SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

PORADNIK DLA ZAKŁADAJĄCYCH BLOGI

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 45057

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94997
„Witam wszystkich, jestem tu nowy, chciałbym prowadzić dziennik treningowy. Niech ktoś mi rozpiszę plan treningowy i powie co jeść."

Tak najczęściej rozpoczynane są nowe dzienniki w naszym dziale. Niestety dział „Dzienniki treningowe" to nie jest miejsce, w którym szukamy kogoś kto za nas coś zrobi, wymyśli plan treningowy i dietę. Grono doradców i moderatorów jest po to, aby skorygować ewentualne błędy w treningu/diecie/pozostałych sprawach oraz w miarę Waszego rozwoju proponować pewne zmiany bądź ukierunkowywać Wasze działania.

Tak więc zaczynając od początku. Każdy przede wszystkim powinien zapoznać się z tym co w dziale obowiązuje, a więc - REGULAMIN DZIAŁU.
http://www.sfd.pl/-t324802.html

Niestety dla wielu regulamin nie jest na tyle zrozumiały, na ile być powinien, dlatego postarajmy się łopatologicznie rozpisać wszystko



1. Trening i dieta.

Jak już wspomniałem wcześniej - w tym dziale nikt za nikogo nie układa niczego. Ludzie pomagają dobrowolnie. Pomagają, a więc trochę szacunku dla pomocnych - wykażmy się odrobiną chęci do zrobienia czegoś samemu. Jesteśmy w dziale „Dzienniki treningowe dla początkujących", a więc na wstępie podam kilka niezbędnych dla Was linków.


Trening:
Przede wszystkim dział „Trening dla początkujących", a w nim tematy podwieszone, w których na pewno znajdziemy wszystko co potrzebne. Można tam także założyć swój temat w sprawie konsultacji treningu.
Link - http://www.sfd.pl/Trening_dla_początkujących-f114.html


Dieta:
A więc dział „Odżywianie" - również tematy podwieszone, w których znajdziemy naprawdę wszystko co nam potrzebne do ułożenia diety i zapoznaniem się z odpowiednim odżywianiem.
Link - http://www.sfd.pl/Odżywianie-f10.html


Suplementy:
Tutaj dział „Odżywki, suplementy" się kłania. Jeżeli zamierzamy stosować jakąś suplementację, warto skorzystać z informacji zawartych w tym dziale, oraz skonsultować to z odpowiednimi fachowcami.
Link - http://www.sfd.pl/suplementy/


No to wybraliśmy trening, wiemy co jeść, jak wcinać suple - czas założyć dziennik.



2. Nazwa dziennika.

Tak jak w regulaminie - nazwę dziennika rozpoczynamy od swojego nicka. Nastepnie dopisujemy o co w tym dzienniku chodzi - masa, rzeźba, czy co tam chcecie. Grunt, aby rozpoczynać swoimi nickiem, dzięki temu w dziale jest czytelniej.
W przypadku, gdy już założymy dziennik i daliśmy złą/nie taką jak chcieliśmy nazwę - z pomocą przyjdzie ten topic (podajemy link do swojego dziennika i piszemy jak chcemy zmienić nazwę):
http://www.sfd.pl/-t606315.html



3. Strona tytułowa dziennika.

Jak sama nazwa wskazuje - podajemy info o sobie. To pomaga podczas doradzania nowym osobom. Wypisujemy przede wszystkim:
- swój staż,
- aktualną dietę,
- aktualny plan treningowy (możemy też opisać jak ćwiczyliśmy do tej pory).
Oczywiście dzienniki to także sprawdzanie swojego progresu, dlatego warto aby na stronie tytułowej umieszczone zostały aktualne wymiary, waga, nasze rekordy ciężarowe oraz to co najlepiej oddaje nasz wygląd - zdjęcia. Są one olbrzymią pomocą dla osób doradzających. Nie ma się czego wstydzić, każdy kiedyś zaczynał, po to tu jesteśmy aby coś ze sobą zrobić mając „do dyspozycji" osoby z większą wiedzą i doświadczeniem.
Zdjęcia najlepiej wstawiać na jakiś serwer typu imageshack bądź tinypic i wklejać do dziennika poprzez funkcję [ img] [/ img].



4. Wypiski z treningu oraz diety.

Byliśmy na treningu - trzeba by to przedstawić w dzienniku. Cały dzień coś jedliśmy - możemy to też opisać. Aby było jasno i czytelnie proponuję poprzeglądać dzienniki innych osób w dziale i zobaczyć jak wyglądają ich wypiski treningowe. Radzę nie nadużywać emotek i kolorowych bannerów gdyż to często rozprasza. Oczywiście wszystko z umiarem jest jak najbardziej dozwolone, grunt aby było przejrzyście.
Bardzo dobrze jest wrzucać do dziennika filmy z treningów. Osoby mające problemy z techniką wykonywania ćwiczeń dostaną poradę co zmienić, a to przyczyni się często do uniknięcia kontuzji oraz poprawiania swoich wyników siłowych.


No to mamy trening i dietę, nazwaliśmy nasz dziennik, napisaliśmy coś o sobie - czas działać.
Każdy dziennik jest odwiedzany przez kogoś z grona moderatorów i doradców w celu „weryfikacji" treningu, diety oraz przestrzegania regulaminu



*********************************************



Jak wiemy, coraz bliżej lato - a więc coraz więcej dzienników pojawi się w naszym dziale. Mam nadzieję, że ten króciutki artykulik pomoże wielu „zagubionym" osobom w dziennikach, co jednocześnie przyczyni się do efektywniejszej pomocy ze strony moderatorów, doradców oraz pozostałych osób, które chętnie doradzają w dziale.

Pozdrawiam,
adzik123

Zmieniony przez - adzik123 w dniu 2011-02-18 12:32:24
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
WODYN TRENING
Znawca
Szacuny 33 Napisanych postów 14936 Wiek 39 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 31442
Podwieszam

DO 26 MARCA 2011 MAM URLOP.

1)Spiesz sie powoli! 2)Masa Podstawa sily, sila podstawa treningu na mase! 3)Naturalny ruch=wiekszy Ciezar!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 399 Napisanych postów 72270 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 304520
Brawo Adrian. Masz browara za ten temat
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94997
Dzięx Panowie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 11349 Wiek 39 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 35553
sog wlecial!

Redukcja 2012:http://bit.ly/yQSA4V
Nigdy nie twierdzilam ze jestem normalna!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 2037 Wiek 24 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 17417
Łap soga za dobrą robote .

Jak pomogłem to podziękuj . !
Jak nie to pytaj .!

" Madrym jest ten ktory umie przyznac sie do własnej głupoty"



TEST FITMAX Fire Fit podsumowanie str.6 : http://www.sfd.pl/TEST_Fire_Fit__Cyborg69-t860618.html?pow=tak&userid=304292#post5.

http://www.sfd.pl/Cyborg69_,_będzie_sie_działo_!_-t948969.html - MÓJ DZIENNIK

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10807 Napisanych postów 47941 Wiek 26 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
ooo ja tutaj se dzienniczek chciałem załozyc ,a dziadki mi powiedzieli ,ze u nich
...
Napisał(a)
Usunięty przez Hubert81 za pkt 6 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 236 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 4466
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 399 Napisanych postów 72270 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 304520
Jeszcze raz i ban.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 30 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1397
Witam chciałbym rozpoczac prowadzenie dziennika , dostalem rabat na diete i trening zastanawiam sie nad tym jaka opce wybrac , potezna masa czy duza klatka i bary , czy pomimo tego wyboru pozniej bede mogla ustalic jakies zmiany w treningu , ustalic z trenerem piorytety? z gory dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

SPRAWDZENIE PLANU TRENINGOWEGO NA MASE! PROSZE O POMOC @@@@@@

Następny temat

Trening dla dzieciaka

Whey vit