SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Parę pytań odnośnie klatki.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 227

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 110 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4428
Cześć. Męcze się strasznie z tą moją klatką. Bardzo nie podoba mi sie ona. Jest mała i nie radzę sobie z odpowiednim dobraniem ćwiczeń. Z drugiej strony jestem troche ograniczony sprzętowo bo ćwiczę w domu, ale inne partie jakoś tam idą, a ta klata to taka "bociania". Nie wiem co mam już robić. Próbuje skupiać się na technice, ale robię załóżmy 85kg. Mogę zrobić pierwsza serie nawet 12 powtórzeń oczywiście z zapasem, bo ogólnie bym zrobił więcej, ale już druga czy trzecia seria sprawia problem. Nie mogę zrobic pełnych 12 powtórzeń. A już nie wspomne o następnym ćwiczeniu. Sa to głównie hantle na skosie dodatnim lub rozpiętki + jakieś pompki wolne na podwyższeniu max 2 serie. Czuc niestety trochę barki przy robieniu tej klaty i mam wrażenie że one są silniejsze i przejmują większą część pracy. Wrzucam dwa zdjęcia. Od razu zapytam jaki mniej więcej mam poziom bf? Planuje redukcję ale właśnie ta klata mnie dobija bo chciałbym ją przymasować bardziej a nie ciąć... Doradzcie coś naprawdę mam z nią problem...




Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 110 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4428
Może problemem jest brak maszyn i dipów na klatę? Nie mam niestety dostępu do tego sprzętu.... Jeszcze tylko dodam, że jak właśnie robię te pompki na dobicie to mocno odczuwam barki, choć klatę też czuje.
Jeszcze jedna kwestia. Klatkę ćwiczę 2x w tygodniu. Trening push&pull. Bardziej mi odpowiada, bo nie wyobrażam sobie robić 4-5 ćwiczeń na klatę na jednej sesji, bo po prostu nie dałbym rady.


Zmieniony przez - Varghulf w dniu 2019-06-07 14:23:10

Zmieniony przez - Varghulf w dniu 2019-06-07 14:27:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 16 Wiek 28 lat Na forum 234 dni Przeczytanych tematów 133
Może problemem nie jest sam trening tylko dieta? Masz jakąś ułożoną czy jesz bardziej na oko? Jak nie masz nadwyżki kalorycznej to klatka nie ma się z czego zbudować. Powiedz coś więcej odnośnie tego, jak już długo ćwiczysz i co z dietą.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 110 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4428
Ćwiczę około roku z jakimiś tam przerwami. Dieta jest na 95% bo wiadomo czasami coś tam wypadnie. Ale jeżeli inne partie jakoś tam idą do przodu to z klata jest problem choć siła poszła sporo, tylko masa jakoś słabo idzie...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 16 Wiek 28 lat Na forum 234 dni Przeczytanych tematów 133
Podstawowe ćwiczenia na klatkę to sztanga na ławce poziomej i skośnej góra/dół. Tak samo wyciskanie hantlami. Do tego rozpiętki. Te ćwiczenia powinny w zupełności wystarczyć. Jak wyciskasz 85kg na sztandze to jest całkiem nieźle. Ile ważysz, ile wzrostu?

Po treningu masz obolałe mięśnie klatki? Czy tylko pozostałe partie, a może żadne?


Zmieniony przez - CptRybson w dniu 2019-06-07 15:29:55
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 110 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4428
Aktualnie ważę 82 kg 180cm. Nie bolą mnie mięśnie klatki, a raczej barki trochę czuje. Ogólnie czuje pompę mięśniową jak robię klatkę choć zauważyłem że rozpiętki dobrze że chodzą a płaska sztanga tak średnio.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 16 Wiek 28 lat Na forum 234 dni Przeczytanych tematów 133
U mnie rozpietki i wyciskanie hantlami też spoko na sztandze gorzej bo lewa stronę nie tylko klatki mam dużo mocniejsza. Na sztandze to czuć bardziej bo jak jedna strona nie daje rady to jest ciężko na hantlach jest inaczej. Może w tym tkwi problem. Jeśli tak to z biegiem czasu będzie poprawa i będzie łatwiej u mnie już się powoli wyrównuje
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1037 Napisanych postów 4558 Wiek 44 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 116277
CptRybson cos bym napisal, ale po tym musiał bym pisać z telefonu
od kiedy sztanga szybciej ci pokaże dysproporcje ? to nie j**ana matematyka , jak wyciskasz hantle 2x 10 to na sztandze pójdzie 30 , a nie 20
od kiedy wl bardziej rozwija klatę niz hantle , od kiedy ból jest wyznacznikiem treningu ?????
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 47 Wiek 39 dni Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 1580
Może to tylko taka budowa ciała.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 53683 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 700080
Jak wygląda cały Twój trening klatki piersiowej? Jak bo patrząc na zdjęcie faktycznie klatka trochę odstaje.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 110 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 4428
Ćwiczę treningiem push&pull. Klata 2x w tygodniu.
Wygląda to tak

Push- W - Pull - W - Push - W - Pull.

Klatka jednego dnia dwa cwiczenia (Sztanga płasko 4 s 8-12 powtórzeń + rozpietki 4 serie 10-15 powt.

Następny push to Wyciskanie sztangi skos dodatni najmniejszy 4 serie 8-12 powtórzeń oraz hantle większy skos dodatni 3-4 serie 8-12 powtórzeń.

Zazwyczaj jest problem zrobić 10-12 powtórzen nawet bez progresji ciezaru.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Po jakim czasie zauważę efekty?

MenS