane pod uzyskanie optymalnych wyników w pływaniu.

Dlatego też, jeżeli zależy Ci na kształtowaniu sylwetki, to podstawą będą treningi siłowe, a pływanie ewentualnym dodatkiem, który nie jest konieczny. Również dobrze można pobiegać, wykonać cardio na rowerze, czy orbitreku. W celu uzyskania porad odnośni do ułożenia dobrego treningu siłowego, warto jest udać się do działu trening dla początkujących: http://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html. Moderatorzy w nim pracujący pomogą Ci pograć ćwiczenia i opisać technikę ich wykonywania.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 1565 Wiek 36 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 51623
tutaj sa zaj..... artykuły o tym...
http://www.sfd.pl/search.asp 

TrAiN hArDeR aNd GrOw BiGgEr !!!

Bądź blisko z przyjaciółmi, a z wrogami jeszcze bliżej

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 125 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1326
podczas pływania biorą udział chyba wszystkie grupy mięśni zależy jakim stylem itd :P przyrosty moze i nie za wielkie bardziej redukcja/rzeźba :P tak sądze :P
1

herkules dupa kiedy wrogów kupa :D

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 1286 Wiek 37 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 20408
przy pływaniu pracują wszystkie mięśnie znajudjące sie w grupie mięsniowej pleców ... owszem idzie budować lecz nie jest to tak jak z siłowniom ze budujesz mase ... plcy będą się zmieniać zarysowywac rozwijać ale będzie to bardziej podchodzić pod rzeżbienie a przybrane mięso bedzie w młąje ilosci zależy od tego jak wyglądasz w chwili obecnej bo jeśli np niemasz nic na plecach to owszem przybedzie ... jak jesteś duży i masz mase to ją utracisz kosztem redukcji i rzeżby niema tu akurat jednokierunkowej odpowiedzi i to też zalezy ile bedziesz pływał jak często i zjaką intensywnością w każdym razie nie licz na budowanie tym sposobem masy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 125 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1326
prawda niema co liżyć na budowę wielkiej i ogromnej masy mięśniowej pływanie może ci służyć np do rozzruszania kiedy masz zakwasy ;) ogólnie to kup karnecik na siłownię bo bardziej będzie ci sę opłacać :)

herkules dupa kiedy wrogów kupa :D

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 535 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 4343
Spójrzcie na barki pływaków, z pewnością one odgrywają dużą rolę przy pływaniu .
1

Silne nogi i plecy to podstawa ;) http://www.sfd.pl/temat259657/ 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 11895 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 164753
barki klata plecy nogi
1

http://www.sfd.pl/chucknoris_/masa_z_półobrotem-t424885.html DZIENNIK TRENINGOWY ZAPRASZAM

http://www.sfd.pl/BLOG_Nawet_parówka_dęta_raz_w_roku_ma_swoje_święta_by_chucknorris-t484710.html
BLOG TREC ZAPRASZAM
NIE POPRAWIAM DIET I TRENINGÓW NIE ZNAM SIĘ NA TYM

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 125 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1326
barki odgrywają dużą rolę ale nigdy nie są one (duże) aż takie jak by pewnie większość osób chciała wg mnie pływanie może być treningiem uzupełniającym :)

herkules dupa kiedy wrogów kupa :D

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 437 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 5984
jezeli chodzi o zaangazowanie miesni w czasie plywania, to sa to glownie uda, plecy, klata, barki. Pytasz jakim stylem jakie miesnie najbardziej pracuja, ja z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze przy zabce, delfinie i kraulu mocno puchly mi wlasnie te 4 grupy miesniowe wyzej wymienione. Nie wiem jak jest przy grzbiecie, bo plywalem tym stylem tylko sporadycznie, ale podejrzewam ze tak samo. Patrzac na zawodowcow, wydaje mi sie, ze najbardziej rozbudowani sa zabkaze, chociaz ta roznica nie rzuca sie tak mocno w oczy. Jezeli chodzi o rozbudowe miesni, to gdy trenowalem plywanie nie uczeszczajac jeszcze na silownie, chudlem jedynie i sie delikatnie rzezbilem, nic mi nie puchlo, zas przygotowujac sie do zawodow w ta zime, moge smialo powiedziec, ze klata i plecy puchly mi duzo lepiej niz przy treningu na silowni, tyle ze musialem odpowiednia odleglosc z odpowiednia intensywnoscia przeplynac. W ciagu 3 miesiecy fajnie rozbudowalem najszerszy, ktorego wczesniej wogole nie bylo widac.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 66 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 271
barki jak najbardziej klata tez ale najwazniejsze ze szerokie plecow i prostownik..i nogi..pprzez plywanie masa ci nei przybedie ale pozbedziesz sie tluszczu co za tym idz..bedziesz mial rzezbe:) pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 795 Wiek 42 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 3434
tak sobie mysle, ze zabka to styl , ktorym plywam najczesciej, ale nie chcialabym dopuscic do tego by rozrosly mi sie bary zaden inny styl jednak nie odpowiada mi tak, jak wlasnie ten. Do utrzymania tempa zakladam pletwy, one pozwalaja mi utrzymac plywanie w tym samym mniej wiecej rytmie. TRudno, jak sie rozrosne, to stane na bramce w jakims klubie
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan na mase ;]

Następny temat

Proboje stworzyc jakis plan :]

Black weekend