SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Omega 3 czyste i zdrowe źródła

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1798

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19
Witam
Nie będę rozpisywać się o właściwościach kwasów z grupy Omega 3, bo większość ludzi i tak wie o co chodzi i jaki wpływ mają na nasz organizm.
Od pewnego czasu siedzę w temacie tychże kwasów i obecnie mam na tapecie źródła, z których można je pozyskać, a dokładniej mówiąc wady i zalety źródeł. Poniżej chcę się tym podzielić.
Omega 3 z ryb i olejów rybnych
- tran i ryby zawierają mało omega 3 (DHA i EPA) i praktycznie nie zawierają NNKT omega 3 kwasu alfa-linolenowego (ALA), natomiast Europejska Federacja ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) zaleca, aby prawidłowa dieta zawierała ponad 10 razy więcej NNKT omega 3 kwasu alfa-linolenowego (ALA) niż omega 3 z tranu i ryb (omega 3 długołańcuchowe)
- ryby nie produkują kwasów Omega 3, ale czerpią je ze spożywanych przez siebie alg
- brak pewności, czy ryby pochodzą z czystych ekologicznie regionów - ryzyko skażenia metalami ciężkimi takimi jak ołów czy rtęć

Omega 3 w oleju lnianym czystej postaci
- oleju lnianego nie można stosować do smażenia
- utlenia się tracąc właściwości
- nie jest oczyszczony z toksycznych glikozydów cyjanogennych, które w nadmiernej ilości są trujące dla ludzkiego organizmu
- aby zachować zawartość Omega 3, musi być tłoczony na zimno

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) jako źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega 3 zatwierdziła jedynie preparaty estrów etylowych.

Amerykańskie Towarzystwo Kardiologiczne (AHA) i Europejskie Towarzystwo Kardiologiczne (ESC) zalecają spożywanie Omega 3 w formie estrów etylowych

Może komuś te informacje się przydadzą.
Pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Witaj, przygotowaliśmy kilka tematów które mogą Cię zainteresować:
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 3369 Wiek 25 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 11510
No już powszechnie wiadomo, że lepiej spożywać estry, niż np. tran. Wiadomo też, że tran jest trochę zanieczyszczony. Ale spożywając taką ilość jaką podaje producent, jest gwarancją, że nie odczujemy tych zanieczyszczeń. W sumie nic nowego, ale Soga dam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1418 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150828
Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) jako źródło niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega 3 zatwierdziła jedynie preparaty estrów etylowych. - mógłbym prosić o źródło tej informacji, z ciekawości chętnie zapoznam się zapoznam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19
Źródłem informacji są właśnie zarejestrowane przez FDA produkty. Informacje i regulacje FDA można znaleźć na ich stronach http://www.fda.gov/Food/DietarySupplements/GuidanceComplianceRegulatoryInformation/RegulationsLaws/default.htm 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 19
"No już powszechnie wiadomo, że lepiej spożywać estry, niż np. tran. Wiadomo też, że tran jest trochę zanieczyszczony. Ale spożywając taką ilość jaką podaje producent, jest gwarancją, że nie odczujemy tych zanieczyszczeń."
To się wszystko zgadza, tylko chodzi o to, w jaki celu chcemy przyjmować Omega 3. Jeśli chodzi o zwykłą profilaktykę to z pewnością przyjmowanie dawek zalecanych przez producenta nic nam nie będzie. Natomiast jeśli chcemy osiągnąć poza profilaktyką dodatkowe efekty typu dostarczenie energii, szybszą regenerację po wysiłku czy też poprawę wytrzymałości i wydolności, to "zwykła" profilaktyczna dawka nie wystarczy. Przyjmując na początku stosowania tych kwasów powinniśmy uzupełnić najpierw niedobory Omega 3 (w organizmie jest przewaga Omega 6 - to w nadmiernej ilości szkodzi), aby móc spodziewać się oczekiwanych efektów.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 233 Wiek 36 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 930
pod podanym przez ciebie linkiem nic nie ma o tym ze tylko estry sa OK...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

do oceny zestawienie supli i nie tylko :)

Następny temat

Jak brać

WPC zestaw