SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Plan treningu dla początkującego.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 403

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

17

Waga

52kg

Wzrost

172cm

Cel treningowy

Masa i rzeźba

Staż treningowy na siłowni

0

Uprawiane inne sporty

Koszykówka (tylko w lecie)

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Tylko domowy: drążek do podciągania, dwie hantle, obciążniki: 12 x 2kg

Dieta

Nieregularna

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Wada postawy: kifoza i mniej znaczna skolioza

Zażywane suplementy

Brak

Ostatnio przerabiany plan

Brak

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Brak
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 231
Witam wszystkich.

To mój pierwszy post.
Więc tak- nigdy nie uprawiałem żadnego treningu siłowego. W tym temacie jestem kompletnie zielony. Nie mam żadnych znajomych, którzy chodzą na siłownie i mogliby mnie wprowadzić. W moim liceum funkcjonuje siłownia, ale niedawno tam byłem i dostałem informację, że jest aktualnie za dużo ludzi. Myślę sobie- po co czekać, zacznę ćwiczyć w domu i tak wylądowałem tutaj z prośbą o pomoc.

Jak można wyczytać z ankiety jak na swój wiek jestem niski, a do tego strasznie chudy. Ciężko w liceum jest być branym "na serio" kiedy większość posiada wzrost minimum 180cm, a do tego nie są to byle chuchra, ale nie tylko o to mi chodzi. Uświadomiłem sobie niedawno, że nie dbam o swoje ciało i chciałbym to nadrobić. To przede wszystkim.

Jak też można wyczytać posiadam niestety kifozę i nie tak widoczną skoliozę. Przez kifozę często odczuwam ból w odcinku lędźwiowym i piersiowym (np. kiedy stoję przez godzinę w miejscu), więc w planie prosiłbym o ćwiczenia, które zbytnio nie nadwyrężą tych odcinków, a zwłaszcza nie pogłębią moich wad. Jeśli zaś wzmocnią mięśnie moich pleców- tym lepiej. Z tego co wiem w kifozie jest taki defekt, że mięśnie pleców są zbyt rozciągnięte, a mięśnie klatki piersiowej skurczone. Ćwiczenia rozciągające klatkę też byłyby dobre.

Od niedawna powróciłem też do ćwiczeń przeciwko kifozie:
ĆWICZENIA

Dieta. Dieta nieregularna to dieta zła, prawda? Z tą nieregularną to staram się przejść do przeszłości. Między innymi powróciłem do spożywania śniadań. Staram się jeść 5-6 razy na dzień. Swój jako taki plan diety spisze w dziale Odżywianie. Jestem świadomy, że to, że za mało ważę jest problemem. Muszę przytyć.

Wiem, że nie od razu Rzym zbudowano. Trzeba czasu, ale proszę o porządny plan. Ćwiczenia i serie, które dużo dadzą. Maksimum możliwości, byle nie zrobić sobie krzywdy, a wyjść z korzyściami. Chce dać z siebie wszystko. Wiem, że nie będę od razu podnosił nie wiadomo ile.

Interesuje mnie praktycznie wszystko: mięśnie ramion, przedramion, klatka piersiowa, brzuch, plecy, no i nogi (do których nie posiadam żadnego sprzętu, ale pewnie coś wymyślicie :P)

Jeśli ktoś chce mnie wysłać do lekarza a propos wad. Byłem już u wielu. Zalecali ćwiczenia (m.in) takie jakie podałem w linku, nikt nic nie mówił o siłowni- nie zalecał, nie zabraniał. Za to jeden z nich wspomniał (gdyż mam też lejkowatką klatkę, ale to wada kosmetyczna), że mógłbym chodzić na siłownię, aby zamaskować defekty.

Rozpisałem się. To chyba tyle...

Pozdrawiam


Zmieniony przez - Tigerous w dniu 2012-02-16 20:05:18

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 1970 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 56589
Jeżeli nie masz dostępu do sprzętu, zajrzyj tu - http://www.sfd.pl/Trening_w_domowych_warunkach-f308.html 

Jeżeli walczymy możemy przegrać
Jeżeli nie walczymy jesteśmy przegrani.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening Dla początkujacego

Następny temat

Masa bez diety?