SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Power Snatch - Rwanie na wysoko - technika, błędy i wskazówki

temat działu:

FitRage, CROSSFIT i Dieta PALEO

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2555

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4316 Napisanych postów 9269 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 932730
Power Snatch – Rwanie na wysoko – jedna z wariancji ćwiczeń z dwuboju ciężarowego, polegające na przeniesieniu w jednym płynnym ruchu sztangi z ziemi nad głowę, bez mijania biodrami linii kolan w jakimkolwiek momencie po „złapaniu” sztangi.





Rwanie na wysoko bez odkładnia sztangi (ang. Touch’n’Go lub TnG)




Technika
Stajemy przy sztandze, chwytamy ją na odpowiedniej szerokości, u każdego będzie on inny. Dlaczego? Ponieważ powinniśmy mieć chwyt w którym po wyprostowaniu sztanga będzie przylegać idealnie do zgięcia biodra. Najłatwiej ustalić szerokość chwytu poprzez podniesienie sztangi i uniesienia kolana w pozycji wyprostowanej, jeżeli sztanga się nie przechyla, jesteśmy w dobrym miejscu. Chwytamy sztangę „na zamek”, oznacza to, że chwytając sztangę nasz kciuk oplata sztangę i jest przyciskany przez resztę palców do sztangi. Ten chwyt zapobiega wypadnięciu sztangi z rąk w trakcie powtórzenia, dodatkowo pozwala na nadanie większej prędkości sztangi. Stopy powinny znajdować się w pozycji gdzie nie przeszkadzają naszym ręką, czyli bezpośrednio pod biodrami (węziej niż do przysiadu). Sztanga powinna znajdować się bardzo blisko naszych piszczeli. Nasze plecy powinny być proste i sylwetka powinna być bardziej pionowa niż przy martwym ciągu. Biodra powinny znajdować się bliżej linii kolan niż w trakcie martwego ciągu. Najszersze grzbietu powinny być spięte aby trzymać sztangę jak najbliżej ciała (przyciągać ją do naszego ciała). Ruch rozpoczynamy z nóg, cofając kolana do tyłu by sztanga miała miejsce na przejście do góry. W trakcie tej fazy (pierwszego pociągnięcia) nasze barki i biodra idą równocześnie do góry, kąt nachylenia naszych pleców względem podłoża nie zmienia się w trakcie poruszania się sztangi do góry. W momencie gdy sztanga mija nasze kolana zaczyna się drugie pociągnięcie. W tym momencie nasz tułów prostuje się i wciągamy sztangę po udach do pozycji gdy tułów jest pionowy, a nogi lekko ugięte. Ramiona są ciągle wyprostowane. W momencie gdy osiągamy pionowy tułów, zaczynamy angażować nogi prostując je i wspinając się na palce, właściwie podskakując do góry, symultanicznie szarpiemy barki do góry, nadając sztandze jeszcze większą prędkość, sztanga powinna "odbić się od naszych bioder". Gdy oderwą nam się nogi od ziemi, delikatnie je rozszerzamy, do szerokości przysiadu rwaniowego. W momencie podskoku i szarpnięcia barkami zaczyna się trzecie pociągnięcie. W trzecim pociągnięciu staramy się (zwłaszcza w rwaniu na wysoko) wciągnąć sztangę maksymalnie wysoko, ciągnąc łokcie maksymalnie wysoko i delikatnie schodząc biodrami w dół przy jednoczesnym ugięciu kolan aby przyjąć ją nad głowę na zablokowane ręce. Musimy pamiętać by zaciągać sztangę na siebie, tak by nie wylądowała przed nami, a my musielibyśmy robić krok w przód by ją chwycić. Chwyt w tym momencie może się zmienić i możemy puścić „zamek”. W momencie chwytania sztangi usztywniamy się i od razu wchodzimy do góry do pełnego wyprostu nóg i bioder.


Błędy
Większość błędów w rwaniu na wysoko jest spowodowana brakiem techniki. Warto rozbić ruch na części pierwsze i praktykować je osobno powoli łącząc w całość.



Zmieniony przez - FighterX w dniu 2018-04-11 18:41:15
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5564 Napisanych postów 4783 Wiek 32 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 114509


ciekawy filmik jakby ktoś miał ochotę dowiedzieć się dlaczego warto wykonywać to ćwiczenie :) Tak w skrócie Power Snatch to jedno z najlepszych ćwiczeń na zwiększenie ogólnej siły i mocy. Prawidłowe wykonywanie ćwiczenia poprawi wydajność w prawie każdej dziedzinie: bieganiu, skakaniu, kopaniu, uderzaniu, rzucaniu .... Poza tym wpływa na wzmocnienie mięśni core czyli dzięki nim pracujemy nad stabilizacją, a także wzmacnia ramiona


Zmieniony przez - Lucyna86 w dniu 2018-04-12 04:51:08
Potrzebujesz szybkiej i rzetelnej porady?
Nasi specjaliści bezpłatnie odpowiedzą na twoje pytanie z zakresu treningu, dietetyki i suplementacji!
Tomasz Maciołek
Tomasz Maciołek TomQ-MAG
Łukasz Domeracki
Łukasz Domeracki Domer
Sebastian Szmit
Sebastian Szmit flex1976
Agata Bugorska
Agata Bugorska eveline
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Okiem kibica - Medieval Games 2018