SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Owoce - jabłka

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 8085

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10984 Napisanych postów 50425 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
Cześć jem bardzo dużo owoców a naj bardziej jabłek w czym one pomagajom (owoce szczególnie chodzi o jabka ) . dziękuje ty którzy mi pomagajom w rozwiązaniu problemu .

Siwarski Robert
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10984 Napisanych postów 50425 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
Kilka słowek o jabłkach:Jedno średniej wielkości jabłko (100 g ) zawiera:
Energia
36 - 57 kcal
Witamina C
5 - 18 mg(a więc raczej średnia ilośc jak na owoce)
Karotenoidy(hmm, zdaje się coś z czego może być witamina A)
0,07 mg
Błonnik
w tym pektyny(czyli błonnik rozpuszczalny w wodzie)
2,3 g
Cukry proste
8 - 12 g (dużo)
Tłuszcze
0,2 g(a więc śladowo)

KORZYŚCI ZDROWOTNE i przy okazji kilka wad

Dzięki błonnikowi, witaminom i innym aktywnym biologicznie substancjom (np. polifenolowym) jabłka są zdrowe Badania naukowe wskazują, że jabłka zapobiegają chorobom serca i nowotworom. Jabłka to jedno z bogatszych źródeł włókna roślinnego (błonnika), który poprawia ruch jelit(perystaltyke) i zapobiega chorobom układu pokarmowego (także nowotworowym). Właściwości pęczniejące składników włókna roślinnego zapewniają uczucie sytości, a niska kaloryczność pozwala na zachowanie szczupłej sylwetki nawet przy dużym spożyciu jabłek(ale bez przesady, bo sporo w nich cukrów prostych, które, jak w którymś z ostatnich postów pisał Norton, spozywane wieczorem mogą być przyczyna otłuszczenia). Wysoka zawartość pierwiastków zasadotwórczych, w tym głównie potasu, pozwala na zachowanie równowagi kwasowo-zasadowej organizmu. Substancje pektynowe jabłek (rozpuszczalne w wodzie składniki włókna roślinnego) obniżają poziom cholesterolu i pochłaniają niekorzystne, także toksyczne substancje, np. metale ciężkie. Do zalet jabłek należy także wysoka zawartość substancji polifenolowych, w tym naturalnych antyoksydantów, którym przypisuje się korzystne działanie na organizm (ograniczają ilość substancji wywołujących raka i choroby serca).Ogólnie jabłka mozna jeść, a nawet nalezy, ale w odpowiednich ilościach i odpowiedniej porze(nie wieczorem, przed snem).


smoczek
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1218 Wiek 42 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 13603
Wszystko trzeba jesc z glowa jak slusznie radzi smoczek
Robert - klatke sie mierzy napieta na wysokosci sutkow

"Doskonałość tak samo nie jest nam dostępna jak nieskończoność"

"Doskonałość tak samo nie jest nam dostępna jak nieskończoność"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10984 Napisanych postów 50425 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
Dzięki za odpowiedzi i za podpowiedzi nara.

Siwarski Robert
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Oceńcie i doradzcie

Następny temat

Przemyslenia

nutloveb