SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia jako cwiczenie na czworoboczny.

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

Ilość wyświetleń tematu: 3851

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 70678
NIGDY nie robilem tego cwiczenia i chcialbym sprobowac jak na mnie zadziala. Czysty eksperyment.
Pytania odnosnie techniki:
1. Do jakiej wysokosci unosimy sztange?
2. Jak prowadzimy lokcie? Maja byc non stop nad sztanga?
3. Ruch powolny z napinaniem plecow czy moze byc dynamiczny?
Chwyt waski to wiem.
Z gory dzieki.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 163 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2932
1. Do brody
2.Cały czas nad sztangą
3.Im wolniej i dokładniej tym lepiej
Bardzo dobre ćwiczenie:) dziwne, że jeszcze go nie próbowałeś:)

"Do your workouts as hell , to see heaven in the mirror"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 206 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1554
ja polecam rowniez,robie to cwiczenie na 3 sposoby.
1. wasko do brody
2.szerokosc ramion i wtedy do szyjki gdzies tak
3. jak zlapiesz szeroko,bardzo szeroko to podciagajac czuc mocno boczne miesnie barkow,z tym ze sztange podciagniesz nizej bo lokcie zegna sie do konta prostego,tzn kat prosty miedzy ramieniem a przedramieniem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 70678
ok dzieki, niedlugo wyprobuje, zobaczymy co na to moje plecy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 206 Wiek 39 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1554
mi szczerz mowiac bardziej przy tym bary pracuja
a na plecy jesli chodzi o to cwiczenie to polecam szeroko zlapac i lekkopochylic sie do przodupodciagajac do splotu (srodek klatki) najlepiej wtedy na suwnicy to robic,najwygodniej najbezpieczniej i prawidlowo wchodzi:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 163 Wiek 29 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 2932
69vader69 no tak dobre ćwiczenie na plecy, ale dobrze robić raz na suwnicy, a raz swobodnym cieżarem (sztanga):) "mi szczerz mówiac bardziej przy tym bary pracują " bo to jest ćwiczenie na kaptury (w sumie zależy jak sie chwyci sztange) poza tym mowa w temacie o czworobocznych:D.

Zmieniony przez - Wojtas2010 w dniu 2010-04-20 20:02:43

"Do your workouts as hell , to see heaven in the mirror"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 7377
Dobre ćwiczenie, ale lepiej wykonywac sztangielkami albo na linkach. Kiedyś ktoś[chyba nawet trener z wykształcenia]wklejał opis jakiegos ścięgna które gdzieś tam ociera o jakies mięśnie[chyba o podgrzebieniowy]i w związku z tym kontuzja nastapi prędzej czy później+pełny zakres ruchu=zniszczenie rotatorów. Sztangielkami ruch jest nauralniejszy, bo ręce mogą się nieco rozchodzić w trakcie wykonywania ruchu-to już wiele zmienia.


Jeżeli chodzi o pracę kapturów....raczej szerszy chwyt[przy wąskim kaptury tez będą zresztą jakoś działać]. czworoboczny spięty cały czas, barki możliwie do tyłu. Tempo raczej średnie bym nadał, a tak czy siak, jeżeli jednak szybkie-tym bardziej zwracałbym uwagę na to, aby nie przerywac napięcia miesni[nie prostować rąk całkowicie przy opuszczaniu]-aby cały czas trwała izometryczna praca kapturów, bo o to właśnie chodzi w tym ćwiczeniu. Krzych kiedyś pisał, ze kaptury bardziej potrzebują pracy izometrycznej-coś w tym w sumie jest. Ja mam słabo rozwiniętą ta grupe-i zauwazyłem jakiś czas temu, że faktycznie bardziej reaguje u mnie na prace izometryczną i robiłem błąd bombardując kaptury ciężarem w zakresie 6-10 ruchów.

Zmieniony przez - MOREPOWER w dniu 2010-04-20 23:37:16
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 2473 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45320
ja niedawno 1 raz od 100 lat zrobiłem (specjalnie) wyciskanie zza karku szeroko i podciąganie wąsko łamanej do brody.

i co mogę rzec - następnego dnia czułem ból ewidentnie stawów, nie mięśni.

myślę, że wszystkie podciągania sztangi i ściągania/wyciskania za kark prędzej czy później odbiją się na stawach.

jest tyle fajnych ćw. na czworoboka, po co niszczyć łapy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 400 Napisanych postów 72270 Wiek 38 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 304520
Jw, bóle w barkach ustąpiły odkąd wywaliłem podciąganie do brody a muszę szczególnie uważać na te stawy z powodu przebytych kontuzji.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 7377
Nie zgodziłbym się co do wyciskania zza karku[w skróconym zakresie]. Poza tym robiąc sztangielkami podciąganie wzdłuż tułowia, jako ostatnie cwiczenie w treningu barków, omijając większe ciężary, nie mam problemów, nie odczuwam żadnych bólów...A wczesniej po cwiczeniu sztangą-zdarzało się. [mam nadzieję, ze za parę miesięcy nie będe wam musiał przyznać racji]
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 400 Napisanych postów 72270 Wiek 38 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 304520
Poza tym robiąc sztangielkami podciąganie wzdłuż tułowia, jako ostatnie cwiczenie w treningu barków, omijając większe ciężary, nie mam problemów

Ok, ale tu chodziło o podciąganie sztangi
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan do oceny - split podczas redukcji

Następny temat

JAK ZBUDOWAĆ MIĘŚNIE BRZUCHA / SZEŚCIOPAK

Fruzelina