SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Początki trningu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 624

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 165
Płeć : Mężczyzna

Wiek : 16

Waga : 60 kg

Wzrost : 178 cm

Cel treningowy : nabranie masy, siły

Staż treningowy na siłowni : początek

Uprawiane inne sporty : biegi, gry zespołowe, jazda na rowerze

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki) : Atlas, ławeczka skośna i prosta, gryfy łamane i proste, sztangielki , rowerki - full sprzęt siłownia oprócz maszyny do nóg

Dieta : żadna

Przeciwskazania medyczne : żadne

Zażywane suplementy : żadne

Witam,
Chciałem prosić o ułożenie mi treningu
Jestem kompletnym laikiem, ćwiczyłem jedynie w domu przez pół roku, teraz mam dostęp do siłowni. Jestem dość chudy, nawet bardzo, dlatego w miarę możliwości prosiłbym o wskazówki. Chciałbym też dokładne ćwiczenia, jak krowie na rowie. Prosiłbym o zrezygnowanie z ćwiczeń zbytnio obciążających stawy, kręgosłup i inne części mego rozwijającego się ciała. Moim celem jest ładny wygląd i przytycie.... ale to w następne wakacje może już coś przybędzie. Dostęp mam na razie w środę i piątek, jeżeli będzie to niezbędne to także i poniedziałek.
Proszę o jakąkolwiek pomoc, za profesjonalne rady serdecznie podziękuję i dam na mszę :D

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 16

Waga: 60

Wzrost: 178

Cel treningowy: Przybranie na wadze i sile

Staż treningowy na słowni: żaden, 6 miesięcy w domu

Uprawiane inne sporty: biegi, jazda na rowerze, sporty zespołowe

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): siłownia

Dieta: żadna

Przeciwskaznania medyczne: żadne

Zażywane suplementy: żadne
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 186 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1528
Kazdemu to dzis mowie ale za mlody jestes na silke ,,, 16 lat to nie wiek na cwiczenia silowe ... pozniej bedziesz narzekal ze knyp jestes itd.
ale to nie dziwne sezon , panienki czekaja ....)

TYLKO DWIE RZECZY SĄ NIESKOŃCZONE ..WSZECHŚWIAT I LUDZKA GŁUPOTA

Pomogłem podziel się Sog'iem

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 165
Dlatego proszę o ćwiczenia nieobciążające stawów i kręgosłupa :) Nie porwę się także od razu na 200 kg, i nie nie chce być sezonowy - chce zacząć przygodę życia :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 186 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1528
Znajac zycie przygoda sie skonczy po sezonie ale dobra twoja sprawa .
Kade cwiczenie z obciazeniem obciaza kregoslup , stawy .Tylko jedno w mniejszym spopniu drugie w wiekszym . Najbardziej MC,przysiad
Chcesz plan uloz go sam czytaj posty podwieszone , ukladaj zmieniaj dostosowywuj do sprzetu i potrzeb.Moja rada

TYLKO DWIE RZECZY SĄ NIESKOŃCZONE ..WSZECHŚWIAT I LUDZKA GŁUPOTA

Pomogłem podziel się Sog'iem

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 839 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 22594
Witam!

Jako, że zaczynasz przygodę z siłownią to muszę Cię niemile zaskoczyć, że dobre jedzenie "z głową" to połowa sukcesu w postępach.

Co do treningu to proponowałbym :

ACT http://www.sfd.pl/PROPOZYCJA_TRENINGU_DLA_POCZĄTKUJĄCYCH-t18564.html - sam trenowałem tym typem,
lub
FBW http://www.sfd.pl/[art]_FBW-_Full_Body_Workout_by_georgu-t364504.html 

Przydatne linki dla Ciebie :
http://www.sfd.pl/SPIS_TEMATÓW-_TRENING-t401012.html - spis treści w dziale trening... znajdziesz tam opisy metod treningowych - lecz na poczatek proponowałbym Ci te co podalem wyzej. Przeczytaj i ułóż plan dopasowany pod Twoje możliwości sprzętowe - wklej to ktoś go oceni i ew poprawi.

http://www.kulturystyka.pl/atlas/ - tu bardzo ciekawa strona - opisane jak poprawnie wykonywać ćwiczenia i rozgrzewkę o której nie można zapomnieć.


Niesttey jak już wcześniej powiedziałem dobre jedzenie to praktycznie podstawa.
http://www.sfd.pl/Odżywianie-f10.html - w tym dziale masz posty podwieszone [pogrubione] - poczytaj i spróbuj ułożyć przynajmniej zarys diety. Jak wiesz, że nie będziesz się tego trzymał, to przynajmniej zastosuj się do zasad zdrowego żywienia - poczytaj - bedziesz wiedział.

Co do strachu o wzrost czy kontuzje. Każde ćwiczenie wykonywane niepoprawnie jest kontuzjogenne, jak w każdym sporcie - więc jeśli za wszelką cenę chcesz tego uniknąć - graj w szachy ;)

Jeśli nie będziesz przesadzał z ciężarami, bęzdiesz robił dobrą rozgrzewkę a przede wszytkim technicznie ćwiczenia to będzie wszystko grało ;)

Życzę powodzenia w drodze do upragnionego celu ;)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Budowa sylwetki (16 lat, ok. rok ,,stażu)

Następny temat

szpagat i salto

whey deli