SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Plan FBW do oceny, kilka pytań

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 485

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

24

Waga

83

Wzrost

183

Cel treningowy

budowę masy mięśniowej, budowanie siły mięśniowej, prowadzenie zdrowego trybu życia

Staż treningowy na siłowni

2 lata temu próbwałem swojej przygody z siłownia, która nie trwała zbyt długo około pół roku

Uprawiane inne sporty

brak

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

ławeczka prosta+gryf prosty, łamany, sztangielki+około 80kg obciążenia

Dieta

aktualnie brak, ale planuje w jak najszybszym czasie ogarnąć

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

brak

Ostatnio przerabiany plan

FBW

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 26 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 1552
Witam
Po okresie dwóch lat przerwy, planuje ponownie rozpocząć swoja przygodę z siłownia. Przez ostatni rok praktycznie większość wolnego czasu spędzam przed komputerem,a dopiero niedawna zacząłem zauważać tego negatywne skutki, dlatego chciałbym z powrotem wrócić do aktywnego trybu życia. Na początku chce zacząć od siłowni w domu z podstawowym osprzętem aby wyrobić sobie odpowiednie nawyki treningowe oraz formę, następnie chciałbym się przenieś na profesjonalna siłownie.

Proszę o ocenę planu treningowego FBW:
Trening A
Nogi: Przysiad ze sztangą 4s
Plecy: Wiosłowanie 4s
Klatka piersiowa: Wyciskanie sztangi płasko 4s
Barki: Wyciskanie sztangielek nad głowę siedząc 4s
Bicepsy: Uginanie ramion ze sztangielkami w chwycie młotkowym 3s
Tricepsy: Uginanie ramion z oparciem dłoni na ławeczce 3s

Trening B
Nogi: Wykroki ze sztangielkami 4s
Plecy: Martwy ciąg 4s
Klatka piersiowa: Rozpiętki na ławce poziomej 4s
Barki: Wyciskanie sztangi stojąc sprzed głowy 4s
Bicepsy: Uginanie ramion ze sztanga 3s
Tricepsy: Wyciskanie sztangi wąsko 3s

Kilka pytań:
1. Ile razy w tygodniu radzicie ćwiczyć 3 (ABA, BAB), czy może 4(ABAB, BABA)?
2. Czy po każdej serii powinienem zwiększać obciążenie?
3. Jakie przeryw robić miedzy seriami?
4. Po jakim czasie najlepiej przenieś się na profesjonalna siłownie a może warto zacząć od razu?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8111 Napisanych postów 149657 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1185732
witaj, daj ABA, BAB na zamiane co tydzien
mozesz progresowac co serie
przerwy tak, abys czul ze jestes w stanie podjac kolejna serie efektywnie, okolo 1 min
osobiscie bym zaczal od razu od silowni profesjonalne,

plan treingowy moze byc taki jak ulozyles sobie, osobiscie bym tylko dal wykroki po martwym
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11240 Napisanych postów 119412 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1392944
1 jak fbw to 3 w tygodniu w systemie 4 treningów prędzej push pull ale to na następne etapy
2 tak co seria zwiększaj obciazenie, ja tak robie w dużych partiach w małych jak np biceps triceps zapinam maksymalny i robię stałym
3 ok 60-90 sekund
4 Najlepiej od razu.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3726 Napisanych postów 44903 Wiek 144 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336454
Plan wygląda dobrze, więc śmiało możesz ćwiczyć.
4
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bieganie, dieta, obniżenie wagi? jak to się robi?

Fruzelina