SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Omega-3 i błonnik i ich wpływ na zdrowie

temat działu:

NUTRIFARM&OLIMP

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2182

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 26 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 178
w najnowszym nr. naukowego pisma nexus jest artykuł o bezuzytecznosci omega 3 na zdrowie i sklad ciala, , wg badan ktorych nie podaje sie do opini publicznej zarowno omega 3 jak i blonnik sa szkodliwe i moga powodowac nowotwory , dla zdrowia o wiele wazniejsze sa tluszcze omega 3 -kwas arachidowya nie omega 3, juz samnie wiem cooytym sadzic, ponoc wszystkoco podaja do opini publicznej to wielki trybik marketingowej maszyny której zalezy tylkona zysku a nie na zdrowiu i prawdzie, jest tez artykul o przecenianiu roli bialka nawet u sportowcow,i ze wiecej niz 100 gram dziennie robi spore spustoszenie w organizmie i podwyzsza stezenie estrogenu i prolaktyny. rowniez jest o soji art. ze to straszne g... jest.
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 19 Wiek 40 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 94
O chuu to blonnik nie wplywa na miesnie, a ja myslalem, ze bede duzy dzieki niemu A sam z siebie wiem ze omega 3 jest dobra i juz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 74 Wiek 35 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5103
Chlopaku ale znalazles zrodlo wiedzy...

Dla zainteresowanych: http://www_nexusmagazine_com/

Pierwszy artykul w tym szanowanym periodyku medycznym traktuje o przekazie bibilijnym... <yyy>
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 57 Napisanych postów 10990 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 88360
po pierwszy omega-3 to kwasy tluszczowe, a nie tluszcz

inna kwestia to taka ze w przeciagu pol roku czytalem chyba 4 badania gdzie blonnik wspomagal prewencyjne zapobieganie roznym formom raka..
nie bardzo wiec wierze w doniesienia o ich szkodliwosci

Pozdrawiam
misoo

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126157
w sumie zeo komentarza
gdyz
moge podac od razu z rekawa z 5 i wiecje badan otwierdzajacych pozytywny wplyw EPA/DHA na zdrowie czlowieka (i nie tylko)
co do blonnika sprawa dla mnie nie jest juz tak oczywista
choc jednak wiekszosc badan wskazuje na pozytywna KORELACJE miedzy blonnikiem a zdrowie szeroko pojetym
wiec aby uniknac ew watpliwosci - jedzcie warzywa i owoce :D
a bedziecie mieli najlepsze z kazdej strony :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 89 Napisanych postów 6889 Wiek 37 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 100566
ten nexusmagagizne to taki jakby tombaka hehe
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 423 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 3730
Co do omega 3 sprawa jest oczywista i przesądzona a znaczenie epa i dha dla zdrowia niepodważalne a jak ktoś ma wątpliwości nt. błonnika to niech np. na kilka dni wyrzuci z diety warzywa i inne jego źródła a przekona się że tu również ten pseudomagazyn nie ma racji.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Biniu Moderator
Ekspert
Szacuny 248 Napisanych postów 41358 Wiek 48 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 126157
co do sameych omega3 a konkretniej ALA
wpadlo mi przed oczy swieze badanie o wplywie NEGATYWNYM na raka prostaty
musze sie ew wczytac w calosc
jednak o ile pamietam nastepowalo czyste rozgraniczenie ALA VS EPA/DHA

dla bezpieczenstwa wiec polecam EPA+DHA
co do lnianego sa jak widac podzielone opinie

jeszcze jeden wniosek z owego badania (i mojej zawodnej pamieci :D)
nasiona siemienia lnianego nie mialy tego wplywu co olej z nich :D

a sa dodtakowo swietnym zrodlem blonnika (o ile ktos toleruje pokarmowo :D)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Następny temat

czy osoby nie majace enzymu laktazy nie przyswoja laktozy?

Shaker