SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Powrót do ćwiczeń po 7 latach

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1204

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 12
Witam Wszystkich
To mój pierwszy post i mam nadzieje, że nie jest powielaniem już wcześniej zadawanego pytania - przejrzałem Forum i raczej na taki nie napotkałem . Otóż ..
Ćwiczenia na siłowni z takich czy innych względów przerwałem ponad 7 lat temu. Wówczas miałem całkiem fajne wyniki jesli chodzi o rzeźbę - przyrost masy był niewielki - w "najlepszym" okresie ważyłem 78 kg.
Obecnie .. wiadomo typowy tatuś :) 95 kg przy 178 ... Od dwóch tygodni zacząłem chodzić na siłownie ... i pierwsze co mnie uderzyło to straszny spadek siły w porównaniu do tej jaką miałem kiedyś .. z treningu na trening jej przybywa , ale do wyrównania formy sprzed lat dużo mi brakuje ..
Proszę Was zatem o radę jak najlepiej poprowadzić trening by przywrócić dawną siłę i jednocześnie poprawić sylwetkę - nie interesuje mnie przyrost masy - ma chude kości i nie wyglądam na te 95 ale mimo tego mam z czego zrzucać :)
Póki co trenuje tak jak dawniej:
klatka + triceps
plecy + biceps
barki + kaptur
nogi
Brzuch robie przeważnie jako rozgrzewka i ewentualnie jak starczy mi sił na koniec którejś z serii.
Proszę o rady uwagi - z góry dzieki
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 12
zapomniałem zapytać jeszcze o suplementy ..
Czy jest w tej chwili sens brać odżywki białkowe ? wcześniej brałem aminokwasy - wielkości końskich czopków :/ oraz odżywki białkowe olimp.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 58 Napisanych postów 738 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 17326
Absolutnie żadnych wspomagaczy. Za to dietke jak najbardziej. Ale z normalnym bilansem kalorycznym nie deficytem. Co do treningów to mółbyś zarzucić cały plan. W sumie jest tak jakbyś zaczynał,więc musisz uważać na poprawność i prace mięśnia. Ambicje ciężarowe trzeba pozostawić narazie za drzwiami,bo nietrudno złapać jakiegoś kontuzjacza. Powodzenia i wytrwałości. Ale brzuch bym robił po treningu pleców mówiać szczerze.

....::::I CaN ReaD YouR MinD::::....
....::::OpeN YouR MinD AnD DrEaM WitH Me....YoU MusT FiGhT FoR YouR FrEeDoM iF YoU WanT Be FreE....

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 92 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
mysle,że powinieneś zaczynać b.ostrożnie- tzn. z b. małą intensywnością, trening na początek to bez wątpienia ACT.

zasadnicza sprawą będzie także oczywiście odzywianie, po przejściu początkowego etapyu bedziemy sie już mogli zastanawiać nad jakims wspomaganiem odzywkami czy supl.- ale na to jeszcze czas.

postaraj sie wkleić jakis plan z rodzaju, który ci polecilem- oceni sie go, skoryguje, tak aby twoj powrot był jak najbardziej efektywny...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 12
z racji tego ze z siłą nie za bardzo staram sie póki co wykonywać większość ćwiczeń na maszynach - ograniczam wolne ciężary.
i tak .. klataka + triceps
klataka
wyciskanie poziome w siadzie - maszyna
wyciskanie sztangielek w leżeniu na ławeczce skoścnej
rozpiętkio na maszynie
tricpes
uginanie ramioni stojąc - na wyciągu
wyciskanie sztangielkek za głowy w siadzie
na maszynie - wyciskanie oburącz zza głowy

plecy
przyciąganie linki wyciągu górnego w siadzie - szeroki chwyt
przyciągnie w siadzie - maszyna - drązki poziome
przyciagnie w siadzie - drązki pionowe

bicebs
uginanie ramion sze szangielkami
ugiananie ramion - łamany gryf
ugiannie ramion w siadzie - maszyna

barki
na wyciągu - ruch taki jak przy unoszeniu sztangielki bokiem w góre
na wyciągu - rucha taki jak przy unoiszeniu sztangielek w przód
na wyciągu - łamany gryf - podciąganie do brody


Co do ćwiczeń ACT - wcześniej nie spotkałem sie z ich staosowaniem - rozumiem że chodzi o wykonywanie ćwiczeń na różne grupy mięśniowe jedno po drugim - skończenie ostatniego ćwiczenia zamyka obwód - to troche słabo to widze bo na siłowni przeważnie jest tłok jak diabli i może być problem z płynnością ćwiczeń..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 12
I jeszcze pytanie o diete - co polecacie ? jaki stosunek białka do węglowodanów ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 92 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
jeżeli chodzi o dietę to pytaj -ukladaj-m w dziale ODŻYWIANIE.

natomiast jeżeli chodzi o trening to musze powiedzeć, że nie za bardzo ten jest adekwatny do twojego poziomu wytrenowania- może kiedyś był- poza tym nie okreslileś ani dni, ani chyba serii i powt.

jeżeli nie możesz zastosować ACT to sprobuj FBW- szczerze mówiąc innej metody na ten czas nie widzę- no i nie pragnij treniowac z dużymi ciężarami- w tej chwili- nawet w stosunku do aktualnych możliwości.
zaczynasz b. lekko i stopniowo dochodzisz do coraz wiekszych- inaczej wiele zmarnujesz czasu i wysiłku.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak poprawic moja klate?

Następny temat

Unoszenie hantelek bokiem w górę-technika?

NutLove