SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Pomoc w ułożeniu właściwego treningu po "nieprofesjonalnym" trenowaniu przez 6 m-cy

temat działu:

Ladies SFD

Ilość wyświetleń tematu: 873

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

30

Waga

55

Wzrost

175

Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często)

chodzenie w szybkim tempie

Cel/problem/opis

plan aktywności fizycznej i właściwego sposobu odżywiania
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez TomQ-MAG z działu Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9
Witam,
Jestem nową użytkowniczką tego forum, ale stałą jego czytelniczką. Wiem, że można tu liczyć na profesjonalne porady i dlatego zdecydowałam się poprosić właśnie tutaj o pomoc.
Mam problem dotyczący aktywności fizycznej. Od grudnia 2010 roku zaczęłam chodzić piechotą z pracy do domu. Początkowo nie pokonywałam całej odległości (ok. 9 km). Był to raczej spacer w umiarkowanym tempie, z zatrzymywaniem się na światłach itd. Ważyłam wtedy 75 kg. Z czasem chudłam i wydłużałam też pokonywaną odległość. Po pół roku zaczęłam DODATKOWO chodzić na siłownię i tam odbywałam (jak sadzę) standardowy trening (20 min. aerobów - lekkie ćwiczenia siłowe - 30 minut aerobów). Jadłam przy tym zaledwie 1000 kcal, więc w rezultacie przy wzroście 175 cm waga spadła mi do 52 (dodam, że na "spacery"+siłownia były CODZIENNIE). Byłam na skraju wyczerpania fizycznego i psychicznego. W rezultacie zrezygnowałam z siłowni i poprzestałam na chodzeniu. Jednak z czasem tempo mojego chodzenia (i pokonywania tych 9 km) tak wzrosło, że obecnie zajmuje mi to 1,20 minut i mam wrażenie, że w ogóle mnie nie męczy.
Chcę podkreślić - wydaje mi się, że to istotne - że przez ponad 7 miesięcy CODZIENNIE chodziłam w bardzo szybkim tempie. Nie robiłam przerw na regenerację. Nigdy niestety nie przyszło mi na myśl, by poradzić się specjalisty.
Obecnie ważę 55 kg i bardzo chciałabym pozostać przy tej wadze (choć wiem, że jest nieco za niska), jednak chciałabym zacząć uprawiać też jakąś inną aktywność. Nie mam pojęcia, co mogłoby to być. Obawiam się, że jeśli zrezygnuję z codziennego pokonywania tych 9 km (w tym obecnym tempie) zacznę tyć. Spożywam dziennie jakieś 1800 kcal podzielonych na 5 posiłków.
Bardzo proszę Forumowiczów o pomoc. Jeśli to możliwe, może ktoś mógłby pomóc mi też "opanować" temat ilości spożywanych kalorii i składników posiłków.
Jednym słowem, chciałabym przy wzroście 175 cm ważyć 55 kg i uprawiać sport, który pozwoli mi utrzymać wagę, ale może niekoniecznie codziennie (bardzo chciałabym mieć jeszcze czas na inne przyjemności poza ruchem.
Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie ewentualne wskazówki.
Elizabeta123

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 73 Napisanych postów 26831 Wiek 13 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 282680
- wypełnij i wklej ankietę znajdującą się w tym topiku oraz przeczytaj wylinkowane tam tematy http://www.sfd.pl/Koncepcja_i_regulamin_działu-t666947.html ,

- ze zrozumieniem przeczytaj http://www.sfd.pl/-t585708.html 
- wyraźne zdjęcia przodem, tyłem i bokiem w neutralnej pozycji (żądnych obcasów, zdjęć w lustrze, itp.)
- wrzuć swoje dotychczasowe posiłki w www.potreningu.pl (hasło i login jak na sfd) , generuj zrzut i następne wklej do w swoim topiku

Ty z utrzymaniem wago 55 kg przy wzroście 175 cm piszesz na poważnie? Przecież będziesz wysuszonym patykiem...
To nie jest forum pro ana, tylko miejsce, w którym dzięki zdrowej diecie i ćwiczeniom staramy się uzyskać proporcjonalne sylwetki.

Zmieniony przez - Ruda_29 w dniu 2012-01-05 10:41:46

A ja nie jestem za ciężka jak na swoją wagę?
http://www.sfd.pl/Ruda_DT_/_Debiuty_2015-t1044538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9
Bardzo dziękuje za te pierwszą odpowiedź (podpowiedź). Postaram się uważnie zapoznać z wszystkimi podanymi informacjami - jeśli to pozwoli Forumowiczom na ukierunkowanie mojego trybu życia "na właściwe tory".
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9
Co do wagi - to tak, chciałabym ją utrzymać, bo z taką czuję się po prostu dobrze i wyniki badań (morfologia, składniki mineralne) wskazują, że nie mam żadnych niedoborów:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 54 Napisanych postów 13783 Wiek 28 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 111971
waga nie ma znaczenia, możesz ważyć kilka kilo więcej, ale z ładną masą mięśniową i wyglądać o niebo lepiej... nawet mając mniej w cm! radzę tobie nie patrzeć na wagę.. mięśnie trochę ważą, a żeby mieć jędrną sylwetkę trzeba je mieć :) powodzenia

what doesn't kill you makes you stronger.
▪█─────█▪

PODSUMOWANIE PRZEMIANA SYLWETKI 2013
http://www.sfd.pl/PODSUMOWANIE_PRZEMIANY_/_UNKNOVVN-t953320.html

PRZEMIANA SYLWETKI 2013
http://www.sfd.pl/Konkurs/UNKNOVVN-t933010.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 9
Dziękuję za tę wskazówkę. Dotąd wydawało mi się (zapewne dlatego, że jestem amatorką, która zwyczajnie lubi ruch), że waga jednak jest wyznacznikiem dobrej formy. Niestety byłam na tyle niezorientowana, że teraz nie potrafię samodzielnie "okiełznać tematu". Boję się bardzo ograniczyć ilość ruchu. Wydaje mi się, że momentalnie przytyję. Dlatego - jak sądzę - ważne byłoby, żeby ktoś mną pokierował, co do tego ile powinnam kalorii spożywać (w jakich proporcjach powinny być B,W i T), jeśli zamierzam ograniczyć ruch i jaki miałby to być ruch, aby utrzymać formę, ale zacząć "normalnie" funkcjonować bez podporządkowania wszystkiego ruchowi:(
Dlatego nadal bardzo proszę o pomoc w tej kwestii wszystkich Forumowiczów.
Dziękuję
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 73 Napisanych postów 26831 Wiek 13 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 282680
- wypełnij i wklej ankietę znajdującą się w tym topiku oraz przeczytaj wylinkowane tam tematy http://www.sfd.pl/Koncepcja_i_regulamin_działu-t666947.html ,

- ze zrozumieniem przeczytaj http://www.sfd.pl/-t585708.html
- wyraźne zdjęcia przodem, tyłem i bokiem w neutralnej pozycji (żądnych obcasów, zdjęć w lustrze, itp.)
- wrzuć swoje dotychczasowe posiłki w www.potreningu.pl (hasło i login jak na sfd) , generuj zrzut i następne wklej do w swoim topiku

A ja nie jestem za ciężka jak na swoją wagę?
http://www.sfd.pl/Ruda_DT_/_Debiuty_2015-t1044538.html

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

specjalny konkurs dla LADIES od TRECA :)

Następny temat

Dieta dla dziewczyny ujemny bilans