SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

POJEDYNCZE PYTANIA VOL. 18

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 204206

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3573 Napisanych postów 62061 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 674209
Glycogen
http://potreningu.pl/articles/4227/weglowodany-po-treningu-silowym---za-i-przeciw Zdeprymował mnie ten artykuł, gdyż ładowanie węglami po treningu traktowałem jako element dekalogu dietetycznego. Wiele poważnych ludzi związanych z kulturystyką zawsze podkresla, że posiłek potreningowy jest najważniejszy i musi zawierać dużo węglowodanów(ryż, ziemniaki, makaron itp). Wiele osób też traktuje tę zasadę jako cos bardzo ważnego i też racjonalnego, przy czym osiągają bardzo dobre wyniki, a tu nagle ktos wrzuca taki materiał. Jak z tym w końcu jest?



Zmieniony przez - Glycogen w dniu 2015-09-18 14:18:21


Napisz może co w tym artykule budzi Twoje wątpliwości. Wg mnie pokrywa on się z tym co piszesz. Jednak jest o tyle fajnie napisany, że nie narzuca a daje wybór.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 34 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 270
"po pierwsze uzupełnienie glikogenu mięśniowego nie jest żadnym priorytetem po treningu siłowym" , "po trzecie: uzupełnienie glikogenu nie jest niezbędne by zainicjować procesy syntezy białek mięśniowych, a to głównie o nie chodzi w okresie po treningu siłowym (oprócz zahamowania katabolizmu)." - zawsze słyszałem, że własnie to jest priorytet(uzupełnienie zużytej po treningu energii), a naprawa uszkodzonych włókien mięsniowych jest na drugim miejscu - organizm nie jest stworzony, żeby budować piękne i duże mięsnie i wybiera na pierwszy ogień ważniejsze rzeczy. Z tego co wiem najpierw jest odbudowywany glikogen(jako materiał zapasowy, pokarm dla organizmu - priorytetowa funkcja) a dopiero potem zachodzi odbudowa mięsni. Kolejna rzecz, którą wiedziałem, to to, że po mocnym treningu mięsnie są wygłodzone i bardzo otwarte na glukozę i aminokwasy(okno anaboliczne). Naturalne, że gdy dostarczymy węgle to:
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 34 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 270
1. Uzupełnimy glikogen, przez co organizm będzie sie mógł skupić na tym, na czym nam zależy - na budowaniu mięsni(drugorzędna funkcja)
2. Spowodujemy wyrzut insuliny, która dodatkowo 'otwiera' komórki mięsniowe i usprawnia transport i glukozy i aminokwasów do tychże.
Słyszałem jeszcze, że unikanie węgli przed treningiem polepszy naszą wrażliwosc insulinową, i umożliwi lepszą absorpcję(z powodów wczesniej wymienionych) wszystkich substancji do mięsni,
Dużo się sugerowałem filmami tego pana -


@ edit: jeszcze dziwią mnie komentarze jak np: "Trening siłowy ledwo co narusza zapasy glikogenu.
Jeżeli jesteś na diecie zbilansowanej, z posiłkiem przed treningiem, to w ogóle nie masz co się martwić o glikogen, bo twój organizm ciągle trawi wcześniejsze posiłki i to one dostarczają energie." "Trening uszczupla zapasy glikogenu, ale tak na dobrą sprawę mało kto trenuje na tyle intensywnie żeby je całkowicie opróżnić w trakcie jednej sesji."


Zmieniony przez - Glycogen w dniu 2015-09-18 17:10:36
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 230 Napisanych postów 1432 Wiek 36 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 14802
Wiedziałem że chodzi Ci o materiały Pomocnego. Też swego czasu namieszał mi w głowie.
Nie ma to większego znaczenia. Zawsze najlepszy jest zbilansowany posiłek, jedynie tłuszcze możesz odsunąć i nie jeść bezpośrednio po treningu dużych ilości.


Zmieniony przez - ryba266 w dniu 2015-09-18 17:15:52
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 34 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 270
Czemu mówisz o jakimkolwiek namieszaniu? Porównując materiały np WK, Karmowskiego i wielu innych z polskiej 'sceny' to myslę, że Pomocny znalazł złoty srodek i wrzuca bardzo merytoryczne i sensowne filmy. Tłuszcze po treningu i tak staram się ucinać zazwyczaj. Jakies 10 g może wpasc i tak.


Zmieniony przez - Glycogen w dniu 2015-09-18 17:59:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 230 Napisanych postów 1432 Wiek 36 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 14802
Najlepiej sprawdź na sobie ja tak zrobiłem i wiem że to nie ma większego znaczenia. Nie widzę różnicy, a skoro nie ma różnicy to poco...? Przy profesjonalnej kulturystyce gdzie robisz dwa treningi dziennie ma to jakieś znaczenie. Może przy SAA ma to jakieś znaczenie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10121 Napisanych postów 116502 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1379226
Jak masz zbilansowaną dietę to nie wypłuczesz glikogenu podczas treningu.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 34 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 270
Anubis - wiadomo, że do zera się go nie da wypłukać. A w takim razie co sądzisz o uzupełnianiu tej całej energii w postaci węgli po treningu? Co wg ciebie najlepiej zjesc po nim i dlaczego?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 885 Napisanych postów 11088 Wiek 170 dni Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 188291
Nie ma sensu temat wałkowany x razy , wymysł producentów odżywek .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 230 Napisanych postów 1432 Wiek 36 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 14802
Glycogen
Co wg ciebie najlepiej zjesc po nim i dlaczego?

Przecież wszyscy Ci powtarzają, zbilansowany posiłek składający się z białka węgli i tłuszczy. Może to być kura, ryż, brokuł, oliwa.
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Cannibal Inferno Lean FX AD-3

Następny temat

Dieta do oceny . Pewien problem

Masa