SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pomoc przy układaniu planu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1146

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 38 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 31
Witam,

Od kilku godzin próbuję ułożyć sobie jakiś konkretny plan treningowy, ale na razie bez efektów. Posiłkuję się tym artykułem:

[https://www.sfd.pl/JAK_UŁOŻYĆ_WŁASNY_PROGRAM_TRENINGOWY-t107470.html]

Generalnie ogólne zasady układania planu są dla mnie jasne, gorzej z bardziej szczegółową rozpiską. Interesuje mnie trening, który pomoże mi zrzucić 3-4kg które mi ostatnio przybyły, oraz "uwydatni, podkreśli, zarysuje" poszczególne partie mięśni.
Od 3,5roku trenuję box tajski a od 9miesięcy brazylijskiego jiu jitsu, niestety ostatnio miałem 4 miesięczną przerwę, ze względu na sytuacje na studiach, nie zwracałem uwagi na jedzenie oraz nic nie ćwiczyłem także stąd te 3-4kg. Obecnie mieszkam za granicą dlatego nie mogę kontynuować bjj i tajskiego, dla tego znalazłem dobrze wyposażoną siłownię i chciałbym zabrać się do tego jak należy.
Mam kilka pytań:

- sauna jest dostępna w cenie siłowni i tutaj chciałbym zapytać czy po każdym treningu powinienem z niej skorzystać czy też nie należy z tym przesadzać ?

- bieżnia, uwielbiam biegać kiedy ćwiczyłem biegałem 8-14km na bieżni, teraz tym bardziej tego potrzebuję, ile razy w tyg i czy przed czy po ćwiczeniach siłowych powinienem biegać oraz czy biegać na czczo ?

- jeśli chodzi o dietę wiem co jeść a co bezwzględnie odstawić na bok, tak samo było kiedy trenowałem bjj i tajski, jedyne czego nie wiem to jak dostosować pory posiłków oraz ich zawartość do ćwiczeń tzn czy przed czy po etc.

- siłownie mam dostępną 7 dni w tyg, myślałem by trenować 6 razy w tygodniu, kondycyjnie chyba dam rade ale czy to nie za dużo na początek ?