SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Posiłki na diecie TKD

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 9160

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11124 Napisanych postów 51313 Wiek 30 lat Na forum 23 lat Przeczytanych tematów 57816
Prosiłbym o pomoc w rozpisaniu posiłków przy diecie TKD. Nie chodzi mi absolutnie o konkretne produkty (może z wyjątkiem specyficznych dodatków typu olej lniany, mct, itp. jeśli takie polecacie w celu wywołania ketozy) ale o ilości białka, węglowodanów i tłuszczy.

Interesują mnie dwa schematy:

- dzień z porannymi aerobami na czczo
- dzien z wieczornym treningiem siłowym

Rozumiem że różnice w składzie i rozkładzie posiłków będą dość znaczne (np. węgle po treningu w drugim schemacie).

Celem diety jest utrata tkanki tłuszczowej przy utrzymaniu masy mięśniowej.

Z góry dzięki za pomoc, myślę że będzie to interesujący (choć obszerny) temat do dyskusji .


Pozdrawiam, Tyka

zamiast dawać soga kliknij tu : http://www.pajacyk.pl 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

100% CZYSTY HYDROLIZAT KOLAGENU

Kolagen SFD PURE GOLD dedykowany osobom dbającym o zdrowy wygląd skóry, a także osobom uprawiającym sport, po kontuzjach sportowych.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 250 Napisanych postów 41358 Wiek 51 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 126209
głodówkach białkowych w znacznym stopniu traci się i tłuszcz, i mięśnie, co jest potwierdzone badaniami. Dlatego zawsze zniechęcałem do tego typu diet poza sytuacjami krańcowymi.

JAK KAZDA DIETA GLODOWKOWA ,
RESZTE JUZ CHWYTAM

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 17398 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 79160
oj obszerny temat obszerny ale damy rade

Interesują mnie dwa schematy:
1. - dzień z porannymi aerobami na czczo
2. - dzien z wieczornym treningiem siłowym

Ad.1 - KIEDY JESTES NA TKD POWINIENES PRZYJMOWAC PEWNE DAWKI WEGLOWODANOW PRZED (LUB PO) TRENINGU - ALE ANAEROBOWYM - CZYLI CWICZENIAMI SILOWYMI - PRZY ROBIENIU AEROBOW RANO NA CZCZO NAKRECASZ TYLKO MACHINE SPALANIA TLUSZCZU - BO JAK PEWNO WIESZ (CZYTALEM KILKA TWOICH POSTOW W FITNESIE ) AEROBY SA MOTOREM SPALANIA WEWNATRZUSTROJOWYCH ZAPASOW TLUSZCZU. DZIEN, W KTORYM WYKONUJESZ TYLKO AEROBY WYGLADA TAK SAMO JAK DZIEN NA DIECIE CKD - WIEC NIE MUSISZ SIE MARTWIC O DAWKE WW.

Ad.2 - W DZIEN TEN - POWINIENES ZGODNIE Z ZALOZENIAMI DIETY TKD - PRZYJAC PEWNA DAWKE WW PRZED (OKOLO 20-50MIN, 20-50G WW) LUB OD RAZU PO TRENINGU - JESLI TWOJ TRENING WYPADA NA WIECZOR - SPROBOWALBYM POSILKU PRZED TRENINGIEM, ALE JEDZAC OD RAZU PO TRENINGU TEZ NIE POWINNO BYC PROBLEMU (SZCZEGOLNIE ZE TO OKRES KIEDY MIESNIE WRECZ DOMAGAJA SIE UZUPELNIENIA ZAPASOW GLIKOGENU) - OBIE WERSJE SA DOBRE BO PRZED SOBA I TAK JEST NOC WIEC SZYBKO POWINIENES POWROCIC DO STANU KETOZY :) SPROBUJ WIEC WYBRAC SAMEMU.

CO DO ILOSCI BIALKA I TLUSZCZY - POSTEPUJ TAK JAK W DIECIE CKD - A WIEC PRZYDA CI SIE KALKULATOR :
http://www.users.voicenet.com/~petrizzi/fitness/ckdcalc.html

JESLI NIE WIESZ CZEGOS - PYTAJ
AHA - I POCZEKAJ NA ODPOWIEDZ BINIA - ON JEST TUTAJ AUTORYTETEM JESLI CHODZI O DIETY SZCZEGOLNIE NISKOWW (NIE ZEBYM LIZAL DUPE HEHE)



hehehe HST zmienilo moje spojrzenie na swiat
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 250 Napisanych postów 41358 Wiek 51 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 126209
Targeted Ketogenic Diet or TKD ; 25-50 grams of carbs before
and/or after the workout

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11124 Napisanych postów 51313 Wiek 30 lat Na forum 23 lat Przeczytanych tematów 57816
Panowie, dzięki za odpowiedzi, ale to wiem

Chodziło mi o rozkład posiłków w ciągu dnia oraz o ich skład optymalny
a\ dla okresu przed/po treningu siłowym dla ochrony mięsni przed katabolizmem (z ww jasna sprawa)
b\ dla maksymalnego wykorzystania aerobów do spalania wkt
c\ dla szybszego wchodzenia w ketozę po potreningowym spożyciu ww
Nie wiem czy jasno formułuję pytania - podstawy TKD i CKD znam, chodzi mi o szczegóły i praktyczne rady.


Pozdrawiam, Tyka

zamiast dawać soga kliknij tu : http://www.pajacyk.pl 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 250 Napisanych postów 41358 Wiek 51 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 126209
a\ dla okresu przed/po treningu siłowym dla ochrony mięsni przed katabolizmem (z ww jasna sprawa)

NIE ROZUMIEM

b\ dla maksymalnego wykorzystania aerobów do spalania wkt

NA PUSTY ZOLADEK, JESLI DOBRZE ROZUMIEM

c\ dla szybszego wchodzenia w ketozę po potreningowym spożyciu ww

OLEJ Z KOKOSA (DUZO MCT) POMAGA W SZYBSZYM WEJSCIU W KETOZE, ALE W SAMEJ KETOZIE NIE MA MAGII JESLI CHODZI O UTRATE tluszczu oraz ochrone miesni

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 5958 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 27546
kurcze
a ja rozumiem ale nie umiem odpowiedziec



------------------------------
"When you exercise, your goal isn't to burn fat, it's to become a fat burning machine"
-------------------------
Twarda, syntetyczna i leniwa Efka
--------------------------
Doradca Trójboj

-------------------------
Twarda, syntetyczna, leniwa i d****na Efka
-------------------------

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 250 Napisanych postów 41358 Wiek 51 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 126209
poprosze o rozszerzona wersje pytan

Fakty, nie mity
'Alternatywna Droga'
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11124 Napisanych postów 51313 Wiek 30 lat Na forum 23 lat Przeczytanych tematów 57816
a/ Jasne sa wytyczne co do ilosci weglowodanów w posiłku potreningowym na diecie TKD. Czy sa jakies specyficzne reguły dotyczace ilosci białka i tłuszczy?

b/ Aeroby oczywiscie na czczo. Pytam jednak o zalacenia dotyczace pierwszego posiłku po porannych aerobach. Według niektórych bezposrednio po aerobach należy spożyć jedynie nieco tłuszczu (np. olej) aby pobudzić ketozę, a zasadniczy posiłek białkowo-tłuszczowy zjesc zdecydowanie później, nawet dopiero po kilku godzinach. Czy dzięki temu zwiększy się wykorzystanie wkt jako podstawowego źródła energii po treningu aerobowym? Jaki to może mieć wpływ na katabolizm mięsni?

c/ Ok

Pozdrawiam, Tyka

zamiast dawać soga kliknij tu : http://www.pajacyk.pl 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 125 Napisanych postów 6135 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 30354
a/ Jasne sa wytyczne co do ilosci weglowodanów w posiłku potreningowym na diecie TKD. Czy sa jakies specyficzne reguły dotyczace ilosci białka i tłuszczy?

Musi być utrzymany negatywny dobowy bilans kaloryczny, bo organizm nie będzie spalał własnego tłuszczu, jeśli wystarczającą ilość otrzyma w diecie . Typowy problem przy dietach niskow/w to właśnie początkowy spadek 2-2.5kg (woda), delikwent się cieszy, a następnie zastój .

b/ Aeroby oczywiscie na czczo. Pytam jednak o zalacenia dotyczace pierwszego posiłku po porannych aerobach. Według niektórych bezposrednio po aerobach należy spożyć jedynie nieco tłuszczu (np. olej) aby pobudzić ketozę, a zasadniczy posiłek białkowo-tłuszczowy zjesc zdecydowanie później, nawet dopiero po kilku godzinach. Czy dzięki temu zwiększy się wykorzystanie wkt jako podstawowego źródła energii po treningu aerobowym? Jaki to może mieć wpływ na katabolizm mięsni?

Katabolizm wystąpi zawsze, bo nie można zupełnie wyłączyć glukozy jako nośnika energii i musi być ona dostarczona z neoglukogenezy, a kwasu mlekowego przy aerobach staramy się nie produkować . Dlatego bezpośrednio po aerobach warto wziąć typowe antykataboliki (BCAA, HMB) dla przerwania spalania białka mięśniowego, i np. po 15min
przyjąć odpowiedni tłuszcz (właśnie olej lniany lub mct) - wytworzone ciała ketonowe dają efekt sprzężenia zwrotnego i intensywna ketoza utrzymuje się przez kilka godzin, wyrównując - kosztem własnego tłuszczu - bilans kaloryczny (który ostatecznie, jak wiadomo, musi wyjść na zero ).

"Wszystko jedno gdzie się żyje,
Raz się chudnie, raz się tyje..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 17398 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 79160
Ad.a - dokladnie jak mowi jogger - ok.10% ponizej zapotrzebowania energetycznego sprawdzilo sie kilka razy kiedy to polecalem znajomym te diete. Efekty byly zazwyczaj zadowalajace i co wazniejsze - po odzyskaniu wody w komorkach - bylo widac co tak naprawde sie zrzucilo A co do skladu posilku potreningowego to ja osobiscie stosowalem kombinacje bialka i weglowodanow - ale zdarzaly sie przypadki kiedy stosowalem same weglowodany po treningu wraz z BCAA a po okolo godzinie jadlem juz normalny posilek bialkowo-tluszczowy - i rowniez z pozytywnym skutkiem.

Ad. b - rowniez sie tutaj zgodze z Joggerem - po aerobach stosowalem BCAA - a po okolo 30 min spozywalem olej lniany. Nastepny posilek spozywalem okolo 1-1,5 godz po tym i byl juz to juz normalny posilek bialkowo-tluszczowy (z proporcja bialka i tluszczy odpowiednio 1:1,5-2g)


Wiedza to podstawa ... ale im wiecej wiemy tym bardziej sie boimy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11124 Napisanych postów 51313 Wiek 30 lat Na forum 23 lat Przeczytanych tematów 57816
I o to dokładnie chodziło, serdeczne dzięki panowie

Jeszcze jedno krótkie pytanko - niektóre źródła podają że na TKD liczbę dziennych posiłków można bez szkody zredukować nawet do trzech - co o tym sądzicie?

Pozdrawiam, Tyka

zamiast dawać soga kliknij tu : http://www.pajacyk.pl 
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Zdrowa dieta ketogeniczna

Następny temat

HST - upadek mięśniowy

WHEY premium