SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Odstające łopatki

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 5577

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 2935 Wiek 92 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 14118
Witam. Wiem że jesteś ekspertem jeżeli chodzi o trening
ogólnorozwojowy. Teraz moje pytanko. Otóż mam pytanie odnośnie odstających łopatek.
Jest to bardzo popularna dolegliwość ale nie mogę znaleźć odpowiednich
ćwiczeń by pozbyć się tej dolegliwości. Poczytałem parę artykułów z tym
związanych ale niestety nie mogłem znaleźć nic konkretnego. Od razu
uprzedzę że mój problem polega także na tym iż jestem ekto- mam trudności z
nabraniem masy. Nie mogę obecnie trenować z ciężarami ponieważ mam
problemy ze stawem w lewym nadgarstku(ganglion niestety) więc trening z
ciężkimi ciężarami odpada. Chciał bym się dowiedzieć czy jest jakiś zestaw
ćwiczeń które pomogą mi skorygować wadę. Mięśniami nie jest łatwo to
zakryć z racji mojego typu budowy. Niektórzy ludzie pozginają się w pracy
parę razy i jak się to mówi nabiorą na siebie trochę mieśnia. Tutaj
mój problem że nie wiem w jakim stopniu mogę angażować nadgarstek do
ćwiczeń jeśli mam uszkodzoną torebkę stawową ;/. Podobno drążek jest dobrym
rozwiązaniem ale sam nie zdiagnozuję czy będzie to dość bezpieczne ale
mojej ręki. Czeka mnie zabieg w najbliższej przyszłości zapewne więc
się pytam ciebie abyś podał mi parę wskazówek.

Z góry dziękuję i sory że zawracam głowę takimi pierdołami.

Proszę o nie wpisywanie się w temat jeżeli nie macie nic mądrego do dodania. Mile widziane osoby które miały już Gangliona i się go pozbyły oraz jak to wpłynęło.

Kontaktowałem się już z Mawashim dla tego temat jest kierowany głównie do niego żeby było jasne-- nie potrzebuję tutaj innego eksperta czy jakiegokolwiek specjalisty

Pomogłem, wyraź swoją wdzięczność za mój poświęcony czas

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 290 Napisanych postów 17217 Wiek 41 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 86315
Odstające łopatki to zawsze problem złego ustawienia kręgosłupa i ustalenia łopatek w poprawnej pozycji względem barków.
Spowodowane jest to osłabieniem mięśni posturalnych, oraz mięśni głębokich kręgosłupa w okolicy piersiowej i lędźwiowej, oraz m. zębatych przednich i tylnych które to odwodzą łopatki na boki (łącznie z innymi mięśniami jak: czworoboczny i równoległoboczny które współpracują, głównie przez unoszenie i ściąganie łopatek).

Przy tego typu problemie należy dbać o rozwój całego ciała, więc jak najbardziej wskazane jest wykonywanie treningów obwodowych (u osób początkujących) i kompletnych treningów dla osób zaawansowanych.
Jednak dodatkowo należy wykonywać ćwiczenia korekcyjne, najlepiej co drugi dzień lub minimum 3xtydz, niezależnie od tego czy ćwiczymy czy nie.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

- naprzemienne unoszenie rąk i nóg w leżeniu na brzuchu: kładziemy się na brzuchu, unosimy nad podłogę na zmianę prawą rękę i lewą nogę; lewą rękę i prawą nogę. Płynnie, raz za razem. 3x30 powtórzeń na stronę.

- pływanie żabką "na sucho": w leżeniu na brzuchu imitujemy ramionami ruch jak w pływaniu żabką, ręce przed siebie, wykonujemy obszerne ruchy, przy ciele unosimy trochę klatkę, przechodzimy rękami jak najbliżej i kolejne. 30 sek pracy, 30 sek przerwy, powtórzyć 4x

- skłony "allachy" w klęku podpartym, klękamy lekko rozchylając kolana, wyciągamy ręce przed siebie maksymalnie wyciągając ręce przed siebie, jak najdalej, ale żeby jak najmniej unieść tyłek. Wytrzymujemy aż ręce (łokcie) swobodnie opadną na podłogę. Potem lekko wstajemy, podpieramy się i unosimy na zmianę jedną rękę jak byśmy chcieli dosięgnąć do sufitu (rotacja) - 3x30 powtórzeń na stronę, po każdej serii rozciąganie jak na początku.

- pajacyki, unoszenie ramion na boki (jak ćwiczenie na barki), tylko unosimy ciężar bokiem nad głowę. Ciężar niewielki, pozwalający na wykonanie 20-30 powt w 3 seriach.

Pierwsze efekty widać - zależnie - najwcześniej po 8 tygodniach regularnego ćwiczenia.

Co do Gangliona, to mój tata się z tym boryka i niestety ma to charakter przewlekły ze skłonnościami do nawrotów. Nie wiem czy miałeś punkcję, ale jeśli po niej (mimo opaski uciskowej) guz wrócił to niestety czeka Cię cięcie. Chodź i to nie gwarantuje 100% sukcesu.

Co pomaga - z praktyki.

Opaska elastyczna na nadgarstki przy wysiłku/pracy fizycznej (w sklepku SFD można kupić świetne i niedrogie opaski IronMana).

Masaż gulki dłonią lub łyżeczką do herbaty (wypukłą stroną) - codziennie, kilkanaście minut, np przed TV.

Pobudzanie okolicy stawy nadgarstka, szczególnie zagłębienia przy podstawie kciuka od strony wewnętrznej, wierzchniej, oraz nadgarstka od strony małego palca - wiązką wykałaczek - 6-7 szt. Chwytasz w pęczek i uciskasz tyle, żeby ugięła się skóra. Jeśli w którymś miejscu czujesz ból i pieczenie (ważne, żeby razem z pieczeniem), uciskasz to miejsce tyle, żeby przeszło (4 sek ucisk, 1 sek przerwy i tak w kółko).
Okolice gangliona również (nie wiem gdzie masz, ale pewnie po zewnętrznej nadgarstka.

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem

Zmieniony przez - Mawashi w dniu 2009-08-21 21:09:12
1

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 2935 Wiek 92 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 14118
No świetnie. Mam na lewym nadgarstku na nadgarstku górna powierzchnia nadgarstka. Nie wiem czy dadzą coś takie masaże i boję się że uniemożliwi mi to dalszy trening. Otóż jak wiadomo Ganglion powstaje poprzez uszkodzenie torebki stawowej Zgniecenie i rozerwanie jej dla tego jest to trochę niebezpieczne. Oczywiście powstało to od ciężkiego wysiłku- praca na budowie po 12 godzin wszystko ręcznie gonienie z betonem wszystko w rękach przez parę tygodni i już mamy kontuzję. Opaski na pewno kupię tylko się zastanawiam na ile pomogą ale zobaczymy-- lepsze to niż nic. Trening pleców będę głównie bazował na podciąganiach- chociaż mam ograniczone możliwości muszę pracować na rozporowym między drzwiami mogę jedynie wykonywać podchwytem na szerokość barków lub ciut mniejszy oczywiście nawet łokci nie ma jak odciągać od tułowia przy wykonywaniu tego ćwiczenia ponieważ mam bardzo długie ręce i obijam nimi o futryny. W każdym bądź razie będę robił tyle ile jestem w stanie. Reszta sprzętu jest wszystko co niezbędne jak normalnie każdy.

Teraz wiem że nie jesteś w stanie odpowiedzieć do końca i sam nie jesteś dobrze zorientowany ale nie pogłębię urazu wykonując wyciskania i trenując normalnie?? z racji tego jeszcze że robię FBW -- okres wakacyjny miałem odpoczynek ale chcę wrócić po wakacjach. Dodam jeszcze raz że ruszanie nadgarstkiem sprawia mi bul czasem mały ale przy gwałtownych ruchach jest dosyć intensywny. Oczywiście odwiedzę w poniedziałek lekarza ale jeżeli jest okazja to zadam pytanie prawda.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz
zaskron

Pomogłem, wyraź swoją wdzięczność za mój poświęcony czas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 304 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 2625
ja miałem gangliona i mam (prawa dłoń zewnętrzna strona), przy ćwiczeniach zakładam opaskę uciskową - tak jak Mawashi pisze. Po treningu masaż - tyle dla mnie wystarcza, nie bolało mnie od ponad 3-4 miesięcy, ganglion jest mniej wypukły niż kiedyś.
Miałem 3 razy strzykawką wyciąganą zawartość gangliona, co nie pomogło, na operację się nie zgodziłem, słyszałem że to ryzykowne i tobie też bym nie polecał.
Podobno można go rozwalić o ścianę kiedyś kolega niechcący mi go zgniótł podczas witania się "oburącz"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 2935 Wiek 92 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 14118
Witam. Dzięki za odpowiedź
Co do operacji lub innej metody leczenia to zobaczę co powie chirurg.
To chyba nie jest dobry pomysł.
Zamówiłem przed chwilą opaski IronMania jak polecił Mawashi mam nadzieję że pomogą ochronić stawy:D

Jeśli ktoś na do dodania coś wartościowego jak wyżej to zapraszam

pozdrawiam
PS: łapcie soga jak wejdzie

Pomogłem, wyraź swoją wdzięczność za mój poświęcony czas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 290 Napisanych postów 17217 Wiek 41 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 86315
zaskron - ćwiczenie ćwiczeniem, a ćwiczenia korekcyjne swoją drogą. Jak chcesz zniwelować wystające łopatki to MUSISZ je robić. To niby takie pitolenie, ale bardzo skuteczne. Namawiam.
Czy ćwiczeniami siłowymi pogłębisz gangliona? Nie sądzę. Bardziej długie, przeciążeniowe wysiłki maja wpływ (jak na budowie, mój ojciec ma firmę z tej branży) niż treningi ukierunkowane trwające do 60 min.

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 22 Napisanych postów 2935 Wiek 92 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 14118
Mój ojciec też ma firmę z tej branży i nigdy nie miał problemu z rękoma.
Ćwiczenia korekcyjne będę robił na 100% nie ma żadnych wykrętów od tego. Wiem że są skuteczne. Więc to chyba tyle. Mam nadzieję że zrobię postępy.

Dzięki i pozdrawiam.

Pomogłem, wyraź swoją wdzięczność za mój poświęcony czas

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 412 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5448
Mawashi mam jeszcze kilka pytan:
-Te cwiczenia mozna robic rano bez zadnej rozgrzewki?
-Mozna wplesc pajacyki w trening jako cwiczenie na barki?
-Czy moglbys troche dokladniej wytlumaczyc te allachy? Nie do konca rozumiem druga czesc tego cwiczenia.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 978 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 4416
też mam problem z łopatkami, ale moim przypadku bardzo pomaga samo ćwiczenie równoległobocznego, po prostu zapełni mięsem przerwe miedzy łopatami i troche je ściągnie... wcześniej olewałem troche równoległoboczny, a teraz miałem zakwasy po WL jak mocno ściskałem łopatki

Co ty k***a wiesz o spamowaniu???

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 24 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 8
Mam pytanie: mianowicie, czy te cwiczenia na łpatki, mogę wykonywac w tym samym dniu razem z pompkami i cwiczeniami na brzuch jak na A6W (według swojego planu) czy powinienem robic je w innych dniach i czy pompki i cwiczenia na brzuch, nie pogłębią bardziej odstających łopatek.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co musze robic dalej ;-)) Pomocy

Następny temat

Pytanie do treningu dla początkującego

nutlove nowy