SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pierwsze miesiace

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 687

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 103
Witam, pewnie temat juz sie nawinoł xxx razy, przepraszam.

Mam 25lat moja waga to 100kg prz wzroscie 185cm
17.4% tłuszczu, 21kg masy miesniowej.
W ciagu 5 miesiecy schudłem 15kg stosowałem Thermo Fast co pomoglo przy diecie.
Chodze na siłownie 3-5dni w tygodniu
10km na rowerze + 5-7 cwiczen na partie
Pracuje około 60h godzin tygodniowo (praca za barem %)
Trzymam diete, zero fastfoodow, duzo białka, low carbs.
Niestety weekend za barem jest ciezki, Piatek i Sobota zazwyczaj impreza.
Chce zaczac stosowac odzywki
Do tej pory bralem 2 komplety witamin Kreatyne oraz BCAA do tego milkshake 80g białka na 100, z mała iloscia cukru.

Wszystko jest ok, widze ze chudne ale masa miesniowa nie zabardzo idzie w gore, moze ktos by mi poradzil jakie odzywki stosowac na redukcję, mam jeszcze mały brzuszek, nie jestem fanem biegania.
Z gory bardzo dziekuje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5541 Napisanych postów 60388 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 745151

Trenując na siłowni musimy rozsądnie planować nasze poczynania i wyznaczać sobie realne do zrealizowania cele treningowe. Wiele osób ma nadzieję, redukować nadmiarową tkankę tłuszczową, a jednocześnie budować masę mięśniową. Tak zwana rekompozycja sylwetki jest możliwa, ale dotyczy najczęściej osób początkujących lub wspomagających się zakazanymi środkami.

W praktyce jednak lepiej się sprawdza planowanie mikrocykli treningowych pod konkretne cele wynikające z aktualnego stanu sylwetki.

Dlatego lepszym pomysłem jest najpierw zredukowanie do przyzwoitego poziomu tkanki tłuszczowej, a następnie dopiero dokładać kaloryki w diecie i budować masę mięśniową.

Redukcja też rządzi się swoimi prawami i nie mamy co liczyć na progresję siłową po kilku tygodniach trwania redukcji. Nasze ciało też odczuwa trudy redukcji, mniej jedzenia to mniej energii na treningu i nieco upośledzona regeneracja.

Planowanie treningów nie jest łatwą rzeczą, ale im będziemy w tym wszystkim bardziej skrupulatni i będziemy czytać sygnały jakie daje nam nasze ciało tym łatwiej nam będzie te cele realizować w praktyce.

Polecamy również: Błędy początkującego: redukcja bez końca




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-03-05 14:38:39

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16520 Napisanych postów 128209 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1440669
No i tak ma być, wszystko jest ok, jesteś na redukcji, ujemny bilans kaloryczny więc asy mięśniowej nie zbudujesz na deficycie, aby udować mięśnia musi być nadwyżka kaloryczna.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5541 Napisanych postów 60388 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 745151
Na redukcji nie spodziewaj się przyrostów masy mięśniowej bo aktywności masz sporo i dietę na ujemnym bilansie.
Cieszyłbym się z utrzymania tego co masz bo jak fat leci, a masa mięśniowa się utrzymuje to jest dobrze.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 103
A jakie protein polecacie ? Cos na przyrost masy miesniowej, rzezbe
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16520 Napisanych postów 128209 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1440669
przyrost masy miesniowej a rzeźba to dwa inne cykle treningowe.

Odżwyka białkowa nie jest na masę ani na rzeźbę to tak jakby apisać czy kurczak jest na masę czy rzeźbę

Odzywka ma za zadanie uzupełnić braki w odzywianiu, to od odzywiania zalećy jaki cel obeirasz

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9774 Napisanych postów 154986 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1211066
Smoku993
A jakie protein polecacie ? Cos na przyrost masy miesniowej, rzezbe



klasyczne podstawowe WPC
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Whey_Protein-opis33284.html

jednak co do samej redukcji/rzezby tutaj konieczna bedzie dieta z bilansem energetycznym ujemnym

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5541 Napisanych postów 60388 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 745151
Smoku993
A jakie protein polecacie ? Cos na przyrost masy miesniowej, rzezbe



Stosuj zamiennik jeśli to konieczne bo najczęściej da się spokojnie dostarczyć wystarczającą ilość białka z pożywienia

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3987 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340439
Redukuj najpierw tkankę tłuszczową a później zaczniesz budować mase mięśniowa. Wówczas niezbędny jest dodatni bilans kcal.
...
Napisał(a)
Usunięty przez anubis84 za pkt 7 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 2
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Masa czy redukcja?

nutloveb