SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

P90x obliczanie TDEE i układanie diety

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1044

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 30 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 94
Witam i z góry przepraszam za ewentualne błędy ale jestem totalnie nowa w temacie układania diety i tym podobnych i jeszcze nie wszystko rozumiem.
Planuję rozpocząć trening p90x i potrzebuję ułożyć sobie do niego dietę. Myślałam o diecie redukcyjnej bo zależy mi na zgubieniu tłuszczu. Poza samym p90x staram się dużo spacerować i w bardzo bliskiej przyszłości będę też jeździć na rolkach (w prawdzie nieregularnie bo to zależy od natłoku obowiązków) ale jak najczęściej to będzie możliwe wiec wstępnie minimum 1-2 razy w tygodniu.

Co do układania samej diety. Zastanawiałam się nad redukcyjną ale nie chciałabym też się głodzić ani chodzić zmęczona i bez energii jak trup, tym bardziej że potrzeba mi dużo energii do samego p90x. Gdzieś czytałam że od końcowego zapotrzebowania kalorycznego trzeba odjąć x kalorii ale jak to się odnosi do osoby dość aktywnej fizycznie która przykładowo będzie ćwiczyć minimum godzine dziennie i to dość intensywnie?

Próbowałam policzyć sobie TDEE według tych wzorów tutaj: https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_%_bf-t276436.html

Moja waga: 60kg
Wzrost: 163 cm
Wiek: 20 lat

obliczyłam BMR i wyszło mi 1358,75.
Co do NEAT to jestem raczej typem endomorfika (ah ta figura jabłka...) więc według wzoru powinno być doliczone 200-400 kcal. Teraz moje pytanie której granicy się trzymać, 200 czy 400, czy może to jakoś wyśrodkować.