SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ostra redukcja (SOGI)

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3014

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 172 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 9194
Witam,

W życiu chyba każdego z nas przychodzi taki moment że zaczynamy mocniej myśleć nad swoim wyglądem oraz zdrowiem. Aby zabrać się za swój organizm, zacząć ćwiczyć, zastosować dietę itp. Owy moment własnie teraz nadszedł u mnie. Poczytałem sobie forum przez kilka dni. Dowiedziałem się trochę o dietetyce, odpowiednim treningu, podejściu do diety :) Teraz czas aby to wszystko zastosować w praktyce i na własnej skórze. Jestem nadal bardzo początkujący więc liczę na waszą pomoc. Dlatego zdecydowałem się założyć ów topic.

Zacznijmy więc od początku:

Zdecydowałem się na ostrą redukcję. Tak się składa że przez kilka lat nazbierało się tłuszczu oj nazbierało. Gdy się ostatnio ważyłem (a nie robiłem tego ohoho) to mało nie spadłem z wagi. Z wrażenia Przy wzroście blisko 180 (dokladnie to 178-179 cm) waże 108 kg. Reasumując: Jest sporo Fatu do zgubienia.

Teraz wybór diety:

Mój wybór pada na skd. Na tym forum wielu ludzi naprawdę znających się na metodach żywieniowych poleca diety low-carb. Wśród nich królowało ckd. Niestety nie mam dostępu do siłowni (o ćw. zresztą później) więc ckd odpada. Był taki okres w moim życiu że przyjmowałem małe ilości ww a czułem się znakomicie, dlatego sądzę że low-carb będzie odpowiednie. A ze wszystkich najbardzie pasuje mi skd. O ile dobrze zrozumiełam idee skd. Czyli: Ckd bez ładowań a ww na poziomie 80-100. Mam rację? Myślę więc ze dieta już wybrana. Oczywiście liczę na waszą pomoc. Może macie inny pogląd na to....

Pierwszy krok:

Trening

Jak już wcześniej napisałem odpada siłownia, ćwiczyć więc będę w domu. Plan wstępnie wygląda tak:
Pon, Śr, Pią - 45 min. Trening siłowy: brzuszki, pompki, skłony, hantle (muszę kupić) itp.
Wt, Czw, Sob - 30 min. Aeroby.. Z tego co czytałem to nie jest istotne jak to wykonuję. Liczy się tętno na poziomie 75 % przez np. 20 min.? Dobrze myślę? Proszę o korektę.

Zapotrzebowanie kaloryczne. Jak wiemy bardzo ważne a nie chcę popełnić błędu.

Tu mam mały problem. Mianowicie: Obliczenia przeprowadziłem przy pomocy postu ellis'a - http://www.sfd.pl/temat221775/ . Z obliczeń wynika tak:

RMR = 2.093 kcal. Czyli ok. Ale problem mam z obliczeniem aktywności. Ćwiczyć będę tak jak napisałem wyżej. Czy tak jest dobrze:
RMR = (9.99 X 108 (kg)) + (6.25 X 178 (cm)) - (4.92 X 21) + 5 = 2093 kcal
2. Trening areobowy - 3 x 30 min x 8 + EPOC(3 x 35) = 825 kcal : 7 = 118 kcal
3. RMR + Trening areobowy = 2093 kcal + 118 kcal = 2211 kcal
Trening siłowy - 3 x 45 min x 8 + EPOC(3 x (5% z 1964=98)) = 1375 kcal : 7 = 196 kcal
4. 2211 kcal + 196 kcal = 2407 kcal
5. 2407 + TEF(8% z 2407=192) = 2407 kcal + 192 kcal = 2599 kcal (2600)

Dobrze?

Inny wzór: 108 x 24 x 1,2(nie wiem czy dobrze) = 3110

Teraz z tej liczby mam odjąć. Problem z której (2600 czy 3110) bo są duże różnice. Tylko ile 500 kcal?
Ile powinno więc wynosić moje zapotrzebowanie. Czekam na odpowiedzi w sprawie doboru diety i wyliczenia zapotrzebowania kcal. Gdy juz to ustalimy zabiorę się za układanie posiłków i bedziemy myśleć dalej. Liczę na pomoc i pozdrawiam.

Zmieniony przez - Experience w dniu 2006-06-27 07:43:10
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 2453 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 37569
zacznij z bilansem na 0 (2600)
przez pierwszy tydzien-dwa
pozniej odejmij 10% (260kcal)
pozniej potygodniu-dwoch jak bedziesz
za wolno chudl to znowu 5-10% wieesz
tylko nie przeginaj

a great flame follows a little spark

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 172 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 9194
Czyli prawidłowe jest 2600 kcal? Dlaczego więc wyszło aż 3110 w innym wzorku? Na 100% trzymać się tego pierwszego?
Odjąc 260 kcal a reszta kcal (200-500) przy treningu się utraci?
Czekam jeszcze na inne opinie dotyczące doboru diety i obliczeniu zpotrzebowania a poźniej zajmę się układaniem posiłków.

Zmieniony przez - Experience w dniu 2006-06-27 12:25:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 469 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 10393
Zacznik od 2600 przez 2 tyg i zobacz efekty. Pamiejes, ze trening silowy oraz aeroboty moze sam w sobie wytworzyc ujemny bilans kazdego dnia treningowego. Jezeli to Twoj pierwsze low-carb, to ogranizm potrzebuje ~14 dni na przystosowanie sie do nowych warunkow.

Nikt nie da ci zlotego srodka, dzialajacego na twoj organizm. Sam musisz robic obserwacje jak zmiany w diecie i treningu wplywaja na twoje wyniki w redukcji.

pozdro.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 1130 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 12734
Są różne układy i różne mnożniki nawet w tej samej klasie przeznaczenia. Miałem podobny problem gdy liczyłem się na redukcję bo co wzór to inny rezultat. Przyjąłem najbardziej pospolity i zapomniałem o innych. Tobie radzę to samo.

Od siebie mogę jedynie dodac tyle, iż nie jestem zwolennikiem odejmowania kalorii a zwiększania aktywności będąc na + / - zerowym bilansie kalorycznym.
Jeśli już odejmowac to po 14 dniach wprowadzenia, aby przyzwyczaic gospodarkę hormonalną do zmian i ciąc po tym okresie nie więcej jak 250kcal.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 131 Wiek 41 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1465
Zrób tak jak mówi Sergiusz.
Ja robię właśnie tak redukcję... schudłem już dziesięć kilo :)
Robię bilans na zero z korektą co 2 tygodnie a bilans ujemny robię sobie treningiem. W moim przypadku to działa. Z tego co paniętam to właśnie chyba Sergiusz mi poradził taki system.

Tylko w dżemie siła drzemie
http://www.polskieserce.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 0
Jeżeli pozwolisz to sie podłączę pod dietę, parametry mam podobne. Tyle że z wiedzą nt diety kiepsko :(
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 172 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 9194
Witam ponownie.
Nie było mnie pewien okres czasu. Zacznę dziś układać dietę na 2600 kcal a po tyg odejmę jeszcze 200-300. Dietę podam w najbliższym czasie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 172 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 9194
Panowie mam problem. Układam tak sobie dziś tą dietę i widzę problem. Bardzo lubię ryż. Chciałem go dodać codziennie do posiłków. Problem w tym że ma on niesamowicie dużo ww. Czy wy jecie ryż na low-carb? Słabo to wygląda..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 2453 Wiek 35 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 37569
nie jedz ryzu bo ma za duzo ww
a nawet jesli bys go jakos wcisna do bilansu to i tak by bylo go za malo zeby sie delektowac smakiem
na reefedach sobie zapodaj (jesli je planujesz miec)

a great flame follows a little spark

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 172 Wiek 34 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 9194
Tak też właśnie zrobię. Wieczorem po meczach dokończę dietę i wystawię do oceny.Przyznałem soga (za pierwszą odpowiedź w temacie oraz za tą)
P.S. co to są reefedy?

Zmieniony przez - Experience w dniu 2006-07-01 17:49:06
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja do oceny. Pomoc mile widziana.

Następny temat

Lu & Córa serdecznie zapraszają na letnie występy!! %)

Nutel