SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pojedyncze pytania NA TEMAT TRENINGU część 8

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 123493

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Wiek 28 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 2210
rion10
Panowie przysiad to nie jest takie proste ćwiczenie, że się przychodzi na siłkę i od razu przysiada idealnie nad tym nierzadko trzeba pracować latami. Jak się wywraca człowiek to gdzieś równowaga mięśniowa jest zachwiana najczęściej przykurcz mięśni tyłu uda co potwierdza fakt, że jak są podkładki to jest lepiej. Oczywiście podkładki można stosować ale okresowo i trzeba zdać sobie sprawę, że to omijanie problemu a nie jego pozbywanie się. Więc zaczynamy od gołej sztangi i pewnego zakresu ruchu, który staramy się powiększać z czasem. Powoli ale systematycznie bez tego nigdy nie będzie rezultatów

Nie bardzo rozumiem... Znaczy się mam w treningu nóg całkowicie pomijać klasyczny przysiad i zamiast niego łapać gryf na barki i przy niemal zerowym ciężarze przysiadać przechylając ciężar jak najbardziej do tyłu i stopniowo "łapiąc" technikę? I tak nad tym pracować nawet latami? :/
Szczerze mówiąc oprócz tego, że nie bardzo mi się to podoba to nie wiem nawet jak miałbym do tego podejść. Przechylać się do momentu aż czuję, że pięta mi się odrywa, po czym wracać do góry? I tak to katować, aż będę mógł przysiąść ATG?
Przysiad nie ma żadnego zamiennika, prawda?

Zmieniony przez - Ambu91 w dniu 2014-01-15 21:35:35
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4328 Napisanych postów 56007 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 709792
ryba89pl
Witam dostałem plan treningowy od trenera i jest małe ale ponieważ nie rozróżniam dwóch ćwiczeń
1.Cwicznie na maszynie Prostowanie NÓG
lecz do tego to wiem że to na pewno jest


2.Wyprosty nóg
i tu się pojawia moje pytanie czym się różni to drugie ćwiczenie od pierwszego i jak je wykonywać bo jak szukałem to zawsze wyniki wyszukiwania pokazywały pierwsze ćwiczenie ;[


często te dwie nazwy są zamienne dla tego samego ćwiczenia i chyba jakiś błąd się wdał w nazewnictwie ćwiczeń w Twoim planie

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4328 Napisanych postów 56007 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 709792
Pytacz_123
siemanko od jutra chce zaczac trening interwałowy, 2-3 x w tygodniu,lecz nie na takim wysokim poziomie.Mialem dluga przerwe wiec moja kondycja jest slabsza w tej chwili niz 30min/6km . Jaki schemat polecacie po przerwie ? Wiem ze takie 15sprint 60trucht tez narazie nie dla mnie,a nie chce zwyklych aerobow z kilku powodow


aero dało by Ci jakąś bazę pod dalszy progres zbyt duży stosunek sprintu do truchtu też jest słabą opcją bo skoro 15:60 to za ciężko to jeszcze pozostaje Ci jeszcze bardziej skrócić sprint

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4328 Napisanych postów 56007 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 709792
Ambu91
rion10
Panowie przysiad to nie jest takie proste ćwiczenie, że się przychodzi na siłkę i od razu przysiada idealnie nad tym nierzadko trzeba pracować latami. Jak się wywraca człowiek to gdzieś równowaga mięśniowa jest zachwiana najczęściej przykurcz mięśni tyłu uda co potwierdza fakt, że jak są podkładki to jest lepiej. Oczywiście podkładki można stosować ale okresowo i trzeba zdać sobie sprawę, że to omijanie problemu a nie jego pozbywanie się. Więc zaczynamy od gołej sztangi i pewnego zakresu ruchu, który staramy się powiększać z czasem. Powoli ale systematycznie bez tego nigdy nie będzie rezultatów

Nie bardzo rozumiem... Znaczy się mam w treningu nóg całkowicie pomijać klasyczny przysiad i zamiast niego łapać gryf na barki i przy niemal zerowym ciężarze przysiadać przechylając ciężar jak najbardziej do tyłu i stopniowo "łapiąc" technikę? I tak nad tym pracować nawet latami? :/
Szczerze mówiąc oprócz tego, że nie bardzo mi się to podoba to nie wiem nawet jak miałbym do tego podejść. Przechylać się do momentu aż czuję, że pięta mi się odrywa, po czym wracać do góry? I tak to katować, aż będę mógł przysiąść ATG?
Przysiad nie ma żadnego zamiennika, prawda?

Zmieniony przez - Ambu91 w dniu 2014-01-15 21:35:35


Ale tak się uczy przysiadu, nie da się wpaść na siłownię i zrobić przysiadu atg od strzału poprawnie ba może być tak, że nigdy nie zrobisz poprawnie przysiadu atg ale pracą i regularnością możesz dojść do momentu, w którym zrobisz przysiad poniżej poziomu równoległości poprawny technicznie z zachowaniem krzywizn kręgosłupa i bezpieczeństwa ćwiczenia i to będzie sukces.
Miałem podobne problemy lata temu i zaczynałem od box squat i później regularnie co raz niżej schodziłem, ale to jest praca regularna nad rozciąganiem i poprawnym przysiadaniem

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 242 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 5428
Mam pytanie, lecę na redukcji, postanowiłem połączyć K1 z siłownią, lecz po wczorajszym treningu K1 czuje jeszcze barki i klatkę, lekkie domsy przy spięciu mięśnia, czy jeśli zrobię trening teraz to będzie miało sens? Czy lepiej odczekać dzień?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4328 Napisanych postów 56007 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 709792
jak mikrouszkodzenia są mocne to odpuść teraz jeszcze popraw dietę i możesz te dwie rzeczy połączyć

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 242 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 5428
Dietę pilnuję.
A co jakby tak dzisiaj zrobić powiedzmy 3/4 zaplanowanych serii, a za dwa dni trening jak dotychczas?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4328 Napisanych postów 56007 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 709792
Jak dasz radę zrobić parę serii to zrób cały trening normalnie, trening odpuść jak mikrouszkodzenia utrudniają poruszanie

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 242 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 5428
Okej, dzięki :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 964 Wiek 27 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 7500
rion10
Pytacz_123
siemanko od jutra chce zaczac trening interwałowy, 2-3 x w tygodniu,lecz nie na takim wysokim poziomie.Mialem dluga przerwe wiec moja kondycja jest slabsza w tej chwili niz 30min/6km . Jaki schemat polecacie po przerwie ? Wiem ze takie 15sprint 60trucht tez narazie nie dla mnie,a nie chce zwyklych aerobow z kilku powodow


aero dało by Ci jakąś bazę pod dalszy progres zbyt duży stosunek sprintu do truchtu też jest słabą opcją bo skoro 15:60 to za ciężko to jeszcze pozostaje Ci jeszcze bardziej skrócić sprint


ok,czyli 6km/30minut moge uznac ze kiedy na taki poziom wejde to moge zaczac interwały ?
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Jakie aeroby i kiedy

Następny temat

Nowy plan dla amatora

Fruzelina