SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pomoc dla początkującej

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 107

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47489 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Chciałabym zacząć trenować siłowo ale nie wiem jakim planem treningowym. Jakie ćwiczenia ile serii/powtórzeń ile razy daną partię w tygodniu. Jak ułożyć skuteczny plan treningowy ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8112 Napisanych postów 149679 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1185817
Kobiety rozpoczynając przygodę z poprawą własnej sylwetki rzadko biorą pod uwagę trening siłowy. Zazwyczaj chcą w swoim planie umieścić tylko ćwiczenia aerobowe. Niestety takie ćwiczenia nie dadzą efektów, o jakich kobiety marzą. Gdy już dojdą do wniosku, że bez treningu siłowego w budowaniu idealnej sylwetki się nie obędzie, zaczyna się robić problem, co ćwiczyć i jak ćwiczyć?

Większość kobiet, które nie są doświadczone w treningu siłowym, ma wyobrażenie, że poprawią w swoim ciele tylko te części, które są dla nich nieatrakcyjne. Nie raz można usłyszeć w rozmowach z kobietami, że chciałyby ujędrnić pośladki, wyrzeźbić brzuch, zmniejszyć obwód uda. Idąc na siłownię, czy tego chcemy czy nie, trenujemy całe ciało. Większość ćwiczeń to ćwiczenia wielostawowe, a więc nie angażują tylko jednego mięśnia, ale całe zespoły. I właśnie na takie ćwiczenia powinien być ukierunkowany trening osób początkujących.

Czytaj więcej na https://www.sfd.pl/art/Fitwoman_uroda_/Trening_siłowy_dla_kobiet_–_na_czym_nie_warto_się_koncentrować_na_początku_-a262.html


Przykładowy plan treningowy:
Przykładowy plan treningowy

wykroki z hantlami x12
wznosy bioder ze sztangą x10
martwy ciąg na prostych nogach x12
wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia nachwytem x12
wyprosty na ławce rzymskiej x12
wyciskanie hantli na ławce ze skosem dodatnim x12
wyciskanie hantli stojąc (mięśnie naramienne) x15
odwrotne pompki x10
uginanie przedramion z hantlami x10
plank klasyczny x maksymalny czas


podczas treningu na silowni, nie zapominaj o uzupelnieniu podstawowych witamin i minerałow, jak witamina d3, k2, witamina c, czy b kompleks
https://www.sfd.pl/sklep/Olimp_Vita-Min_Multiple_Sport-opis864.html
https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_B_Complex-opis35847.html 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Odrywanie łokci od tułowia

Fruzelina