SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Powtarzające się kwestie - trenujesz barki czy plecy?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 675

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 3 lata Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 1
Cześć!
Jestem początkujący - proszę nie śmiać się z poziomu moich pytań.
Układam sobie trening na plecy oraz inne treningi typu split, jednak wraz z uczęszczaniem na siłownie pojawiły się pytania.
W miarę możliwości - proszę o odpowiedź krótką i zwięzłą, ponieważ zbyt długa po prostu może być dla mnie za skomplikowana.
Pytania:
1. Jak ludzie pytają się „co robisz dzisiaj” a ja odpowiadam „plecy” to słyszę „przecież robiłeś przed chwilą barki”. Czy to znaczy, że podczas treningu pleców skupiam się wyłącznie na plecach a barki robię oddzielnie np. z tricepsem?
2. Czy dobrze rozumiem, że barki obejmują mięsnie naramienne – przednie, górne i tylnie oraz mięśnie obłe?
3. Czy ćwiczenia na górę mięsnia czworobocznego, np. szrugsy to trening pleców czy barków?
4. Czy dobrze rozumiem, że:
Trening split wymaga:
- 3-4 treningów na tydzień?
- 12-16s/duże mięśnie, 8-12s/małe mięśnie?
Dodatkowo: czy to znaczy, że mam zrobić 12-16 serii na duże mięśnie OGÓLNIE na trening ... czy duże mięśnie X 12-16serii na trening + duże mięsnie Y 12-16 serii na trening?
Z góry dziękuję
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 17681 Napisanych postów 132075 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1460293
1 nie wiem o co chodzi, moze o to ze nie maja pojecia i dla nich barki to jedynie z nogami w beznadziejnym splicie