SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening FBW do oceny

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 359

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

18

Waga

66

Wzrost

182

Cel treningowy

Masa mięśniowa

Staż treningowy na siłowni

7 miesięcy

Uprawiane inne sporty

-

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Full osprzęt

Dieta

Na masę mięśniową

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Brak

Zażywane suplementy

Kreatyna

Ostatnio przerabiany plan

FBW

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 241 dni Przeczytanych tematów 121
Witam, ułożyłem sobie ostatnio plan treningowy i chciałbym żeby bardziej doświadczone osoby go oceniły. Metodą progresji jest dokładanie ciężaru (2,5 kg), gdy górny zakres powtórzeń będzie łatwo wchodził. Przy AB wheel metodą progresji jest zwiększanie fazy ekscentrycznej, liczby powtórzeń oraz zmiana ćwiczenia na trudniejszy odpowiednik, natomiast przy plankach jest to zwiększenia czasu oraz zastosowanie trudniejszych odpowiedników. Z góry dzięki za ocenę.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5524 Napisanych postów 60323 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743281
Ogólnie plan treningowy nie jest zły jednak jak na 7 miesięcy treningów to objętość treningowa jest dość mała, bo tak na prawdę 3 serie przysiadów czy martwego ciągu to dość mało.
Poza tym nie ma się co czepiać za bardzo planu treningowego bo ćwiczenia masz dobrane odpowiednio, rdzeń też trenujesz przyzwoitymi ciężarami.
Nie wiem tylko po co tak szybko wprowadziłeś suplementację kreatyną bo jeszcze spokojnie mogłeś trenować bez niej, ale jak jest to pilnować całości diety i progresować z obciążeniem.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Usunięty przez Banan za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 12 Wiek 30 dni Na forum 29 dni Przeczytanych tematów 22
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 241 dni Przeczytanych tematów 121
Masz rację i dodam serie na przysiad, martwy, wyciskanie i podciąganie bo w ostatnim czasie moje treningi są zbyt intensywne przez co nie mam zbytnio siły na kolejne ćwiczenia przez co objętość jest zbyt niska. Bardziej skupię się na jakości wykonywanych powtórzeń niż ciężarze i chyba powinno być git.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4993 Napisanych postów 69155 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 711059
Również jestem tego samego zdania co kolega w swojej wypowiedzi powyżej. Osobiście jako bazę dałbym złożone/wielostawowe ćwiczenia i na nich się opierał, zwiększając trochę objętość. Chyba, że jesteś mocno początkującą osobą, lub po dłuższej przerwie. Wtedy może zostać na początek.

Odnośnie do wzmacniania mięśni gładkich brzucha i stosowania kreatyny polecam poczytać artykuły poniżej:

https://potreningu.pl/artykuly/trening/miesnie-glebokie--najczesciej-zaniedbywany-element-treningu-5008

https://potreningu.pl/artykuly/suplementy-i-odzywki/kompendium-wiedzy-o-kreatynie-313

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 241 dni Przeczytanych tematów 121
A gdybym chciał robić trening 4 razy w tygodniu to lepiej zrobić 2 treningi lower i 2 upper czy lepiej dodać drugi dzień fbw?


Zmieniony przez - drondal0321 w dniu 2021-09-29 15:11:57
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4993 Napisanych postów 69155 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 711059
Patrząc po tym planie, który masz wklejony w swojej wypowiedzi powyżej, osobiście bym wolał dać dwa razy góra/dół niż sugerowany full body workout. Jest w nich więcej istotnych ćwiczeń wielostawowych/złożonych, które mają spore znaczenie w holistycznym wpływie na kształtowanie sylwetki i sprawności fizycznej.

Warto jednak pamiętać, że nie tylko trening będzie bardzo ważny. Polecam również pomyśleć o tym, żeby wygospodarować czas, przynajmniej raz w tygodniu, na mocniejsze rolowanie i rozciąganie mięśni.

https://potreningu.pl/artykuly/zdrowie/czym-jest-foam-roller-i-jak-go-uzywac-4609

https://potreningu.pl/artykuly/poprawa-kondycji/stretching-dlaczego-jest-wazny-5438

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan PUSH PULL Hyper Power LUB Powerbuilding do oceny

nutloveb