SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Poprawna rozgrzewka - zestaw ćwiczeń

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2123

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 69 Napisanych postów 6886 Wiek 43 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 36251
Witam,

Nieistotne czy jesteś hokeistą, bokserem czy tancerzem każdy swój trening powinieneś rozpoczynać od poprawnej rozgrzewki.

Rozgrzewka jest bardzo istotnym elementem treningu. Zaniedbanie jej lub wykonanie niepoprawnie może być przyczyną wielu, często niebezpiecznych kontuzji.




Zadania rozgrzewki:
- przygotowanie organizmu do wysiłku (efektem tego jest rozgrzanie mięśni, zwiększenie elastyczności więzadeł, zmniejszenie tarcia w stawach)
- przyspieszenie adaptacji do wysiłku (szybsza i lepsza wymiana tlenu pomiędzy naczyniami krwionośnymi i mięśniami)
- podniesienie temperatury ciała (mięśnie są lepiej ukrwione, zwiększa się pobudliwość, przyspiesza się reakcje energetyczne)
- pobudzony zostaje układ nerwowy

Jak powinna wyglądać rozgrzewka?
Przede wszystkim powinna obejmować swoim zakresem część ciała, którą będziemy trenować. Jedną ze skuteczniejszych metod, jest wykonywanie rozgrzewki składającej się z trzech części:

1) Rozgrzewka ogólna całego organizmu, która służy pobudzeniu układu mięśniowego, więzadłowo-stawowego oraz układu nerwowego do czekającego go wysiłku (tej części rozgrzewki poświęcony jest poniższy film).

2) Rozgrzewka specjalistyczna odnosi się przede wszystkim do celów, jakie zamierzamy realizować w głównej części wysiłku fizycznego.

3) Rozgrzewka indywidualna powinna być zgodna z indywidualnymi warunkami fizycznymi i predyspozycjami do danej dyscypliny sportowej.

Rozgrzewka ogólna





Warto pamiętać także, iż rozgrzewka ma nas tylko rozgrzać, przygotować do treningu właściwego, więc należy umiejętnie dobrać jej intensywność do naszych możliwości.


Materiał zaczerpnięty z www.mocni.net

Pozdr




Zmieniony przez - czorcia7 w dniu 2011-11-13 16:13:33

Zawody siłowe dla młodzieży
http://www.mocni.net 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 548 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 6397
Rozgrzewka ma jeszcze cel psychologiczny. Ma pozytywnie nastawić ćwiczącego do wykonywania coraz intensywniejszych ćwiczeń, pobudzić "umysł" a nie tylko ciało :)

Dzień bez treningu to dzień stracony...
ZAPRASZAM NA BLOG - FITNESS, IRONMAN, KARATE
http://bartoszdabrowski.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 92 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2980
Rozgrzewka bardzo podobna do mojej , z własnych obserwacji stwierdzam, że na siłce na którą uczęszczam grono osób nie wykonuje w ogóle rozgrzewki tylko od razu łapie się za ciężary :-/
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta i suple do poprawy !

Następny temat

Dieta cel uzyskanie 95kg wagi (masa)do poprawki

Masa