SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Panimecenas - niedoczynność, hashimoto, problematyczne kolano [redukcja]

temat działu:

Ladies SFD

Ilość wyświetleń tematu: 66596

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 194 Wiek 35 lat Na forum 327 dni Przeczytanych tematów 19970
Witam,
w ciągu ostatnich lat próbowałam dojśc do właściwej sylwetki niewłaściwymi metodami. Po drodze bardzo stresujące wydarzenia, co rozchwiało moją gospodarkę hormonalną i zdiagnowowano u mnie niedoczynność oraz Hashimoto. Z wagi ok.60kg przy wzroście 158cm doszłam ponownie obecnie do 92,7kg (już po stracie ostatnio 5,6kg).
Do tego odnowiła mi się kontuzja kolana lewego (mam się spodziewać endoprotezy stawu). Zalecenia ortopedy: zrzucić wagę, ćwiczenia bez obciążeń (czyli obecnie ograniczone)
Wszystko powyższe to skutek zaprzestania treningów, zupełny brak pilnowania diety.

wiek: 34 lata
wzrost:158cm
waga: 92,7kg
(jutro wrzucę pełne wymiary i może fotę)

cele:
1) redukcja (pierwszy etap 10 tygodni do 6 maja 2018r)- nie zakładam ilości kg do zrzucenia, ogólnie chcę się zredukować: lustro będzie wyznacznikiem, póki co: badam moje możliwości ze względu na kolano, wolniej a trwale (wstępnie docelowo: 57-59kg)
2) odzyskanie ogólnej sprawności, odwleczenie operacji kolana
3) odbudowanie pewności siebie

trening:
1) trening z trenerem personalnym 2x w tygodniu (teraz 3 tydzień treningów, na początek ćwiczenia wzmacniające kolano plus ogólnorozwojowe na macie, z taśmami, trx'em)
2) aeroby min.3 razy w tygodniu (spokojne bo wiele nie mogę z kolanem)

dieta
ostatnio po prostu zdrowa, bezglutenowa i bez nabiału oraz bez cukru (z uwagi na hashimoto)- wrzucę na bieżąco, pewnie do dopracowania

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Zamierzam być cholernie szczęśliwa.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10694 Napisanych postów 45390 Wiek 25 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57813
Aeroby w jakiej postaci robisz ?

W treningu silownym nie tylko wzmacniaj kolano ale też pamiętaj żeby ćwiczyć górę - klatle, plecy, barki, biceps i triceps etc.

Dieta w redukcji to podstawa - właściwie to we wszystkim czekam na dzisiejszą wypiske
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 194 Wiek 35 lat Na forum 327 dni Przeczytanych tematów 19970
Na diecie zupełnie się nie znam (o czym pewnie świadczy mój obecny stan), miałam jakiś czas temu opracowaną taką jak poniżej:
dieta1
dieta...

Moja obecna dieta krąży wokół tej rozpiski.
Rano: jajka plus pomidor i dwie (bo małe) kromki chleba czystoziarnistego (ze względu na tarczycę-takie wskazanie lekarza)
do pracy: 1) koktajl warzywno-owocowy lub ryż z jabłkiem, cynamonem, kurkumą, pieprzem, imbirem (rozgrzewające na Hashi)
2) jakieś mięso (kura, łosoś, dorsz), makaron bezglutenowy, warzywa (na parze, surowe, kiszonki)
wieczorem: często również jaja w jakiejś postaci lub sardynki na waflu ryżowym (białko wyłączyłam z uwagi na Hashimoto)


Czekam na wskazówki dotyczące diety. Tak jak wspominałam- zupełnie się na tym nie znam i liczę na wsparcie.



Aeroby to rowerek wyłącznie. W planach mam włączenie spacerów.
Mam taki rodzaj pracy, że albo siedzę przed kompem, albo za kółkiem, minimum dwa razy w tygodniu w trasie.
Trening z trenerem w poniedziałki i czwartki, wtorek i piątek w trasie (wtorek z szansą na zrobienie treningu po powrocie, piątek niestety już nie).
Treningi na macie ale również na wszystkie partie mięśni (nie są wyłącznie na kolano, choć to jest priorytetem). Dlatego wspomagamy się trx'em.


Zmieniony przez - panimecenas w dniu 2018-02-25 07:57:29

Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Zamierzam być cholernie szczęśliwa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10694 Napisanych postów 45390 Wiek 25 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57813
80g prochu w ciągu dnia żeby mieć 160g białka? To chyba jakieś nieporozumienie odpuść proch jeżeli wyrabiasz białko z jedzenia.
Za to podwyzszylabym ilość węglowodanów co najmniej dwukrotnie i ilość tłuszczy do 60g.

Tak bym to widziała
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 194 Wiek 35 lat Na forum 327 dni Przeczytanych tematów 19970
Tak jak napisałam: białko w proszku zupełnie odstawiłam, przesłane rozpiski są jakimś wyznacznikiem dla mnie (bo nie znam się na dietach) do stosowania z modyfikacjami.
Postaram się zmodyfikować dietę według wskazówek.
Dziękuję.



Zmieniony przez - panimecenas w dniu 2018-02-25 08:34:29
2

Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Zamierzam być cholernie szczęśliwa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 194 Wiek 35 lat Na forum 327 dni Przeczytanych tematów 19970
Znalazłam swój stary dziennik dla zobrazowania wrzucam co było, jak było (bo wiem,że bywało źle):

stare czasy



Zmieniony przez - panimecenas w dniu 2018-02-25 08:46:26


Ile powinnam mieć białka w ciągu dnia w diecie?

Zmieniony przez - panimecenas w dniu 2018-02-25 09:07:43

Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Zamierzam być cholernie szczęśliwa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 194 Wiek 35 lat Na forum 327 dni Przeczytanych tematów 19970
Ok, opracowałam coś takiego. Nie dam rady zjeść więcej białka w mięsie czy w jajach. To będzie mój poglądowy plan, przewiduję zamiany kurczaka na łososia, modyfikacje w zakresie węgli (produkty). Proszę o uwagi.

dieta


Zmieniony przez - panimecenas w dniu 2018-02-25 09:42:10

Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Zamierzam być cholernie szczęśliwa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10694 Napisanych postów 45390 Wiek 25 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57813
100-120g białka wg mnie w diecie to całkiem dobre ilości . Nie wiem dlaczego na siłę dążysz do kosmicznych ilości

150g węglowodanów to minimumwg mnie

ilość tłuszczy jest ok :)

Ekspertem nie jestem więc o dokładniejsze wytyczne może ktoś inny podpowie
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 194 Wiek 35 lat Na forum 327 dni Przeczytanych tematów 19970
Myraen: dziękuję. Nie dążę, nie wiem ile powinno być :)

Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Zamierzam być cholernie szczęśliwa.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paula.cw Moderator
Ekspert
Szacuny 1179 Napisanych postów 9193 Wiek 32 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 573993
Przede wszystkim tragicznie mała ilość kalorii. Nie wzoruj się na tej diecie, bo tylko krzywdę sobie zrobisz.

Zgodnie z regulaminem proszę o wypełnienie ankiety. Tu masz link:
http://www.sfd.pl/REGULAMIN,_OBOWIĄZKOWA_ANKIETA-t1066636.html

Spokojnie mogłabyś zacząć od 2000 kcal, np. BTW 115/70/250
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 194 Wiek 35 lat Na forum 327 dni Przeczytanych tematów 19970
Trochę poprawiłam. Chyba nie dam rady jeść więcej. Może z czasem jak się przyzwyczaję.

dieta

Zaraz uzupełnię ankietę


Zmieniony przez - panimecenas w dniu 2018-02-25 21:33:04

Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.

Zamierzam być cholernie szczęśliwa.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Mamuśka w opałach :D

;