SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Picie wody podczas siłowni.

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 24439

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 264 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8103
Czytałem gdzieś że nie powinno się pić dużo wody jeżeli się chce zrzucić troche fatu. Chodzi o to że woda schładza organizm i mniej się pocimy. Zauważyłem na filmach że kulturyści strasznie mało piją podczas treningu.

Prawda czy fałsz...
4
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 37 Napisanych postów 121 Wiek 23 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 78
Początkujący

Odpowiednie nawodnienie orgaznizmu sprawia, że organizm ma więcej siły do produkowania energii. Woda jest naszym paliwem, tak samo jak jedzenie, więc skoro cały dzień jemy, czemu podczas treningu mieli byśmy nie pić skoro daje nam to dobre efekty?

Odpowiedni poziom nawodnienia organizmu podczas ćwiczeń fizycznych jest niezbędny, by trening był przyjemny, skuteczny i bezpieczny. Jedne z badań wykazaly, że osobe pijące wode podczas treningu, mają mniejsza objętość krwi w organiźmie.

Aby nie doszło do odwodnienia, należy przyjmować płyny przed, w trakcie i po treningu. Dwie godziny przed treningiem powinno się wypić ok. 2 szklanek wody.

Choć czysta woda do doskonały sposób nawodnienia organizmu, to podczas długiego i wyczerpującego treningu picie wody może nie wystarczyć. Ćwiczenia wykonywane przez dwie godziny lub dłużej sprawią, że rezerwy glikogenu wyczerpią się i sama woda nie będzie w stanie ich pokryć. Wtedy właśnie warto sięgnąć po doustne płyny nawadniające. Dlateg warto podczas treningu zapoatrzyć się w odżywki typu CARBO, które dostarczą nam odpowiednią ilość węglowodanów, i dodadzą nam jeszcze więcej siły.






Zmieniony przez - godav w dniu 2017-12-05 17:20:06
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 302 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 7343
Skoro woda schładza organizm, znaczy to, że musi on zużyć więcej energii aby zwiększyć temperaturę do pożądanej, również pijąc wodą stajemy się nieco ciężsi, także wysiłek jest równomiernie większy - tym samym spalamy więcej kalorii i gubimy więcej tłuszczu. Mówisz, że kulturyści nie pijają na treningach - obejrzyj sobie bynajmniej trening Frank'a McGarth'a z cyklu Animala - butelkę 5l wody trzyma non stop pod nosem.
Pozdr

Zmieniony przez - vandetta w dniu 2009-01-15 17:38:31
1

"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać."
Kartezjusz

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 4524 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 33482
fałsz picie wody odgrywa wiele istotnych ról w organiźmie człowieka, a zapotrzebowanie przy wysiłku fizycznym jeszcze bardziej wzrasta.

zdr.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 247 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3022
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 264 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8103
V~ Wiesz ja się na tym nie znam i dlatego chciałem się zapytać, oglądałem film z mister O. 2007 i tam mają po małej buteleczce wody 0.5l i rzadko piją.
Czyli pić normalnie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 593 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 49282
tak, pij normalnie

yamaha r6 2001

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 71 Napisanych postów 6373 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 25631
Bezwzględnie należy pić wodę. Ponadto małymi łyczkami kilkanaście razy w ciagu sesji treningowej, choc czesto czujemy ochote picia duszkiem do oporu. Natomiast takie wlasnie o to niepohamowane dostarczanie wody do organizmu nie jest najskuteczniejsza formą. Wynika to głownie ze specyfiki wody, która bardzo szybko zostaje wchłaniana przez układ pokarmowy i tak samo szybko nadmiar odprowadza do pęcherza moczowego i zmusza nas do wycieczki do toalety. Jaki z tego wniosek? Mianowicie taki ze dostarczanie zbyt dużej ilości wody jednorazowo w krotkiej chwili wpływa na nieodpowiednie nawodnienie organizmu. Woda przepłynie przez układ pokarmowy i nie zostanie rozprowadzona po całym organizmie tak jak wtedy kiedy pijemy malymi lyczkami.

Odnosnie tego ile wody pić.
Uzupełniania ubytków wody podczas treningu to podstawa. Ilość spożywania wody należy dostosować do utraconego potu, a to zależy od trzech podstawowych czynnikow:

* rodzaju ćwiczeń,
* długości treningu,
* stopnia wytrenowania.

Najwięcej wody traci się oczywiście podczas treningów aerobowych(tlenowych). Tam bowiem ilość wydzielonego potu dochodzi czasem nawet do okolo czterech litrów. Średnia ilość utraty wody zwiazenego z wysilkiem kreuje sie miedzy 1 a wlasnie w/w 4 litrami. Same cwiczenia siłowe rowniez powodują odwodnienie ciała i ilosc tej utraty wody nie jest wcale taka niska. Zalezy oczywiscie od rodzaju wysilku i miesci sie miedzy 300ml a nawet 2,5 litrami wody (w takich schematycznyvch liczbowych zarysach).Domowymi sposobami moze byc ciezko by sprawdzić, czy pocimy się w ilości 1 , 2 czy 3 litrow. Jest to raczej sprawa doświadczenia i wyczucia wlasnego organizmu na zapotrzebowanie w wode. Jednak zawsze mozna sie zastosowac do pewnego przedzialu , ale wszyscy wiemy jak z takowymi przedzialami czasami bywa. To zawsze przedzialy z pewna doza zaokraglen etc.

* Trening masowy i siłowy: 1,5 litra wody niegazowanej.
* Trening wytrzymałościowy: 2 -3 litry.


pozdrawiam
3

Człowiek mógłby żyć samotnie przez całe życie,
ale o ile sam potrafiłby wykopać sobie grób ,
musiałby mieć kogoś kto go pochowa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 264 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 8103
dzieki leca sogi
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2
Witam :)
wiec tak na silowni jestem ogulnie do 2h oczywiscie 40 minut rozgrzewam sie intensywnie na boksie a reszte czasu przeznaczam na cwiczenia siłowe ...I wciagu tego calkowitego czasu nie pije zupelnie zadnych plynów teraz zrobilo sie cieplo i zaczolem z tego powodu grubo sie ubieraci aby wiecej spalic czy powinem pic wode ? kuzyn ktury trenuje 15 lat powiedział mi zebym nie pił wody bo to osłabia ...
3

dedek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 73 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1908
Na treningu bokserskim kuzyn nie pije czy na silowni? U mnie trener tez nie polecal picia w czasie trenigu bokserskiego, swoim zawodowym podopiecznym wrecz zabranial picia w trakcie.Ale nie wiem dokladnie dlaczego;d Co do silowni to jak wyzej:)
Czytalem w fitness autthority ze w czasie treningu mozna sie niejako "zatruc" woda? tzn oslabic wydolnosc, spadek sily itp. ale moglem cos pomylic:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 8 Wiek 46 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 375
No i trener dobrze robił że odradzał.
Wyobraź sobie że dostajesz mocnego haka w brzuch a wcześniej wypiłeś 0,5 l wody,
w najlepszym razie się obrzygasz a nie daj boże zakrztusić. Po za tym jak wypijesz wiekszą ilość wody i biegasz, skaczesz, robisz tarcze, to w Twoim zołądku jest niezły sztorm i na pewno to dobrze nie wpływa na niego.
Na siłowni to co innego, generalnie po rozgrzewce nie skaczesz i nic Ci się nie cofnie a picie wody jest wręcz wskazane(albo jakiegoś izotonika) żeby wydolność Ci tak bardzo nie spadła, bo cały czas się pocisz i odwadniasz.
Co do zatruć, to też czytałem że można... Tylko trzeba jej wypić 10l a to raczej nie realne. Natomiast jak wychlasz 1,5 l na raz, to rzeczywiście dupa z treningu, przynajmniej u mnie. Na siłce pij małymi łykami i nic się nie stanie.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jestem za "DUŻY"

Następny temat

Proszę o sprawdzenie rozkładu diety

Wheyvita