SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Plecy - pytania dotyczące techniki i obciążenia

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1096

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4594
Witam, mam parę pytań dotyczących treningu pleców. Aktualnie trenuje Push/Pull ale to chyba nie będzie miało znaczenia.
Pytanie 1 dot. podciągania – bez obciążenia podciągam się 8-12 razy w zależności od „dnia”.Ale aktualnie robię 1-wszą serię bez ciężaru a 3 pozostałe serie podciągnięcia z niewielkim obciążeniem.
Z obciążeniem wykonuje około 6-7 powtórzeń.
Czy lepiej robić podciągnięcia dalej bez obciążenia i dopiero jak dojdę np. do 15 powtórzeń przejść na obciążenie? Czy jednak robić mniejszą ilość powtórzeń z obciążeniem?
Pytanie 2 dot.. wiosłowania sztangą – oczywiście wiem, że technika jest bardzo ważna i staram się o nią dbać jak najbardziej. Lecz w wielu artykułach i postach jest napisane, że ciężar powinien być „konkretny”. Czy wykonywać to ćwiczenie z takim ciężarem abym mógł w pełni izolować mięśnie pleców, czy jednak zwiększyć nieznacznie ciężar, gdzie w małym stopniu ruch będzie trochę oszukany poprzez pomoc reszty ciała w dociągnieciu sztangi do brzucha? Zaznaczę tutaj że wykonuje również wiosłowanie sztangielką i tutaj ruch wykonuje w pełni izolowany, włącznie z 1-2 sekundowym przytrzymaniem sztangielki w górnej fazie.
Moim celem jest masa mięśniowa.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5188 Napisanych postów 59095 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726477
W podciąganiu jeśli Twoim celem jest masa mięśniowa grzbietu to pierwszą serię wykonuj z masą ciała a kolejne już śmiało możesz dokładać ciężar.

Co do wiosłowania to tutaj nie ma mowy o jakiejś izolacji bo wiosło to podstawowe, wielostawowe, siłowe ćwiczenie więc tutaj ciężar + poprawna technika zrobi pracę dla całego grzbietu. Tutaj się nie bawi w jakieś izolacje tylko wiosłuje ciężary maksymalne jakie jesteś w stanie wykonać z poprawną techniką.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4594
rion10 - wielkie dzięki , zależało mi właśnie na treściwej odpowiedzi. Jeżeli możesz to powiedz mi jeszcze jaki pułap utrzymać powtórzeń z obciążeniem w podciągnięciach. Nie chciałbym np przeholować, że dorzucę tyle że zrobię np 4 czy 3 powtórzenia. Jaki minimalny zakres powtórzeń ma tutaj sens?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5188 Napisanych postów 59095 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726477
Nie ma jakiegoś minimalnego zakresu powtórzeń ale dobrze by było jak byś nie schodził poniżej 5 powtórzeń. Na początku ostrożnie dokładaj ciężar z serii na serię i w miarę możliwości dokładaj ciężar regularnie do pasa.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4594
Jeszcze raz dzięki, zacząłem na razie od 5 kg, i w miarę wzrostu ilości powtórzeń będę progresował ciężar.
Temat można chyba już zamknąć :)


Zmieniony przez - szymon13 w dniu 2015-12-29 16:18:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5188 Napisanych postów 59095 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726477
Nie musisz robić wszystkich serii z 5kg możesz pierwszej dać 3kg, w drugiej 5kg, w trzeciej spróbować 7kg i zobaczysz jak to pójdzie.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4594
Ok,, dzięki jeszcze raz - będę sprawdzał, dopiero zacząłem z ciężarem więc na pewno będę sprawdzał jak to idzie :)
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 401 Napisanych postów 72270 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 304520
Do wiosłowania należy mimo wszystko założyć konkretny ciężar, gdyż wiele osób kaleczy technikę między innymi dlatego, że dobierając zbyt mały ciężar wykonują większość pracy siłą ramion. Dopiero gdy sztanga jest zbyt ciężka aby przyciągać ją do tułowia rękami łatwiej jest nauczyć się prawidłowego wykonania. Gdy już technika jest opanowana to nic nie stoi na przeszkodzie aby wykonać wersję bardziej siłową z niewielką pomocą w postaci ruchów tułowia.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4594
Dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc, i zrodziło mi się jeszcze jedno pytanie do Was: Czy lepiej wiosłować sztangą czy sztangielką. Według mnie ćwiczenia bardzo podobne, ale wole się upewnić na co kłaść większy nacisk - czy na sztangę czy na sztangielkę, czy bez różnicy. Aktualnie wykonuje zarówno wiosłowanie i takie i takie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5188 Napisanych postów 59095 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726477
To dwa różne ćwiczenia mimo, że atakują mocno grzbiet to bardziej siłowe i łatawiejsze nieco do nauki poprawnej techniki jest sztanga łatwiej jest wykonać ćwiczenie dwuręczne choć nie każdy na początku potrafi utrzymać w wiosłowaniu sztangą poprawną pozycję techniczną. Oba ćwiczenie bardzo dobre i warto je stosować zamiennie w kolejnych mikrocyklach.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 190 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4594
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi i w takim razie kolejne pytanie ale bardziej o trening. Robię push/pull 3x tygodniowo.
Czy ilość ćwiczeń na plecy nie przeładowana? Czy wyrzucić jedno wiosłowanie? Moim celem jest masa i rozbudowa braków i pleców
W Pull`u mam:
- Podciąganie 4x max (2,3,4 seria z obciążeniem)
- Wiosło sztanga 4x 10/10/8/8
- MC 4x 10/10/8/8
- Wiosło sztangielka 4x 10/10/8/8
+
- Biceps młotek 3x 12/12/12 + 1x dropset
- Allahy 3/4x
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Następny temat

Ocena planu treningowego !

sosy