SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pomoc przy diecie, treningu siłowym i suplementacji - do MMA

temat działu:

Scena MMA i K-1

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1012

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 14 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 241
Witam
Zajmuje się od dłuższego czasu MMA, chciałbym prosić o pomoc w ułożeniu diety, suplementacji oraz planu treningowego na siłowni. Zaznaczam na początku, że zapoznałem się z tematami podwieszonymi jednak dokładnej odp nie uzyskałem. Zacznę może od moich warunków fizycznych, celu treningu i obecnego planu treningowego.

Wzrost: 194 cm
Waga: 92 kg
Cel: Zwiększenie wydolności, ogólna poprawa samopoczucia, przyspieszona regeneracja, delikatne zbicie wagi
Obecny plan treningowy (od około 3 msc):
Pon - Boks
Wt - Muay Thai + MMA
Śr - MMA
Czw - Muay Thai + MMA
Pt - Boks

Zacznijmy od diety. Chciałbym aby była ona w miarę luźna. Wiem, że w bodybuildingu to podstawa jednak wydaję mi się, że przy sportach walki już tak zasadniczej roli nie odgrywa.

Jeśli chodzi o suplementacje to posiadam w domu następujące odżywki:
Nutrabolic Aminocell
Thermo Speed
Profi Mass
do tego witaminy dla sportowców i guarana

W tym momencie używam tylko Thermo Speeda, witamin i guarany. Jeśli jest to możliwe to chciałbym wykorzystać te odżywki.


Przechodząc do siłowni chciałbym prosić o przykład treningu typowego pod sztuki walki. Ważne jest dla mnie aby plan ten był rozpisany na 3 dni (pon,śr,pt). Cel tego treningu: poprawa siły uderzenia nie tracąc przy tym dynamiki.

Oczywiście nie czekam na gotowe, prosiłbym tylko o wskazówki dotyczące wyboru rodzaju diety, planu treningowego i suplementów. Dodam, że nie zależy mi w tym momencie na budowie sylwetki, chodzi głównie o efekty w sportach walki. Prosiłbym o wypowiedź ludzi znających się na temacie.
Liczę na konkretne odp


Pozdrawiam
Grzesiek

Zmieniony przez - DJKarpYou w dniu 2011-05-24 17:56:00

I <3 MT

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 232
Zacznijmy od Diety .

Dieta wysoko białkowa + dość sporo kalorii bo z tego co widać spalasz strasznie dużo podczas treningów .
Suplementacja . Ciężko powiedzieć . Bcaa+spalacz(który masz) , Serwatka białkowa , Podstawowy kompleks witamin + coś na stawy zaraz wyjaśnię dlaczego coś na stawy musisz mieć .

Jeśli chcesz poprawić siłę uderzenie możesz ją wspomóc na siłowni lecz aby nie tracić na szybkości muszą być to podstawowe ćwiczenia w bardzo szybkim tempie od 15-20 powtórzeń Trening nie dłuższy niż 40 minut .
Dodatkowo Zakup obciążniki na nadgarstki zakładaj je na trening walki z cieniem oraz na obijanie worka . Po miesiącu zobaczysz jakie będą rezultaty .
Ciosy będą wykonywane z wielką lekkością , lecz nie zapominaj aby każdy cios wykonywany był z jak największa precyzją (technicznie) .
Trening z obciążnikami jest dość zaawansowany z tego względu że strasznie obciąża stawy więc dokup suplement na stawy i trenuj ostro ;)

Nie ma op*****lania!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10798 Napisanych postów 47730 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Dodatkowo Zakup obciążniki na nadgarstki zakładaj je na trening walki z cieniem oraz na obijanie worka . Po miesiącu odwiedź ortopede i zobacz jak mocno zniszczyłeś sobie barki

NaKrym - nie doradzaj już mu wiecej



DJKarpYou:

"Zacznijmy od diety. Chciałbym aby była ona w miarę luźna. Wiem, że w bodybuildingu to podstawa jednak wydaję mi się, że przy sportach walki już tak zasadniczej roli nie odgrywa."

A właśnie ze odgrywa. Przy takiej ilości treningów uwierz, że dobre odżywianie to podstawa. Jednak można zgodnie z Twoim życzeniem w miare luźno te diete zorgranizować - jednak tu Ci nie pomoge, odwiedź dział odzywianie, a konkretnie ten temat, z najważniejszymi tematami:

http://www.sfd.pl/Zbiór_linków_działu_Odżywianie-t418003.html

potem ewentualnie załóż temat o pomoc, dajac jak najwiecej info o sobie. Tylko pierw przeczytaj te najwazniejsze linki



Obecny plan treningowy (od około 3 msc):Pon - Boks
Wt - Muay Thai + MMA
Śr - MMA
Czw - Muay Thai + MMA
Pt - Boks


plan jest spoko jak najbardziej, tylko że Ty:

Przechodząc do siłowni chciałbym prosić o przykład treningu typowego pod sztuki walki. Ważne jest dla mnie aby plan ten był rozpisany na 3 dni (pon,śr,pt). Cel tego treningu: poprawa siły uderzenia nie tracąc przy tym dynamiki.

Przy tym rozkładzie zapomnij o siłowni. A poza tym Twój cel - siła ciosu - głównie zostanie osiągnięty na treningach stójki.

Moja propozycja - zaopatrz sie w piłke lekarską i drążek, i do tego rozkładu, dodaj raz w tygodniu (w sobote) ten trening - będzie to świetnie uzupełnienie, właśnie na eksplozywność, a także porpawiszz wytrzymałość i kondycje.





Siłownia teraz w Twoim przypadku zbedna.



"Jeśli chodzi o suplementacje to posiadam w domu następujące odżywki:
Nutrabolic Aminocell
Thermo Speed
Profi Mass
do tego witaminy dla sportowców i guarana"


uzywaj dalej TS, guarane i witaminy, nie zaszkodzą a pomogą. Profi Mass do uzupełnienia diety - której jeszcze nie masz, więc pierw ogarnij żarcie - bez dobrego odżywiania ani rusz.
Proponuje jak masz kase kupić BCAA i stosować okołotreningowo, 1g/kgmc (przed i po - sama porcja po tez może być jak CIe nie stac na taką ilość by przed też brać), no i możesz wprowadzić stałą suplementacje kreatyną, ~2,5 grama z rana - polecam jabłczan, moze byc cm3 Treca, przy jedzeniu 2 kapsów z rana tanie opakowanie ze 180 kapsułkami na pół roku starcza
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 14 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 241
Dzięki wielkie za odp. Jeśli chodzi o sprawę siłowni to masz w sumie racje. Co za dużo to niezdrowo. Zostanę w takim razie przy obecnym treningu SW. Jeśli chodzi o przedstawiony przez Ciebie filmik to raz na 2 tyg na środowym treningu mam właśnie tego typu trening stacyjny z tymi ćwiczeniami i kilkoma innymi. W takim razie przenosze się w tej chwili do działu dieta i stworzymy odpowiednią michę :)

I <3 MT

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 72 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 448
Widzę, że kolejny fajter pojawił się na forum, bardzo dobrze.
Ja mam podobnie do tej pory ćwiczyłem systemem takim.
Pon MT
Wtorek siłownia
Środa Ju-jitsu
Czwartej BJJ
Piątek siłownia
Sobota MT
Niedziela odpoczynek.
dietę mam zamówioną. Jeżeli chciałbyś mój trening z siłowni mogę Ci go na pw przesłać, ale musiałbyś dać sobie spokój z treningami boksu.


Co do diety na redukcji, to tak jak koledzy wspomnieli. Ujemny bilans kaloryczny. b/w/t 2/2/1 .
Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 14 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 241
Jeśli Twój trening na siłowni jest typowym treningiem pod sztuki walki to bardzo prosiłbym o wysłanie go na PW. Jeśli chodzi o dietę kolego to nie chce redukować. Waga i tak leci mi po Thermo Speedzie i potylu aerobach w tygodniu. Chce po prostu jeść tak, żeby mieć siłę na treningach i żeby nie zalać się tłuszczem ;)

I <3 MT

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 30 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 232
Rakhu pieprzysz nie zdrowo ... Trenowałem z obciążeniem dobre 3 miesiące i 0 problemów ;)) . Jeśli nie próbowałeś to nie komentuj proszę ;))

Nie ma op*****lania!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 3680 Wiek 33 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 13048
A na jakiej podstawie stwierdzasz że masz 0 problemów? po tym że w obecnej chwili nie czujesz bólu? Jesli tak to kiepski wskaźnik.
Rakhu ma sporo racji. Jeśli treningu z obciązeniem nie zrobi sie z głową tzn odpowiednia wage czas i czestotliwość cwiczen to można sobie sobie zrobić krzywde więc Rakhu miał racje.

Brazilian Jiu Jitsu
Warning: Choking Hazard

"Sport to połamane kości a nie twarz w reklamach"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 72 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 448
Teraz już nie pamiętam ale mogę zapytać kolegę, trenera MT, jest jakiś % masy ciała, którego nie można przekraczać w obciążaniu rąk przy boksowaniu, tak samo przy kamizelce.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Aldo kontuzjowany, walka z Mendesem przełożona

Następny temat

Czy jeszcze warto?

NutLove