SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pięć mitów na temat witaminy C

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 755

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 45 Napisanych postów 0 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 5

Mogłoby się wydawać, że o witaminie C powiedziano już dziś chyba wszystko, prawda jest taka jednak, że wiele powielanych informacji na jej temat nie ma rzetelnego uzasadnienia. Witamina C bez wątpienia ma szereg ciekawych właściwości, niewykluczone też, że ciągle jest to związek trochę niedoceniany w świecie medycyny konwencjonalnej, mimo to jednak ani hurraoptymizm, ani też bezkrytyczne stosowanie ekstremalnie wysokich dawek – nie są wskazane.


Mit pierwszy: zapotrzebowanie na witaminę C wynosi przynajmniej 1g na dobę


Dziś niemalże rutyną stało się, że osoby „dbające o zdrowie” stosują suplementację witaminą C w dość sporych, bo niekiedy wielokrotnie przekraczających ustalone normy dawkach. Czy takie praktyki są szkodliwe? No wiele wskazuje na to, że raczej nie, ale niekoniecznie też mają uzasadnienie. Tak naprawdę rekomendowane dzienne spożycie witaminy C dla ogółu naszej populacji nie przekracza 90 mg na dobę. Co istotne, zalecenie to oparte jest na dość szeroko zakrojonych badaniach. Trzeba mieć jednak na uwadze, że nie wszystkie badania w tej materii zawsze były ze sobą zgodne. Swego czasu ustalano dzienne zapotrzebowanie na witaminę C na około 45 mg na dobę (Baker i wsp). Niestety dokonano tego przy użyciu metod w bilansowych, które nie są zbyt dokładne.


Przeczytaj całość na PoTreningu: http://potreningu.pl/articles/4691/piec-mitow-na-temat-witaminy-c 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
krzykacz Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 19668 Napisanych postów 67305 Wiek 38 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 560600
Naturalna vit.C (owoce/warzywa) nie szkodzi w żadnej dawce, nawet ekstremalnej. Natomiast syntetyk mało tego, że jest nieorganiczną formą czyli całkowicie obcą dla organizmu, przez co organizm jej nie rozpoznaje i jeszcze z trudem trawi to jest szkodliwa/toksyczna dla organizmu.

doping & zdrowie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bielizna termoaktywna a trening

Następny temat

Uszkodzenie tożka rotatorów prawej ręki

nutlove nowy