SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Powrót do diety po tygodniowej przerwie

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 737

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 34 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1142
Witam,
Po kilku miesiącach redukcji nastał czas na masę, ponieważ moja waga spadła do "niebezpiecznej" granicy (na granicy niedowagi). Zacząłem, więc stosować rewerse diet zwiększając co tydzień 100kcal. Zaczynałemm od 2200 (efekt po redukcji), obecnie jestem na 3000 kcal (chcę dojść do 3300). Skrupulatnie liczyłem kalorie i pilnowalem diety ( 2.75 białka, ok.1 tłuszczu, reszta węglowodany [g/kg masy ciała]). Niestety byłem teraz na obozie treningowym przez tydzień, gdzie jak obliczyłem jadłem dziennie 2500 kcal.
Pytanie moje odnosi się kontynuacji diety, mianowicie: czy po takim tygodniowym ubytku kalorycznym mogę wrócić do mojego 3000 kcal, aby nie nabrać tłuszczu czy muszę teraz zaczynać od 2600 i kontynuować zwiększanie o 100, aby się nie zalać?
Dodam swoje "parametry":
Masa: 66 kg
Wzrost: 186 cm
Wiek: 17/18 lat
Typ budowy: mezomorfik łatwo przybierający w tłuszczyk
BF: ok. 13%


Zmieniony przez - Ragur w dniu 2017-01-02 12:05:38
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7984 Napisanych postów 80612 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 681524
Normalnie wracaj do stałego bilansu takie dodawanie po 100 kcal to marnowanie czasu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1036 Napisanych postów 4620 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 35212
dokładnie jw a to białko na poziomie 2.75g / kgmc to w jakimś konkretnym celu?

kiedy jadę w góry, to tak jakbym wracał do domu!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 34 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1142
flex1976
Normalnie wracaj do stałego bilansu takie dodawanie po 100 kcal to marnowanie czasu.


Prawda to czasochłonne, ale słyszałem, że jak za szybko dodam tak dużo kalorii to przybiorę w tłuszcz, a tego się bardzo boję. Ciężko pracowałem nad redukcją i nie chcę marnować efektów ciężej pracy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 34 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1142
stojeden
dokładnie jw a to białko na poziomie 2.75g / kgmc to w jakimś konkretnym celu?


Według mnie (jeśli się mylę proszę nie krytykować za bardzo) powinno się jeść 2-3 g/kgmsc, zwłaszcza, że ćwiczę 5 razy w tyg (3 siłowo, 2 aeroby).
Innym aspektem jest moje przyzwyczajenie i natura, po prostu lubię mięcho, sery i ryby, a tego wszystkiego u mnie w domu nigdy go nie brakuje :D, dlatego tyle wychodzi.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1036 Napisanych postów 4620 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 35212
pamiętaj tylko, że zbyt duża ilość białka nie jest dla nas korzystna. spokojnie 1.5-2g / kgmc jest wystarczające i w miarę nie obciążające układu pokarmowego.
1

kiedy jadę w góry, to tak jakbym wracał do domu!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5122 Napisanych postów 69795 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 715169
Skoro jesteś na ujemnym bilansie kcal i to dość znacznym, to dodawanie po 100kcal spowoduje, że ciągle na nim będziesz. Nawet jak dodasz te 400kcal to dalej prawdopodobnie tak będzie. Jak więc miałbyś w ten sposób się zalać?
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1036 Napisanych postów 4620 Wiek 32 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 35212
Dokladnie, imo dodawanie po 50, 100kcal mija sie z celem

kiedy jadę w góry, to tak jakbym wracał do domu!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 34 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 1142
Dziękuję wszystkim bardzo za wypowiedzi. Byłem trochę roztargniony, ponieważ bałem się, że dodając tak dużo kcal na raz spowoduje nagły wzrost tk. tł., ale po zapoznaniu się z waszymi i innych wypowiedziami stwierdzam, że wszyscy mamy rację. Ale jak to ? No tak, długotrwały deficyt niszczy organizm, ale nagły skok kalorii też dobry nie jest- powstanie "świńskiej masówki".
Dlatego postanawiam zwiększyć kcal do 2.8 kkcal a po kilku dniach wrócić do 3 kkkcal i kontynuować dodawanie po 100 kcalu (wtedy już będzie bilans dodatni) aż do 3.3 kkcal i będę obserwował co dalej
Dziękuję wszystkim jeszcze raz za wypowiedzi i zachęcam do dalszego komentowania. Z góry dziękuję
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta na masę do oceny, 85kg

Następny temat

Dieta - brak efektów

nutloveb