SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Praca fizyczna a suplementy, dieta

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 290

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 23 lat Na forum 29 dni Przeczytanych tematów 82
Witam.
Za 2 tygodnie zaczynam nową pracę - rusztowania. Do tej pory pracując (głownie była to również praca fizyczna czasami lżejsza, czasami cięższa) czy to od 6 rana, czy 7 przed rozpoczęciem nie jadłem nic (tak juz sie po prostu nauczyłem). Zazwyczaj pierwsza przerwa była po 2,5 - 3h od startu pracy, więc mimo poczucia głodu wytrzymywałem. Ale do rzeczy. Praca wiadomo lekka nie będzie. Czas pracy 7-18 z przerwą między 12-13. Chciałbym zastosować jakąś odżywkę z rana (gainer, a może jakaś bomba z rana? ) żeby wytrzymać do przerwy i wtedy jakiś posiłek (ryż/makaron + kurczak + kolejna porcja odżywki? ). Dorzucić do tego witaminy -> https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_VitaminALL_SPORT-opis34822.html
O mnie:
23 lata
92kg
186cm

Proszę o radę.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12503 Napisanych postów 121847 Wiek 35 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1404746
Odżywka WPC np https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Whey_Protein-opis33284.html do tego płatki owsiane, banan, wszytsko zblendujesz i pijesz jeśli to ma być na szybko.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7061 Napisanych postów 76902 Wiek 44 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 643313
Wiadomo, że osoby bardziej aktywne fizycznie potrzebują więcej energii niż osoby o niskiej aktywności. Podobnie też wiadomo, że osoby które w mniejszym stopniu pokrywają swoje bieżące potrzeby energetyczne przy pomocy konwencjonalnej żywności będą musiały zastosować wyższe dawki odżywek niż osoby, które jedzą adekwatnie do potrzeb. Są to elementarne czynniki różnicujące nas pod względem tego, jak zareagujemy na dany preparat czy daną jego dawkę.
Możesz zakupić odżywkę :
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_MASS_ACCELERATION_ _Shaker_Nowe_Wzory-opis40433.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8440 Napisanych postów 150787 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1191265
Dorzucić do tego witaminy -> https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_VitaminALL_SPORT-opis34822.html

tak,z powodzeniem moze byc to dodatkowo witamina na pewnoprzy pracy fizcznej beda przydatne.

Co do gainera wydaje sie byc to rozwiazanie bardzo sensowne w takim przypadku, zerknij tez na opcje
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Gainer_Delicious-opis40423.html
lub
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Bulk_Pro_Acceleration-opis34145.html

pierwsza opcja topodrasowany smakowo gainer
druga wieksza zawartosc biala
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4076 Napisanych postów 64577 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 686520
Wiele zależy od tego ile do tej pory spożywałeś kalorii i czy masz problemy z ich dostarczeniem. Jeżeli jadłeś niedużo i spokojnie jesteś w stanie zjeść więcej, to nie widzę powodu ku temu aby pić przetworzone cukry z rana. Z drugiej strony jak już nie jesteś w stanie w siebie więcej wcisnąć, to jest to jakieś rozwiązanie. Nie widzę mimo to konieczności spożywania posiłku z rana. Nawet w sytuacji pracy fizycznej. Kwestia przyzwyczajenia jak sobie to rozłożysz. Jak najbardziej można zjeść pierwszy posiłek po 3h pracy.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 23 lat Na forum 29 dni Przeczytanych tematów 82
Może powiem to na przykładach.
Przy pracy w godzinach 6 - 15 jadłem coś dopiero o 8:30 i czasami coś na drugiej przerwie 11:40. Po pracy koło 17-18 obiadokolacja (makaron z miesem, ryż, kurczak itp). Rzadko kiedy coś po 20.
Pracując obecnie 7-15. Jem dopiero w okolicach 10. Po pracy jakiś obiad w godzinach 16-17 i na wieczór "jak mi się chce coś zrobić". W między czasie zjem coś słodkiego :D
Wiem że zjeść mogę wiecej niz to co teraz :)


Zmieniony przez - Lukkass w dniu 2020-03-01 17:00:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7061 Napisanych postów 76902 Wiek 44 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 643313
No to proponuje w pierwszej kolejności zrobić porządek z odżywianiem bo same odżywki nic nie pomogą .
Tutaj pomocne artykuły
http://www.sfd.pl/temat373792  - 10 wskazówek żywieniowych
http://www.sfd.pl/temat523670  - Podstawy układania diety (nakierowywanie), start strona 2
http://www.sfd.pl/temat315296  - Dieta - ułóż sam/a
http://www.sfd.pl/temat398329  - Komponowanie posiłków i znaczenie odpoczynku (szerzej niż w innych tematach)
http://www.sfd.pl/Ilość_posiłków-t237159-s0.html
http://www.sfd.pl/temat315296 - Dieta - ułóż sam/a
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4076 Napisanych postów 64577 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 686520
Rzeczywiście niewiele z tego wynika. Również sugeruję skupić się na ułożeniu diety bazującej na podstawowych zasad diety zbilansowanej. To śniadanie już nie będzie takie istotne, czy to zjedz czy nie. Nasz organizm jest na tyle sprawną "maszyną", że bez problemu nie jedząc śniadania można wykonywać ciężkie treningi jak i pracę fizyczną. Ważny jest ogół diety. Jeżeli tutaj są liczne braki to pierwszy posiłek nic nie zmieni. Szczególnie w postaci przetworzonych weglowdanów.

https://potreningu.pl/articles/1300/dieta-prawidlowo-zbilansowana

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 23 lat Na forum 29 dni Przeczytanych tematów 82
Z rana przed pracą co najwyżej mogę jakieś płatki w siebie wlać, ewentualnie jajecznica na szybko. Ale wolałbym coś w płynie, bo jak już napisałem jeść z rana nie lubie, męczy mnie...W trakcie przerwy wlecieć moze ryż z kurczakiem, bądź makaron + jakiś gainerek. Po powrocie z pracy, ogarnięciu się itp posiłek koło godziny 19-20 i na tym by się dzień zakończył. Spanko koło 23, żeby te 7h snu minimum było.


Zmieniony przez - Lukkass w dniu 2020-03-02 15:31:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12503 Napisanych postów 121847 Wiek 35 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1404746
Nie lubisz z rana jeść to nie jedz, ja już wspomniałem jedynie szejk wchodzi w gle jak ma być szybkie i płynne
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4076 Napisanych postów 64577 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 686520
Nie do końca rozumiem w czym problem. Skoro nie lubisz jeść z rana z powodu braku apetytu, to w jakim celu chcesz mimo to spożywać posiłek na siłę? Zdecydowanie nie powinieneś mieć żadnych problemów na treningu czy w trakcie kilku godzin pracy. Nawet tej fizycznej. Wtedy w trakcie przerwy na spokojnie zjesz posiłek że smakiem, a nie żeby wepchać w siebie.

Jedyny problem jaki widzę w takiej sytuacji, to gdy spożywasz bardzo dużo kalorii np. po ad 4000-5000 dziennie. Wtedy zaczynając jeść później może być ciężko zjeść taką ilość.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dobtu spalacz tluszczu z gera,niedrogi i zajmujący apetyt?

FuckBaton