SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Plecy - garbienie sie

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2298

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 60 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 874
Witam ;)
Moim problemem jest to, iż jestem chudą osobą (pracuje nad tym aby przytyc). Lecz mam pewien problem gdyz barki ida mi do przodu, co daje efekt okraglych pleców, a jak wiadomo u chudzielca to niesmacznie wyglada. Bylem na rehabilitacji i staram sie wykonywc cwiczenia korygujace. Problemem moim moze byc to, iż dosc szybko wyskoczylem w góre przez co moj kregoslup nie nadazył. A moje pytanie tu jest nastepujace. Czy moglby mi ktos doradzic jakies cwiczenia a uzyciem drazka?

Zalezy mi na skorygowaniu tej wady gdyz jak mowilem nie smacznie to wyglada ...

Pozdrawiam ;)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 1669 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 30962
jak masz ćwiczenia korygujące to co chcesz jeszcze? po co kombinowac? Nie lepiej zapytać sie swojego terapeuty, który zna Twoj kręgosłup i wade?

Mogę być kimś, będąc jednocześnie sobą...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 11895 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 164745
jw
jeśli podjęte są już działania przy wadach pierwszego typu to należy działać według zaleceń
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 60 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 874
Tylko ostatni raz bylem u niego w lutym.
A to sa dosc proste cwiczenia ... w ogole nie wydaja sie by cos pomagały ;)
A co do basenu ? Duzo pomaga?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 11895 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 164745
w pewnym stopniu napewno basen pomoże.
Natomiast rozpiski ćwiczeń i dalszego postępowania korekcyjnego się nie podejme bo z wróżką Semirą nie mam nic wspólnego
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1830 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 7377
Rady lekarza są zawsze na pierwszym miejscu, bo to jest jedyny specjalista, który miał możliwość obejrzec ciebie na żywo-a wgląd na zywo jest nieporównywalny do tego przez internet. Jedyne co mogę ci polecić to co najwyżej pójście do innego specjalisty.

Z ciekawości mozesz sobie co najwyżej porównac z tym:

http://www.sfd.pl/Prostujemy_swoje_plecy-t150514.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 1669 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 30962
jesli wydaje Ci sie, że cw nie pomagaja, to albo skup sie na ich dokladnym wykonaniu, albo zmien lekarza/terapeute.

edit:
kolega wyzej byl szybszy

Zmieniony przez - vivek3 w dniu 2010-04-22 20:49:51

Mogę być kimś, będąc jednocześnie sobą...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 81 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 812
jesli ja moge ci cos pomoc to przy twojej wadzie , mozesz spokojnie cwiczyc na basenie, nawet powinienes to powinien byc twoj glowny trening. Kazdy styl plywania bedzie dobry. (najlepiej plywanie na plecach)

Jesli chodzi o cwiczenia korekcyjne. Najpierw trzeba sie zajac rozciagnieciem miesni przykurczonych, ktore to sciagaja ci barki do przodu.
Sa to miesnie piersiowe wieksze, piersiowe mniejsze i zebate przednie.
praktycznie kazde cwiczenie ktore bedzie robil albo cofnac barki do przodu bedzie dobre.
Przykłady;
1. lezysz tylem (na plecach, ustawiasz tak ramiona aby w lokciu byl kat prosty i w stawie barkowym tez i dotykasz grzbietem dloni do podlogi i przytrzymujesz.
2 . lezysz tyłem i kierujesz proste rece w gore w skos tak aby dotknac grzebietem dloni podlogi ( rozciagasz wtedy akton brzuszny miesnia piersiowego)
ramiona w bok takze grzebietowa strona skierowane do podlogi i dociskasz(rozciagasz akton moskowy)
i ramiona w dol w skos ( rozciagasz akton obojczykowy)
3. lezysz na plecach na laweczce i ramiona swobodnie ci zwisaja w dol ale grzebietowa strona do podlogi)
4 stoisz bokiem do sciany wyprostowana reke opierasz na scianie i rozciagasz.
5 stoisz tylem do drabinek, lapiesz za szczebelek i pochylasz sie do przodu i w zaleznosci ktory akton chcesz rozciagac to albo dowyzszasz rece albo obnizasz.
5 takze wisisz swobodnie na drazku.
wszelkiego rodzaju uklony japonskie z wyciagnietymi ramionami do gory, czy opad tulowia przy scianie/drabiknach i wyciagniecie ramion w gore aby sie dlonie oparly i lekkie rozciaganie. pamietaj o sciaganiu lopatek w czasie siedzenia
i mozesz sobie lezec przed telewzorem tak aby dlonie byly grzebietowa strona skierowane do podloza.
NIE WOLNO WYKONYWAĆ ćwiczen w podporach zadnych klekow podpartych(pozycja na czworaka) nie powinno sie ciwczyc miesni klatki piersiowej odrzucamy pompki, wyciskanie itp. Gdyz miesnie piersiowe i zebate pracuja oporowo wtedy i beda se spinaly a nam chodzi o ich rozciagniecie.
Pamietaj ze jak wykonujesz jakiekolwiek ciwczenia musisz pamietac o prawidlowej postawie barkow. aby nie szly do przodu.
Jesli robisz brzuszki to ramiona sa cofniete do tylu a dlonie spleciona na potylicy i lopatki sciagneite.

druga zasada to musisz wzmocnic miesie oslabione czyli w tym wypadku miesnie gornej czesci plecow, miesnie lezace w pasie barkowym z tylu i miesnie przy lopatkach.
Czyli cwiczenia izometryczne, na silowni kazde ciwczenie bedize dobre ale z bardzo dobrze dobranym ciezarem. lepiej zalozyc na sztange troche mniej i dokladnie wykonac cwiczenie.
Np robisz wioslowanie albo sciaganie dolego wyciagu to maksymalnie cofasz barki do tylu i sciagasz lopatki w koncowej fazie ruchu i przytrzymujesz chwile. pamietaj aby robic w takim zakresie ruchu zeby barki nie szly ci do przodu.

no i to chyba z glownych rzeczy to tyle.


powodzenia :) w razie jakich kolwiek pytan lub cwiczen daj znac :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

rodzaj treningu

Następny temat

HST a suple

Fruzelina