SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Operacja, redukcja czy masa i sporo więcej

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 85

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

28

Płeć

męższczyzna

Cel

Redukcja

Waga

91

Wzrost

189

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Praca lekko fizyczna

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Siłownia

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

masa

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

skręcenie kostki, urwanie ścięgna atfl

Stosowana lub planowana suplementacja

białko, gainer, kreatryna
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 70
Siemanko, pierwszy post tak więc pozdrawiam wszystkich, mam nadzieję, że mnie tu za bardzo nie zbluzgacie :D
Mam 28 lat, kilka razy podchodziłem do siłowni i nigdy nie mogłem zrobić masy, rok temu rzuciłem palenie a masa robiła się sama tak więc co robić? Lecieć na siłownie... Chociaż już brzuch zaczął mi wystawać to myślę - huk tam masa.
Wynika to z tego, że całe życie ważyłem 60kg i nie mogłem przytyć. Trenuje około pięciu miesięcy, co do efektów to na starcie naprawdę było fajnie,
startowałem z masy 83kg a teraz mam 90 ~~ 92 przy 189 cm wzrostu.
Doszedłem do wniosku, że w sumie masa to mógł być błąd no ale nie miałem z czego robić redukcji.
Dosyć mocno się zatłuściłem, dieta była może nie profesjonalna ale wyszedłem z założenia, że lepiej zacząć i ćwiczyć niż ułożyć dietę szukać zaj**istych ćwiczeń itp. wiadomo chciałem wystartować a nie się wycofać po tygodniu układania idealnej diety i treningu, moja masówka wyglądała mniej więcej tak ( nie wypisuje kalorii) :

1. ŚNIADANIE
jajecznica z czterech jajek / jajka gotowane z majonezem
pieczywo chrupkie 7 ziaren - 85g
2. DRUGIE ŚNIADANIE
100g owsianki
białko K**
3. OBIAD
pierś / schab / szynka - 150g
ryż worek 100g / makaron 120g / ziemniaki 400g(okazjonalnie)
czasem sałatka: mizeria / ogórek kiszony / buraczki smażone
4 .DRUGI OBIAD
pierś / schab / szynka - 150g
ryż worek 100g / makaron 120g / ziemniaki 400g(okazjonalnie)
czasem sałatka: mizeria / ogórek kiszony / buraczki smażone
5. Podwieczorek
Jogurt fruvita pro białkowy z biedry
dwa banany / gruszki / jabłka

Dodatkowo wypijam dwa gainery dziennie ( massup z activlab) bo nie dam rady oszamać tyle kalorii.


Często jak zaśpię do pracy albo zapomnę czegoś odmrozić do roboty to zjem sobie zwykły obiad w barze mlecznym, od czasu do czasu jakiegoś burgera.
Piwo/ wódeczka okazjonalnie raczej raz w tygodniu ale czasem bywa tydzień bez alkoholu, raczej więcej niż dwóch piw nie wypijam.
Powiem tak, nigdy nie wierzyłem, że może mi wywalić taki brzuch, zawsze byłem chudziutki, z jednej strony czuje się trochę podbudowany (wiem, że to dziwne) ale coraz bardziej mnie to denerwuje.
Teraz do sedna kilka pytań.... Ten chleb ze śniadania to byłoby dobrze wywalić raczej, ale jak wy jecie np. jajecznicę, przecież ciężko ją zjeść bez chleba a omlety mi nie podchodzą... ( chodzi o masę, dieta na redukcje będzie w ogóle inna - to pytanie na przyszłość gdy powrócę do masy)
Teraz tak: efekty są raczej marne dla zwykłego kowalskiego pakiera, ja tam coś widzę, bo tak naprawdę wcześniej w ogóle nie miałem klatki- teraz mam jakiś zalążek, ale czy to jest czas na redukcje? ( zdjęcia poniżej)

Zakładając, że to jest czas na redukcje: za miesiąc mam operację zerwanego ścięgna kostki atfl ( nie od siłowni ale dlatego też przez to często omijałem treningi nóg). Trzy miesiące bez siłowni, planuje zacząć wtedy redukcję z treningami hantelkami w domu, biegać nie mogę,czy to starczy? Czy jest sens? Kontuzja wyszła z dnia na dzień i jestem w kropce. Druga sprawa czy gdy zszyte ścięgno będzie mi się redukować redukcja nie przeszkodzi? Ktoś był w podobnej sytuacji? Lekarz powiedział tylko żeby odstawić wszystkie białka gainery kreatyny i tyle, więcej informacji nie uzyskałem.
Co możecie mi doradzić? Robić redukcję podczas kontuzji ? Czy hantle starczą? Biegać nie będę mógł pewnie przez pół roku...
Pozdrawiam i liczę, że ktoś odpowie, wiem, że to dla wielu może być banalne no ale..










Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 14071 Napisanych postów 11844 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 245039
Hej, powinieneś redukować bo jest jeszcze co spalać i śmiało możesz wykorzystać okres rekonwalescencji na zrzucenie balastu , mięśni nie masz zbyt wiele więc nie ma się o co bac że je stracisz wykonując redukcje w takich warunkach ( bez cięzkiego siłowego) .Każdy ruch jest dobry więc zanotujesz tylko plusy w tym okresie ,ale musisz wszystko robić z głowa i według zaleceń jakie otrzymasz od lekarza prowadzącego żeby sobie nie zaszkodzić .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16797 Napisanych postów 16142 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 337528
redukcja redukcja, zejdziesz z bf do poniżej 15% i dopiero możesz budować masę. W czasie rekonwalescencji staraj się jeść w okolicach zera, wyleczysz się porządnie to wrócisz do treningów, organizm będzie potrzebował budulca i energii do regeneracji.

Krzysiekdr
Lekarz powiedział tylko żeby odstawić wszystkie białka gainery kreatyny i tyle

gainer spoko, bo po co Ci dobijać kcal, kreatyna ok, bo w nie będziesz trenować, ale białkiem możesz się jak najbardziej posiłkować
choć na 99% lekarz nie to miał na myśli każąc Ci "odstawić wszystko"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4302 Napisanych postów 65660 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 691675
Myślę, że już na początku warto było redukować, po to by później móc budować lepszej jakości mięśnie. Niestety im wyższy poziom tkanki tłuszczowej, tym trudniej jest uniknąć otłuszczenia organizmu. Z reguły 15 procent powinno sugerować nam konieczność redukcji. Polecam poczytać więcej na ten temat w artykule przedstawionym poniżej:

https://www.sfd.pl/Body_fat__znaczenie_w_budowaniu_masy_mięśniowej-t1132868.html

Wygląda również jakbyś miał wadę postawy. Warto skonsultować to z fizjoterapeutą.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bardzo duży problem ze wzdęciami

nutlove nowy