SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Odżywki dla codziennego sportu

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 724

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 133
Na wstępie zaznaczę, że nigdy nie brałem odżywek i nie chcę od razu wrzucać jakieś solidnej dawki.
Jestem umiarkowanym ektomorfikiem i zawsze byłem za szczupły. Od jakiś 5 miesięcy chodzę na siłownię i przez 2 pierwsze miesiące waga skoczyła mi z 85 na 87 (dodam, że mam 200cm). Później doszedł do tego squash i niestety chcąc nie chcąc zacząłem tracić na masie (aktualnie znowu 85 i nie idę w górę).
Jem na prawdę dość sporo, a jednak nie mogę przytyć.
Na siłownię chodzę 3 razy w tygodniu (na zmianę klatka+triceps+barki oraz plecy+biceps), 1 raz w tygodniu na piłkę i ok 3-4 razy squash (często mam sesje nawet 3 godzinne i myślę, że wtedy mięcho dostaje po dupie).

Moim celem jest przybranie mięśni (tak z 7kg) przy braku zbędnego tłuszczu, zachowując przy tym bardzo dobra wytrzymałość i szybkość.

Wiem, że w tym wypadku potrzebuję trochę suplementowej pomocy. Myślę o jakimś białku do stosowania wieczorem po ciężkim dniu oraz między siłownia a squashem czy piłka. Dni mam tego typu (siłownia+piłka później, siłownia+squash później, sama siłownia, sam squash).
Dodatkowo wrzucę minerały i witaminy Olimpu oraz jakieś BCAA przed treningami w celu przeciwdziałania katabolizmowi.

Białko kupuję Optimum Whey Gold Standard 100%, a BCAA kapsułki (wygodniej od proszku) prawdopodobnie od Olimpu.

Czy dobrze to sobie wszystko wykombinowałem (jak mówiłem czytałem trochę jednak jestem laikiem)?
Macie może jakieś sugestie?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8089 Napisanych postów 149593 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1185489
tak, dobrze kombinujesz.
aczkolwiek wszystko zalezy od diety i tego jakieproporcje makroskladnikow dostarczasz.
jak wyglada rozklad bialka/wegli/tluszczy w diecie u ciebie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 133
Dzięki Tomku za odpowiedź:)
Moja dieta prezentuje się następująco:
Śniadanie:
Płatki owsiane 150g plus 50g kaszy jaglanej gotowane na mleku z dwiema garściami owoców (po tym jestem na prawdę syty na parę godzin)


Godz 11:
- Jabłko
- Pieczywo chrupkie (Vasa Sport x 2) i 100g szynki


Godz 13:
- Garść orzechów z rodzynkami
- Serek wiejski lekki Piątnica z pieczywem chrupkim

Godz 16 (przed treningiem):
- pół worka ryżu i ok 200g kurczaka
- ewentualnie owoce, jeśli czuję, że potrzebuję troszkę więcej energii

Godz 20 (po treningu):
- Późny obiad, najczęściej jakieś mięso (bez kremowego sosu), kasza czy makaron (rzadko ziemniaki) i warzywa np. brokuły

Godz 23
- Sałatka z tuńczyka, ew twaróg + np. pomidory

Praktycznie na diecie tej nie chodzę w ogóle głodny, jedynie po treningu jak wracam do domu (a jest to nawet 40 minut), ale od razu potem zabieram się do jedzenia:)

Z tego co liczyłem potrzebuję około 4000 kalorii, a nawet więcej jeśli bym chciał przy codziennie dosyć dużym wysiłku, mojej przemianie oraz wzroście szybko zyskać na masie.
Myślę, że dieta ta nie jest jeszcze optymalna i mógłbym jeść więcej, ale nie chcę wystrzelić kilka kg w miesiąc a spokojnie, systematycznie budować szeroko rozumianą formę (jak wspomniałem mięśnie, bez tłuszczu).

Czy dalej się zgadzacie z moim tokiem rozumowania?:)

PS. Kupić jeszcze Carbo? Bo czasem po 1godzinnej sesji na siłowni, a potem 2 godz squasha, myślę, że muszę uzupełnić węgle, aby organizm miał energię i nie występował katabolizm. A wiadomo, że tuż przed i w trakcie biegania żaden większy posiłek nie wchodzi w grę:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8089 Napisanych postów 149593 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1185489
pierwsze co rzuca sie w oczy to brak bialka z rana.
tutaj byl dal minimum 30g wpc.
mozesz tez dorzucic jaja kurze.

carbo+wpc przydaloby sie po treningu.
ogolnie chyba troche za malo jesz. na oko tak mi sie zdaje.
skonsultowalbym ta diete w dziele odzywianie.
bialko+carbo mozesz kupic:
np:
http://www.sfd.pl/sklep/Olimp_Carbo_3kg_ _1kg_gratis!!!-opis25928.html
http://www.sfd.pl/sklep/VitaFitSFD_SFD_Wpc_protein_plus-opis3653.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 801 Wiek 35 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 15966
heh faktycznie nie wszedzie podajesz gramature posilkow, dlatego nie wiadomo ile kalorii dostarczasz. to ,ze nieodczuwasz glodu to nie znaczy ,ze dostarczasz wystarczajaca ilosc energii. ja sobie nie wyobrazam chodzic glodny nawet na redukcji. jesli tyle sportow uprawiasz to bcaa moze miec jakies uzasadnienie natomiast jesli bedziesz dostarczal nadwyzke kalorii to nie jest ono konieczne. po wysilku uzupelnial bym od razu weglowodany , tymbardziej ,ze na posilek czekasz 40min. wiec albo owoc albo carbo/vitargo, do tego bialko tak jak Tomek pisal moze byc vitafit albo 100% WP vitaminshopu, gainer prawdopodobnie tez dal by rade.

tak

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 133
Dzięki, dzięki:)
Dorzuciłem jeszcze z rana 3 jajka, i do II śniadania jednego pomidora.
Jeśli chodzi o dietę, to aż tak mi o nią nie chodzi, bo ciężko z początku (a dopiero od niedawna chcę tak porządnie się odżywiać) ułożyć idealną. Pewnie za jakiś miesiąc trochę ją zmodyfikuję, patrząc po tym na ile będzie mi odpowiadała i mając obszerniejszą wiedzę po lekturze forum.
Na razie chodzi mi o suplementację (wiem, że bez diety jest ona bez sensu, ale chyba w moim przypadku już będzie pomocna).
Do dyspozycji więc, mam BCAA, białko oraz Carbo.
Czy w takim wypadku dawkowanie BCAA przed treningiem, Carbo w trakcie oraz białko po treningu (i po posiłku po-treningowym) jest rozwiązaniem optymalnym?

PS. Nie wiem do końca jak to działa - czy sogi doszły?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pomoc dla chudego. BIAŁKO

Następny temat

Suplementy na stawy

Fruzelina