SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pogorszona jakość snu.

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 933

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 36 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 100
Witam forumowiczów!

Ostatnio, odkąd wznowiłem jazdę na rowerze (czyli to jest od 14 maja) obserwuję u siebie pogorszoną jakość snu po wysiłku lub długotrwałej cięższej pracy. Przeważnie nie śpię zbyt głęboko np. po treningu 3-godzinnym na 65-70% HR max.
Wydaje mi się, że nie śpię głęboko, a jednak coś mi się śni, no i nie budzę się w nocy, ba jedynie rano budzę się taki niezbyt wypoczęty no i pierwsze pół godziny od obudzenia to niechęć do wstania z łóżka. Podobnie miałem ostatnio po 6-godzinnej pracy fizycznej.
Teraz mam tydzień przerwy w treningach (rower w serwisie) to śpię na przemian. Raz super, drugim razem już gorzej, przynajmniej mi się tak wydaje.

Mierzę puls cały czas no i nie odbiega on od mojej normy. Nie wiem czy napisałem wystarczająco jasno i czy zrozumiecie o co mi chodzi. Myślę, że powinniście zrozumieć... ;)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 46 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 332
Przetrenowanie. Koniecznie zmniejsz obciążenia treningowe, i ich ilość. Czasem mniej znaczy więcej, pamietaj. Nie chodzi o to aby codziennie jeździć do upadłego
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 2031 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 15730
Jesteś kolarzem z tego co zrozumiałem?
Jakie w tygodniu robisz treningi. Uzupełniasz płyny izotonikiem, czy wodą? Bierzesz dodatkowo jakieś minerały? W czasie jazdy na rowerze tracimy ich bardzo dużo, co może mieć wpływ na samopoczucie i sen.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 36 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 100
No właśnie też przypuszczałem, że może to być ten stan... Ten sezon to raczej trzeba potraktować na luzie.

Podczas jazdy jem banany i bułeczki. Płyny uzupełniam wodą lub sokiem owocowym. Po każdym treningu jem, a po tym posiłku tuż po treningu na koniec, oprócz owoców, wypijam jeszcze Plusz (rozpuszczam 1 tabletkę).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 36 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 100
Treningi, które robiłem przez ostatnie dwa tygodnie to 3 jazdy w tygodniu. Środa - Czwartek - 1,5 h, sobota - 1 h, niedziela - 2,5 h. W drugim tygodniu czwartek - 1:45 h, sobota - 1 h, niedziela 2:45 h, rozgrzewka - 10 minut, schłodzenie - 10-15 mniut.

Przypuszczam też, że jeszcze mogłem do końca nie pozbyć się starego stanu przetrenowania (z okresu późnej jesieni i zimy), no i teraz po kilku dłuższych jazdach po prostu ten stan się odnowił ;(
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 36 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 100
Jakie proponujecie mi teraz treningi by po prostu być w ruchu ale z drugiej strony by nie był to większy wysiłek?
Ja myślę, że np. 2 razy w tygodniu na trenażerze po godzinie no i przy intensywności nie przekraczającej 60% HR max to będzie w sam raz.

Jak to jest? Taka lekka jazda na niskiej intensywności przyspiesza regenerację?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 2031 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 15730
W Twoim przypadku z tego co napisałeś byłbym prawie pewien, że jest to spowodowane złą gospodarką mineralną. Podczas treningu nie możesz pić czystej wody, bo jeszcze bardziej Ci wypłuka, sok jest już lepszy, jednak warto by było zaopatrzyć się w izotonik. Plusz niestety też jest przereklamowany, lepiej kup magnez i cynk w kapsułkach np olimpu. Na Twoim miejscu najbliższy tydzień potraktowałbym jako roztrenowanie-regenerację. Tak jak zaproponowałeś trenażer, lub szosa w intensywności niewiele odbiegającej od 60% HR max. Jazda w niskiej intensywności nie przyspiesza regeneracji, tylko organizm nie jest tak wyczerpany, przez co szybciej wraca do stanu równowagi.

Btw, masz trenera? Czy jeździsz amatorsko?
Jak mi się uda to zapytam znajomego trenera, może też coś doradzi.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 36 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 100
No właśnie w tym jest problem, że trenera nie mam niestety. Jest duża szansa, że już będę miał trenera od jesieni bo jeśli uda mi się z nim dogadać to będę jeździł pod jego opieką.

No a na razie po prostu muszę zmienić w moim treningu to by po prostu pić izotonik tak jak mi tutaj dobrze radzisz.

A więc najbliższy tydzień to właśnie taka spokojna jazda no i zobaczymy co będzie się działo dalej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 36 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 100
Dzisiaj mierzyłem rano ciśnienie i puls. Tuż po otwarciu oczu wziąłem do ręki ciśnieniomierz nadgarstkowy no i zmierzyłem. Ciśnienie 94/52, puls 64 ud./min.

Kilka chwil temu czyli o godzinie 13:20 założyłem sobie pulsometr. Zrobiłem test ortostatyczny. Wprawdzie test ten trzeba robić rano zawsze w tych samych warunkach ale tak z ciekawości chciałem zmierzyć. Po dwóch minutach leżenia tętno 64 ud./min, po 15 s od wstania 93 ud./min, czyli wynik 29.

Nie sugerowałbym się tym wynikiem no bo zawsze kiedy mierzę to rano po przebudzeniu mam wynik o wiele wyższy niż np. już po 2 godzinach od obudzenia - nie wiem właśnie dlaczego tak jest?

No a dzisiaj jeszcze o tej 13:20 to jak się położyłem to tętno w pierwszej minucie zjechało do ok. 53-57 ud./min i w drugiej minucie leżenia było już 64, czyli moje spoczynkowe. Tej kwestii też za bardzo nie rozumiem. Czy to wpływ zmiany pozycji na serce, czy zmiany ciśnienia no i to całe przystosowanie do nowej pozycji przejawia się właśnie takim chwilowym spowolnieniem pracy serca. Mile widziane Wasze wypowiedzi w tej kwestii. Nie wiem czy napisałem wystarczająco jasno, myślę, że powinniście mnie zrozumieć ;)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

który amortyzator jest lepszy??

Następny temat

Rama a rozmiar koła ;)

whey deli