SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Wybór celu treningowego

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 512

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 22 lat Na forum 86 dni Przeczytanych tematów 243
Od kilku miesięcy ćwiczę 3 razy w tygodniu, FBW (plecy i nogi doszły trochę później przy zmianie planu na lepszy, opisałem w innym temacie), ważę 80kg i mam 181cm. Konkretnej diety nie mam, staram się żeby było dużo białka. Od lutego tego roku przytyłem jakieś 9kg, wtedy ważyłem ok. 71kg. Widzę efekty ćwiczeń, ale od pasa w dół jest chyba zbyt dużo tłuszczu - trochę odstający brzuch, masywne uda (obwód 59cm, biceps dla porównania 35), pośladki i łydki. Myślicie że powinienem zacząć liczyć kalorie i przejść na deficyt, żeby stracić tkankę tłuszczową? Dodam, że na początku roku, mimo znacznie mniejszej wagi, oponka na brzuchu oraz wcześniej wspomniane cechy również były.

Załączam zdjęcie sylwetki, proszę o jakieś sugestie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23253 Napisanych postów 16252 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 258529
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4993 Napisanych postów 69155 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 711059
Masz niestety mało masy mięśniowej, a w stosunku do mięśni sporo tkanki tłuszczowej. Jest to tzw. budowa sylwetki skinny fat.

https://potreningu.pl/artykuly/odchudzanie/skinny-fat-co-oznacza-to-okreslenie-2410

Dobrej jakości mięśnie można budować z niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Myślę, że warto go zredukować i wtedy dopiero pomyśleć o budowaniu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule przedstawionym poniżej:

https://www.sfd.pl/Body_fat__znaczenie_w_budowaniu_masy_mięśniowej-t1132868.html

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 22 lat Na forum 86 dni Przeczytanych tematów 243
A kontynuując ćwiczenia + trzymając się diety redukcyjnej powinienem zaobserwować spadek wagi, prawda? Oczywiście będę obserwował zmiany na bieżąco, ale myślicie, że do jakiej wagi warto by było zejść?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23253 Napisanych postów 16252 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 258529
xpw99
A kontynuując ćwiczenia + trzymając się diety redukcyjnej powinienem zaobserwować spadek wagi, prawda? Oczywiście będę obserwował zmiany na bieżąco, ale myślicie, że do jakiej wagi warto by było zejść?
Nie skupiaj się na wadze bo nie jest wyznacznikiem żadnym na tym etapie , głównie skupiaj się na lustrze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4993 Napisanych postów 69155 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 711059
Masa ciała nie jest wyznacznikiem efektów. Z tego też względu nie należy patrzeć na nią pod kątem kształtowania sylwetki (redukcji tkanki tłuszczowej, czy budowy masy mięśniowej). To ile ważymy nie świadczy o tym, jak wyglądamy oraz jakie są efekty treningu. Sens tego jest jedynie w sytuacji, gdy zbijamy akse ciała do określonej kategorii wagowej w danej dyscyplinie sportowej.

Warto skupić się na obwodach ciała mierzonych co jeden, dwa tygodnie rano na czczo i zapisywanych. Poza tym zdjęcia sylwetki raz w miesiącu.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 22 lat Na forum 86 dni Przeczytanych tematów 243
>>Update po 5,5 tygodniach<<
Na starcie wyliczyłem zero kaloryczne (fbw 3 razy w tygodniu, poza tym mało ruchu) - wyszło mi 2600-2700kcal. Z tego zszedłem na ok. 2200kcal (były dni gdzie zjadłem 2000 i takie gdzie 2300 - tej granicy nie przekraczałem). Z 80kg waga spadła na ten moment na 76-76.5kg. Wstawiam aktualne zdjęcia.
Co myślicie?








Zmieniony przez - xpw99 w dniu 2021-10-26 01:06:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 9609 Napisanych postów 154524 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1209251
Witaj. No widać po sylwetce że tego faktu naprawdę sporo u było widoczne są już mięśnie brzucha. W mojej opinii jest to powoli forma akceptowalna, gdzie moglibyśmy powoli budować masę mięśniową. Oczywiście wszystko zależy od tego jak ty to widzisz i jak nisko chcesz zejść z poziomem otłuszczenia. Jeżeli chcesz redukować jeszcze niżej Jak najbardziej można pociągnąć jeszcze redukcję. Jednak jeżeli chcesz skupić się już na budowaniu masy mięśniowej to wydaje mi się że jest to procent otłuszczenia który pozwala już powoli nieco tego mięcha dokładać. Tym bardziej patrząc na sylwetkę tej masy mięśniowej nie jest dużo więc również poziom otłuszczenia wydaje się być nieco wyższe niż niż pewnie by wyszło w wyliczeniach

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 7 Wiek 22 lat Na forum 86 dni Przeczytanych tematów 243
Myślę, że póki co jeszcze będę redukował. A przy późniejszym przejściu z redukcji na budowanie masy, to jak najlepiej to zrobić? Stopniowo dodawać kalorii tydzień po tygodniu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4993 Napisanych postów 69155 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 711059
Zmiana sylwetki jak najbardziej widoczna i efekty są bardzo dobre. Być może ma na to wpływ ustawienie i światło, ale coś tam na pewno spadło. Widać lepsze uwidocznienie góry mięśni brzucha. Na dole jednak jeszcze trochę tej tkanki tłuszczowej zalega i osobiście bym pociągnął redukcję dłużej, aby zejść właśnie z tej tkanki tłuszczowej opornej. Warto pamiętać o tym, że spada ona dopiero przy niskim poziomie tkanki tłuszczowej w końcówce redukcji.

https://potreningu.pl/artykuly/odchudzanie/redukcja-opornego-tluszczu--brzuch-plecy-posladki-2018

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening push pull do oceny

Wheya