SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pierwsze kroki na siłowni - plan treningowy.

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 8590

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1074
Cześć,

Mam 16 lat, ważę 57 kg, 170 cm wzrostu.
Chciałbym nabrać masy i wyrzeźbić swoje ciało, jestem dość szczupły (raczej ecto).
Od małego próbowałem coś tam ćwiczyć w domu, dlatego teraz moja sylwetka nie wygląda źle, ale też nie najlepiej (lekko rozbudowane ręce, podkreślona klatka piersiowa)

Pierwsze co jest mi potrzebne to plan treningowy.
Na siłownie
zamierzam chodzić 3 razy w tygodniu (poniedziałek, środa, piątek).
Widzę, że dużo ludzi proponuje plan treningowy ACT. Siłownia na którą chodzę nie jest za wielka i może być kłopot z przygotowaniem tych stacji do ćwiczeń planem ACT.
Z tego co widzę, ten plan jest pod ludzi bardzo początkujących. Z siłownią już od początku września miałem do czynienia (w szkolnej siłowni) w każdy poniedziałek.

Jakim planem powinienem ćwiczyć? Na masę / rzeźbę?
Prosił bym ekspertów o ułożenie planu treningowego dla mnie :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
BPL-G Fizjoterapeuta
Ekspert
Szacuny 2110 Napisanych postów 49893 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 492546
lBartekl
Cześć Dawno mnie tutaj nie było, ogólnie chciałem napisać co tam u mnie.
Już lekko ponad rok przeleciał, nie odpuszczałem żadnego treningu, cały czas poszerzałem swoją wiedzę na tematy odżywania, treningu itd. I teraz jest wszystko super :) Jestem bardzo zadowolony z efektów i cały czas lecę do przodu, nie poddaję się :)

Dziękuję za całą Waszą pomoc :)




Zmieniony przez - lBartekl w dniu 2018-06-16 21:37:53



świetnie
trzymaj tak dalej , powodzenia
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Remik7 Ćpaj Sport
Ekspert
Szacuny 737 Napisanych postów 34667 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 254666
Na start odpowiednie bedzie FBW
http://www.sfd.pl/[art]_FBW_Full_Body_Workout_by_georgu-t364504.html

określ sobie czy masa czy redukcja, nie da się robic jednego i drugiego w jednym czasie
mozesz wstawic swoje zdjęcie to pomożemy w decyzji
a najlepiej wypelnij cala ankiete dzialu
http://www.sfd.pl/Regulamin_i_ANKIETA_dzialu_Junior_SFD_-t816238.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1074
Wiek : 16
Waga : 57
Wzrost : 170
Staż treningowy: pół roku (ćwiczenia na szkolnej siłowni w ramach zajęć, raczej tego "treningiem" nie można nazwać... No ale od ok. pół roku mam do czynienia z siłownią :) )
Obwód pasa 77 cm
Obwód klaty: 84 cm
Obwód uda: 47 cm
Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często): wf 4x w tygodniu.
Ograniczenia żywieniowe(uczulenia, choroby) : brak
Stan zdrowia: b.dobry
Preferowane formy aktywności fizycznej: Siłownia
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : Brak.
Stosowane wcześniej diety/rozklad b/w/t: Brak.
Wrażliwość na stymulanty:
Możliwosci finansowe: Nie wielkie
Cel/problem/opis: Raczej w moim przypadku redukcja nie będzie najlepszą opcją, nie mam nawet z czego redukować. Na początek chciałbym nabrać masy mięśniowej. Jako priorytet chciałbym ćwiczyć klatkę piersiową, ręce i brzuch.


Zmieniony przez - lBartekl w dniu 2017-05-01 11:17:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 486 Napisanych postów 6372 Wiek 86 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 120575
FBW bez żadnych priorytetów, rozbuduje się wszystko tylko musisz dać sobie troche czasu.

Masa, więc zostaje sprawa diety wyliczyłeś już sobie zapotrzebowanie? jak się odżywiasz obecnie, ile kcal?
1
...
Napisał(a)
Usunięty przez anubis84 za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 43
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BPL-G Fizjoterapeuta
Ekspert
Szacuny 2110 Napisanych postów 49893 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 492546
FBW jak najbardziej się nada, normalny podstawowy plan jak przedstawione w linku powyżej się sprawdzi
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1074
FiQus
FBW bez żadnych priorytetów, rozbuduje się wszystko tylko musisz dać sobie troche czasu.

Masa, więc zostaje sprawa diety wyliczyłeś już sobie zapotrzebowanie? jak się odżywiasz obecnie, ile kcal?


Czyli jedna sprawa jest już załatwiona :) Dziękuję.

Pozostaje dieta - dla mnie to jest jak czarna magia, prosił bym tutaj o pomoc. Zapotrzebowania kalorycznego jeszcze nie wyliczyłem, nie bardzo wiem jak mam to zrobić...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 486 Napisanych postów 6372 Wiek 86 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 120575
Kalkulatorem można się sugerować, domyślam się że nie wiesz ile kalorii obecnie spożywasz, spróbuj wklepać swój przykładowy jadłospis i będziesz wiedział

http://potreningu.pl/calculators
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1074
WSKAŹNIK BMR
1564 kcal
ABY UTRZYMAĆ WAGĘ
2424 kcal
15% białka: 364 kcal = 91 g
55% węglowodanów: 1333 kcal = 333 g
30% tłuszczu: 727 kcal = 81 g

A z kalkulatora kalorii wyszło mi: Suma dobowa: 2 186,4 kcal
Ale czuję, że coś źle policzyłem...


Zmieniony przez - lBartekl w dniu 2017-05-02 00:17:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 486 Napisanych postów 6372 Wiek 86 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 120575
To już wiesz od czego zacząć, możesz podbić białko żeby wyszło do 2g i stopniowo podbijaj kalorie węglami np
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BPL-G Fizjoterapeuta
Ekspert
Szacuny 2110 Napisanych postów 49893 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 492546
Dodaj do swojego zapotrzebowania ok 300-400 kacl , rozkład mniej więcej jak wyżej.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dieta

Następny temat

Nakierować młodego adepta by trening stał się przyjemnością

nutloveb