SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Powrót do sportu po 2 latach, suplementacja

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 230

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

31

Waga

110

Wzrost

180

Cel treningowy

wytrzymałość, siła, rzeźba

Staż treningowy na siłowni

brak

Uprawiane inne sporty

sporty walki

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

hantle, sztaga łamana

Dieta

brak

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

brak

Ostatnio przerabiany plan

brak

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez rion10 z działu Trening dla początkujących. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 482
Witam, wróciłem do sportu po długiej, 2 letniej przerwie. Sporty walki, więc treningi wytrzymałościowo siłowe. Chciałem prosić o poradę odnośnie suplementacji. Idzie baaaaardzo ciężko, wręcz depresja człowieka zżera, gdy okazuje się do jakiego stanu się opuściłem.
W każdym bądź razie pomyślałem o wsparciu suplementami i przyszły mi na myśl
1. beta alanina - na wzrost wytrzymałości
2. bcaa - na wsparcie przy odbudowie mięśni.

Wcześniej biegałem 3 miesiące, teraz dopiero zacząłem chodzić na treningi.

Pytanie moje jest, od kiedy zacząć suplementację i czym ? Czy przeczekać pierwsze zakwasy, czy zacząć już brać, czy w ogóle po 2, 3 miesiącach treningu?
Nie zależy mi na masie (wręcz chcę zrzucić z 10-15 kg, bo ważę 110kg przy 180 cm), tylko na podniesieniu wydolności oraz siły. Wizualnie tylko na rzeźbę.

Dzięki za pomoc.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8054 Napisanych postów 149305 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1184108
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 482
oki, dzięki. Mam jeszcze pytanie, brać przed czy po treningu ? Bo zdania na forum są podzielone, jedni piszą 10g przed, inni po 5g przed i po , a jeszcze inni radzą 10g po z racji katabolizmu podczas regeneracji (sen). Dla mnie lepiej byłoby oddzielić oba suple. Alaninę przed, zaś bcaa zaraz po zakończeniu treningu. Nigdy nie brałem bcaa, czy nie ma jakichś nieprzyjemnych skutków obocznych co by przeszkadzały w treningu na wysokich obrotach ? :)

Możesz mi podpowiedzieć bo jestem zielony temacie. Alaninę już brałem i było okej, tylko ciarki straszne ;)

Zmieniony przez - decek_1984 w dniu 2015-03-18 14:58:39

Zmieniony przez - decek_1984 w dniu 2015-03-18 14:59:12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8054 Napisanych postów 149305 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1184108
Kwestia jak masz rozplanowane treningi. Jak to wyglada u ciebie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 482
3 razy w tygodniu po 1,5 h treningu typowo wytrzymałościowego (walki, worki, czasem ciężary, ale wszystko dynamiczne).

mam to bcaa: http://www.sfd.pl/sklep/ActivLab_BCAA_Xtra-opis29533.html , myślę ze 5g przed i po. Żeby nie mieć nieprzyjemności żołądkowych.

Zmieniony przez - decek_1984 w dniu 2015-03-18 16:00:53
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8054 Napisanych postów 149305 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1184108
Za malo bedzie. Saj 15g prochu przed lub w trakcie treningu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 482
ok, czyli ogólnie przyjmować 15g w dni treningowe. W dni nie treningowe nie przyjmuję suplementu. Dzięki za pomoc.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Hi tec Tyrosin podróba?

Następny temat

suplementacja na redukcji

WPC zestaw