SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Początki są zawsze trudne... i zaczynają się od masy pytań...

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1124

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 89
Witam!

Piszę tu w następujących sprawach:
1. Powinienem ćwiczyć na rzeźbę, masę czy siłę?
2. Mógł by ktoś wrzucić linka/plan plan ćwiczeń ? albo jak coś napiszcie... wrzucę jakiś do oceny, teraz zacząłem 2 tygodnie ferii... więc mogę na siłowni być od poniedziałku do piątku... maks 2h dziennie (18-20) więc jak najlepiej? 5 dni? 3 dni w odstępach co dzień?
3. Zauważyłem, że moja lewa strona ciała jest lepiej rozwinięta.... ale znacznie słabsza... np. Triceps... na prawą rękę dam radę wziąć około 9kg i machać za głową... na lewej kończy się na 2-3 powtórzeniach które i tak idą wolno, podobnie na ławce, jak kończyłem swojego czasu serie to prawą już wypchałem a lewą jeszcze musiałem dociągnąć... mógł by ktoś dać jakąś radę? co z tym fantem zrobić? czy to normalne?
4. Dziękuję :)

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 17

Waga: 85

Wzrost: 178

Cel treningowy: masa- chyba.... no chyba, że lepszy dla mnie by był inny

Staż treningowy na słowni: od 3 tygodni jestem 3 razy w tygodniu (pon, środa, piątek)

Uprawiane inne sporty: rower

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): ławka, gryf prosty, hantle, atlas

Dieta: brak

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: brak- jeżeli chodzi o kreatynę itd to na razie nie... powód? brak funduszy
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 89
Jeszcze dwa pytania mam Panowie:
1. Jaki jest sposób by spalić brzuszek na siłowni? Mam na myśli jakieś ćwiczenia... a i zapomniałem dodać, że... ehhh tylko jak to nazwać... są przy ścianie takie dwa te... no... co opiera się na tym ręce, chwyta dłońmi i można ćwiczyć unoszenie wyprostowanych nóg do góry ;P
2. Czy dobrym pomysłem by było zastosowanie 2 planów? i używanie ich na przemian? Czy raczej pozostać przy tym jednym i jego się trzymać?
Właściwie to 3 pytania:
To mój plan ćwiczeń:
Przykładowe FBW na mase- 1 zestaw (3 sesje treningowe w tygodniu) by georgu

Nogi: Przysiady ze sztanga na barkach 3s
Plecy: Wiosłowanie sztanga 3s
Klatka: Wyciskanie sztangi na skosie 3s
Barki: Wyciskanie sztangi z za glowy 2s
Biceps: Uginanie ramion ze sztanga 2s
Triceps: Wyciskanie sztangi wasko 2s
i to ostatnie, wyciskanie sztangi wąsko zmieniłem na to co tutaj na zdjęciu... własnymi słowami nie umiem opisać ;P
photo.mensfitness.co.uk/images/library_UK_0/triceps_workout_2_237_7.jpg
i wykonuje 3 serie po 10 powtórzeń

powtarzam co napisałem, ze względu na brak odpowiedzi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 672 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2511
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 89
Przykładowe FBW na mase- 1 zestaw (3 sesje treningowe w tygodniu) by georgu

Nogi: Przysiady ze sztanga na barkach 3s
Plecy: Wiosłowanie sztanga 3s
Klatka: Wyciskanie sztangi na skosie 3s
Barki: Wyciskanie sztangi z za glowy 2s
Biceps: Uginanie ramion ze sztanga 2s
Triceps: Wyciskanie sztangi wasko 2s

coś takiego było by dobre? ;)

PS. krzyss8 dzięki za linka ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 533 Napisanych postów 21399 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 141207
Będzie ok.


Pzdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 89
jeszcze taka sprawa... ćwiczyć tak by być na prawdę zmęczonym? (w sensie większym ciężarem) czy raczej lżejszym?
no i powtórzeń bić tyle samo? np. starać się po 5? 10? 15? czy zastosować na jednym treningu 15-10-5... tzn na 3 serie bić kolejno 15 powtórzeń, potem 10 i na końcu 5 ? jeżeli poczuję, że dam radę zrobić czwartą serię np. na klatkę to bić tą czwartą serię?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 533 Napisanych postów 21399 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 141207
Powtórzenia 12-8, możesz robić tak że dokładasz ciężaru a zmniejszasz liczbę powtórzeń. Zacznij sobie od lekkich ciężarów i stopniowo dokładaj. Nie rób nic ponad plan np. 4s klaty.


Pzdro

Zmieniony przez - Viren w dniu 2010-01-18 11:31:47
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 89
ok dzięki wielkie :)
jeszcze jedno:
3. Zauważyłem, że moja lewa strona ciała jest lepiej rozwinięta.... ale znacznie słabsza... np. Triceps... na prawą rękę dam radę wziąć około 9kg i machać za głową... na lewej kończy się na 2-3 powtórzeniach które i tak idą wolno, podobnie na ławce, jak kończyłem swojego czasu serie to prawą już wypchałem a lewą jeszcze musiałem dociągnąć... mógł by ktoś dać jakąś radę? co z tym fantem zrobić? czy to normalne?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 166
Wg. mnie nie rób więcej serii w przpadku, kiedy masz jeszcze dość sił, tylko na następnym treningu zwiększ ciężary. Nie bój się zwiększyć, nawet jeżeli wiesz, że sobie nie dasz radyh :) - ktoś Ci pomoże przy ostatnich powtórzeniach.
pozdro

Ćwiczyć zawsze i wszędzie!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 24 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 166
Ćwicz hantelkami, to z czasem siła powinna się wyrównać;)
aha.. i nie chodzi tylko o triceps.
pozdro

Ćwiczyć zawsze i wszędzie!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 89
Dzięki wielkie !! :) to dzisiaj się wybieram z nowym planem na siłownie :)
Dzięki jeszcze raz ! :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 89
Jeszcze dwa pytania mam Panowie:
1. Jaki jest sposób by spalić brzuszek na siłowni? Mam na myśli jakieś ćwiczenia... a i zapomniałem dodać, że... ehhh tylko jak to nazwać... są przy ścianie takie dwa te... no... co opiera się na tym ręce, chwyta dłońmi i można ćwiczyć unoszenie wyprostowanych nóg do góry ;P
2. Czy dobrym pomysłem by było zastosowanie 2 planów? i używanie ich na przemian? Czy raczej pozostać przy tym jednym i jego się trzymać?
Właściwie to 3 pytania:
To mój plan ćwiczeń:
Przykładowe FBW na mase- 1 zestaw (3 sesje treningowe w tygodniu) by georgu

Nogi: Przysiady ze sztanga na barkach 3s
Plecy: Wiosłowanie sztanga 3s
Klatka: Wyciskanie sztangi na skosie 3s
Barki: Wyciskanie sztangi z za glowy 2s
Biceps: Uginanie ramion ze sztanga 2s
Triceps: Wyciskanie sztangi wasko 2s
i to ostatnie, wyciskanie sztangi wąsko zmieniłem na to co tutaj na zdjęciu... własnymi słowami nie umiem opisać ;P
Klik
i wykonuje 3 serie po 10 powtórzeń
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak by tu zacząć

Następny temat

plan do poprawy :)

Water