SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Pakowanie ze "Skoliozą"

temat działu:

Dzienniki Juniorów

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 3977

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 23 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 477
Witam.
Mam prawie 16 lat. Pakowałem przez 3-4 miesiące (od lutego jakoś do czerwca). Idąc na badania wymagane do nowej szkoły pani doktor stwierdziła u mnie skoliozę, zabroniła mi dźwigać i ćwiczyć na siłowni. Jednak ja chciałbym zrobić porządek ze swoim ciałem. Wiem że "normalny" trening nie mogę mieć ponieważ nie chcę do reszty uszkodzić kręgosłupa. Moglibyście mi pomóc w ułożeniu bezpiecznego treningu dla moich pleców? Moje parametry to 74 kg wagi, 188 cm wzrostu (ktoś pomyśli że jestem chudy, jednak mam tłuszcz na dole brzucha ponieważ kiedyś byłem otyły i zostało to nadal). Kiedy ćwiczyłem przez te 4 miesiące w biceps udało mi się wbić 3 cm, triceps mi nieźle urusł, klatka bez większych zmian jednak trochę lepsza z wyglądu niż na początku, pleców nie ćwiczyłem bo brat powiedział że plecy potem.
Proszę o pomoc :D










Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 9510
Powiem tak bo nie chcę się rozpisywać i być jakimś znawcą ale jak dla mnie jeżeli doktor ci zabroniła to nie ćwicz, po co masz sobie pogarszać sprawę tym bardziej że masz 16 lat albo po prostu udaj się do innych lekarzy może mają jeszcze inne zdania na twój temat. Poczytaj też w internecie na pewno ktoś też chciał ćwiczyć chociaż mu zabroniono. Wyczytałem że "Skoliozą określa się zniekształcenie wynoszące ponad 10° w płaszczyźnie czołowej" widziałem obrazki i nie jest to za ciekawe, ja na twoim miejscu bym sobie odpuścił. Poczekaj na opinie innych osób bo to jest moja indywidualna ocena .
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 23 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 477
A np ćwiczenia z użyciem Ekspandera mogłyby być dla mnie dobre? Czy też mogłby mi obciążyć kręgosłup?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 418 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 9510
Dowiedz się ile stopni skrzywienia masz bo przeczytałem wypowiedz jednego admina na forum

"witam, jako że jestem fizjoterapeutą a do tego zajmuje się kulturystyką i sportami siłowymi od już 11 lat, przedstawie wam sprawę ćw. osób ze skoliozą .
Pierwsza sprawa wywiad, nie wiemy ile masz lat, oczywiscie ma to bardzo duże znaczenie (proces kostnienia) nie wiemy nic o skrzywieniu i jego progresie czy to 10 stopni już masz od kilku lat czy pogorszenie(progres) nastąpil w niedługim czasie.
10 stopni to jescze norma, badając ludzi na silowniach zapewne co 3,4 bedzie miał tyle.
Siłownia jak najbardziej ale z głową------czyli:
Unikamy przeciężeń osiowych kręgosłupa, nie wskazane martwe ciągi zwłaszcza te z podejściami maksymalnymi.
przy takim skrzywieniu nie musimy rozdzielać ćwiczeń na symetryczne asymetryczne, ważna jest tutaj technika wykonania:
dokładność, odpowiednie dobrane obciążenia i zadbanie o ruch w fazie negatywnej ćwiczenia.
Podstawą przed, w czasie i po treningu - rozciąganie!!!
Głównym problemem na siłowni nie są same cieżary, ale w początkowej zabawie z siłownią, nie umiejętne wykonywanie ćwiczeń i brak cierpliwości( szarpania z ciężarami, cwierć ruchy, wykonywanie danego ćwiczenia przez mieśnie mocno, mocno synergistyczne w danym ruchu).

Siłownia jak najbardziej tak!, lecz z głową, rozsądkiem i nie za wszelką cene.

Przy skrzywieniach większego stopnia, sprawa jest już mocno indiwidualna, potrzeby jest profesjonalny instruktarz, odpowiednio dobrane ćwiczenia, i stała kontrola.
Pozdrawiam
"

Zmieniony przez - Unknown95 w dniu 2013-06-28 00:39:02
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 76
Spodobała mi się opinia Twojego brata "plecy potem":)
Nie wierz bratu. Ćwiczenie samej klatki tylko pogłębi Twoją wadę postawy. Najzdrowsze dla organizmu jest rozwijanie wszystkich grup miesniowych a w Twoim wieku najlepszym sposobem była by forma obwodowa stacyjna. Wykazujesz wtedy ćwiczenie jedno za drugim bez przerwy i to jest jeden obwód. Należy wykonac ok 3 obwodów na jednym treningu i trenować 3 razy w tygodniu. Wybierz sobie po jednym cwiczeniu na każda grupę mięśni. Na duże grupy najlepiej po 2 cwiczenia czyli klatkę plecy i nogi. Między obwodami rób po ok 4 minuty przerwy.

Jeśli Cię to interesuje to daj znać jaki to rodzaj skoliozy ponieważ pod tym pojęciem kryje się boczne wyżywienie kręgosłupa, jednołukowe, 2 łukowie, 3 łukowie, skrzywienie rotacyjne kręgosłupa a także pogłębienie naturalnych krzywizn kręgosłupa.

Ćwiczenie pleców jest jak najbardziej wskazane. Wykonują dużo zwisow, rozciągaj klatkę piersiową.

Jestem studentem wf specjalizacja gimnastyka korekcyjna więc jestem na bieżąco.

Podaj dokładnie jaka to wada to napisze Ci jakie cwiczenia powinieneś stosować a jakich unikać. Być może jest to wadą jeszcze nieutrwalona i można ją powstrzymać. Najgorsze co mógłbyś zrobić to całkowicie zrezygnować z ćwiczeń albo trenować wyłącznie klatkę. To by tylko poglebilo wadę. Jeśli nie wiesz co to za wada niech ktoś zrobi Ci zdjęcie pleców i wrzuc.

Jako motywator polecam Ci przeczytać biografię w necie kulturysty Chad Shaw. Miał poważną skolioze, krótszą nogę i astmę. Lekarz zabronił mu jakiejkolwiek aktywności, gdyby go posłuchał byłby pewnie dzisiaj rencistą:)

Znam lekarke, która nie widzi różnicy pomiędzy kreatyną a karotenem więc sam widzisz jak to w Polsce jest. Bez urazy dla lekarzy kompetentnych którzy znają się na tym co robią.
Pozdro
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

[DT] Margo

Następny temat

[DT] B1SU I will be Perfect for me !

Fitmeal