SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

PROBLEM Z TRENINGIEM

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 787

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 991 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5835
Witam.
Mam pewien problem z treningiem, otóż jak niedawno się dowiedziałem.. źle robie moje ćwiczenia. Do tej pory odczytywałem rozpiskę w ten sposób : 4x[12-10] czyli 12 powtórzen następnie 10 powtórzen i tak 4 razy. Przez dość długi okres czasu tak to ćwiczyłem i przyrosty były, ale o dziwo ostatnio doszły mnie słuchy, że rozpiskę powinienem odczytywac tak : 4x[12-10] czyli 4 razy albo 12 albo 10. Gdy zrobiłem 1 trening na "nowych zasadach" prawie wogóle nie odczułem satysfakcji z treningu gdyż wydał mi się zbyt lekki, nawte po zwiększeniu ciężaru. To było machnięcie pare razy szatngą i koniec ćwiczenia a przedtem trzeba było się troche wysilić i zebrać w sobie siły. Jak mam zatem interpretowac rozpiski? Co jest prawidłowe?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 17852 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 63599
4 serie po 10 do 12 powtórzeń.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
logitech45 Mistrz SFD
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 739 Wiek 28 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 16403
dla mnie stosowne jest robienie 10 8 8 6 rob jak robiles wczesniej jezeli bardziej odczuwasz

<THE GREAT!>

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 871 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3223
to znaczy 4 serie w każdym od 10 do 12 powtórzeń
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 7409 Wiek 49 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 39811
Just_Start

moze moja wypowiedz tutaj okaze sie pomocna:

http://www.sfd.pl/progresja-t460928-s2.html


pozdrawiam.

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5301 Napisanych postów 59409 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 729201
to bardzo ogólny zapis i można go różnorako interpretować

najczęściej oznacza żebyś wykonał 4 serie w granicach 12-8 powtórzeń czyli mmoże być 12/10/8/8 lub 12/12/10/10 jednak czy wykonasz w danej serii jedno więcej powtórzenie czy jedno mniej nie ma znaczenia

najważniejszy jes wzrost obciążenia treningowego

tak długo odpisywałem że Traktor mnie ubiegł przeczytaj link wyżej

pozdro

Zmieniony przez - rion10 w dniu 2009-01-21 11:19:47

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 991 Wiek 30 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5835
Ok, już wszystko wiem. Dzieki =)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Barki :D

Następny temat

a6w a powtórzenia

Shaker