SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Plan treningowy roczny oraz dopowiedzenie odnośnie odpowiedniego treningu.

temat działu:

Trening dla początkujących

Ilość wyświetleń tematu: 2558

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 21
Chcę prosić o pomoc w stworzeniu rocznego planu treningowego (MAKROCYKL). Proszę o wskazówki do poniższych założeń:
Wiek 24 lata, wzrost 198 cm, waga 85/86, ektomorfik, ćwiczę od kilku lat od 6 miesięcy regularnie oprócz ostatnich 3 - 4 tygodni przerwy.
Cel:
• Zwiększenie masy mięśniowej z 86 kg na 96-100 kg.
• Rzeźba mięśni (głównie brzuch).
• 6 pak na brzuchu.
Okres realizacji:
• Około 1 roku.
Trening na masę:
• 80 % ciężaru maksymalnego - kontrola maksymalnego ciężaru na koniec każdego miesiąca.
• Liczba powtórzeń 8-10
• Liczba serii 3
• Czas odpoczynku 2-3 min
Mam kilka pytań:
1) Trening ektomorfia nie powinien przekraczać 60-65 min. Tyle czasu na pewno będzie zajmować mi trening na masę (może nawet dłużej). Czy jeśli oprócz treningu na masę codziennie będę ćwiczył brzuch - 6 weidera, również w dni treningowe (oprócz czasu podstawowego na siłowni - 60-65 min), to będzie jakiś minus dla mnie, problem z przybraniem masy mięśniowej i jednocześnie redukcją tkanki tłuszczowej na brzuchu?
2) Teoria sportu opisuje trening na masę następująco:
Trening na masę przykład:
• 80 % ciężaru maksymalnego
• Liczba powtórzeń 8-10
• Liczba serii 3-5
• Czas odpoczynku 2-3 min
Jednak trening na SFD dla ektomorfika jest dużo inny:
• Każdą z grup mięśniowych ( poza mięśniami brzucha ) powinien ćwiczyć najwyżej raz w tygodniu, nie częściej!
• Na każdą z wymienionych grup mięśniowych należy wykonywać nie więcej niż 6-8 serii zasadniczych ( poprzedzonych seriami rozgrzewkowymi ).
• Trzeba preferować ćwiczenia złożone, czyli wielostanowe, ponieważ one najlepiej budują masę mięśniową. Warto używać do nich raczej sztangi niż sztangielek.