SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Odżywianie w sportach walki

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1372

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 39 Wiek 223 dni Na forum 247 dni Przeczytanych tematów 553
Witam wszystkich.
Trenuje amatorsko dla siebie, nie celuje w zawody,ale chce być w mega formie i nie chodzi mi o wygląd.
Do tej pory jadłem na oko, ale starałem się jeść po prostu zdrowa żywność i trzymać wagę w granicach 80-83kg przy 180 cm.

Pytania :
1. Takie podejście jest dobre?
2. Z dieta, w której wszystko jest wyliczone mój organizm (nie wiem jak to napisać) byłby sprawniejszy? W sensie jakie byłyby plusy takiej diety?
3. Nie raz robię sobie taki posiłek,że kupuje rybę mrożona, która jest już w panierce. Szukam takich, które mają najwięcej ryby w środku. Mogę taki posiłek uznać za "zdrowy"?
4. Jakieś dodatkowe rady?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Wiek 62 dni Na forum 61 dni Przeczytanych tematów 20
Odżywianie jest aspektem ściśle związanym z aktywnością fizyczną i może wpływać na skład ciała, wyniki sportowe oraz regenerację potreningową. Stosowanie odpowiedniego planu dietetycznego to sprawdzona metoda optymalizacji poprawy wyników w sportach walki. W większości sportów walki sportowcy są klasyfikowani według masy ciała, aby zminimalizować różnice między zawodnikami. Wielu sportowców prowadzi do utraty wagi w celu uzyskania przewagi nad przeciwnikami. Przegląd został przeprowadzony w celu zapewnienia bezpiecznych, opartych na dowodach protokołów pomagających sportowcom w redukcji masy ciała bez negatywnego wpływu na wyniki sportowe. W niniejszym przeglądzie omówiono wymagania żywieniowe sportowców sportów walki, suplementy sportowe, strategie stopniowej i szybkiej redukcji masy ciała. TellTims Survey




Zmieniony przez - Clintonadam w dniu 04/10/2022 06:56:14
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 29115 Napisanych postów 20212 Wiek 42 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 270594
Jeśli chcesz czerpać z diety jak najwięcej profitów to pasuje aby była odpowiednio ułozona bo dieta powinna być urozmaicona i bogata odzywczo , dieta powinna zaspokajac organizm na makro , większosc minerałów i witamin a żeby tak było to trzeba do diety podejsc konkretnie . Najpierw warto wyliczyć prawidłowo swoje zapotrzebowanie i tego się trzymać bo na oko to można zrobić wszystko źle https://www.sfd.pl/Zapotrzebowanie_kaloryczne,_skł._prod._żywnościowych,_BF-t276436.html  , więc wylicz , dobierz wszystko i najlepiej jakbyś dodał przykładowy jadłospis z danego dnia i będzie można coś konkretnego powiedzieć https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 39 Wiek 223 dni Na forum 247 dni Przeczytanych tematów 553
Wydaje mi się,że trochę źle zrozumiałeś o co pytam.
Nie interesuje mnie wygląd, trenuje sw, nie jestem zawodowcem ani nie będę celował w zawody, czyli nie będę musiał zbijać wagi. Chcę wiedzieć czy takie podejście do tematu jest dobre I tyle. Staram się trzymać wagę 80-83 kg przy 180 cm. Staram się jeść jak najbardziej zdrowo, ale tego nie liczę, jem na oko.

Najczęściej 1 posiłkiem są płatki owsiane, whey, jakieś owoce, czasami masło orzechowe, nasiona np konopi, kakao, siebie lniane, chia (wybieram jeden z rodzai). Czasem jest to jajecznica z warzywami z dobrym pieczywem.

Reszta dnia różnie.
Węglowodany : ryż, makaron durum, placki tortilli, pieczywo, różnego rodzaju owoce, płatki owsiane , ziemniaki, bataty
Tłuszcze : trochę oliwy np do szejka, masło orzechowe, migdały, orzechy
Białko - whey, kurczak, wołowina, indyk, ryba, Czasem twarog

Nie pije napoi słodzonych. Jak już słodzę np herbatę, to słodzikiem lub miodem. Ze słodkich rzeczy, to często łącze skyr z truskawkami i dodaje trochę ksylitolu. To taki jeden z przykładów. Czasem kupuje (jak wspomniałem wyzej) rybę, która jest już w panierce, ale ma ona np 90 % ryby, wydaje mi się to jak najbardziej w ok. Zazwyczaj wszystko robię w piekarniku, a jak już smażę to trochę oleju kokosowego na patelnie i tyle.

Po prostu chce wiedzieć czy takie podejście jest dobre I co by mi dała dieta, w której wszystko wyliczam co do grama, ale zostaje ciągle w tej samej wadze 80-83kg
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 647 Napisanych postów 403 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 8126
Jak Ci odpowiada to jest dobre, jesli chcialbym miec lepsze wyniki i czerpac maksymalnie z czasu spedzonego na silowni tylko pilnowanie diety Ci w tym pomoze, inaczej mozesz stac w miejscu nie robiac znacznych progresow.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 22 Wiek 114 dni Na forum 113 dni Przeczytanych tematów 292
Wiele lat amatorsko ćwicząc karate i judo nie musiałam w jakiś specjalny sposób podchodzić do diety.

Nie wiem, czy ryba z mrożonki ma wpływ na treningi, ale łatwo się nią zatruć, mnie to skutecznie zniechęciło do ryb z mrożonki.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 39 Wiek 223 dni Na forum 247 dni Przeczytanych tematów 553
Doskonale rozumiem,tylko ja jako,że trenuje sw to bardziej skupiam się na innych aspektach niż siła i wygląd. To co Ty napisałeś, to chyba tyczy się kulturystyki. Wydaje mi się,że jak się trenuje sw, to taka dieta gdzie liczymy kcal jest nie dobra, ponieważ tutaj wszystko jest zmienne np możemy w jednym dniu odpuścić trening, zaś w nastepny dzień zrobić dwa i w takim wypadku trzeba w kazdy dzien jesc inaczej. Taka diete gdzie liczymy kcal, to tylko, gdy jesteśmy zawodowcami i zbliża nam się walka i musimy zmieścić się w limicie wagowym. Fajne jakby się wypowiedziała osoba, która już trochę trenuje sw. Będę wdzięczny. Dziękuję za posiwecony czas na odpowiedz.


Zmieniony przez - paaayyolami w dniu 2022-09-27 14:46:07
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5625 Napisanych postów 72255 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 731004
1. Nie do końca wiem o co pytasz w tym punkcie. Jeżeli odpowiada Tobie zdrowy tryb życia, trzymanie się konkretniej masy ciała i jedzenie na oko, to takie podejście jest dobre. Jeżeli męczysz się z tym, to nie będzie dobre. Skoro coś daje efekty jakie sobie zakładasz i czerpiesz z tego przyjemność, to tego bym się trzymał. Oczywiście zakładam, że znasz podstawy prawidłowego odżywiania.

2. Nie wiemy niestety jak wygląda Twoja dieta w tej chwili, żeby porównać do ewentualnych zaleceń w sportach walki. Być może spełniasz te zalecenia.
1

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 39 Wiek 223 dni Na forum 247 dni Przeczytanych tematów 553
Cześć domer. Na górze napisałem mniej więcej jak to wygląda.

W 1 posiłku zazwyczaj płatki owsiane 50-100g, owoce (nie będę wpisywał jakie, bo jem różne), czasem łyżka masła orzechowego, whey, nasiona np konopi, kakao, siebie lniane, chia (wybieram jeden z rodzai). Czasem jest to jajecznica z warzywami z dobrym pieczywem. Bardzo rzadko,ale są sytuację, gdzie np zaspałem, to wtedy szybki shake z owoców,whey,masło i nasiona.

Nastepny posiłek jest na krótkiej przerwie w pracy i zazwyczaj są to jakieś owoce i orzechy lub migdały.

Nadtepny posiłek jest już na dłuższej przerwie i tu też różnie, znów może być to samo co na śniadanie, moga być to dobre placki tortilli z kurczakiem, ryż z kurczakiem. No po prostu jest to zdrowy posiłek, który ma w sobie 70-80g ww złożonych bialka z 40g (np 200g piersi), warzywa. Nastepny posiłek jest przed treningiem i jest taki jak poprzedni, w sensie chodzi mi o ww I białko. Nastepnie trening, w trakcie lub po vitargo, po białko
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 39 Wiek 223 dni Na forum 247 dni Przeczytanych tematów 553
Lub bez bialka i od razu posiłek 70-80 ww I białko 40g. No i kolacja, to zazwyczaj już samo białko z tłuszczem. Czasem jak mam ochotę na słodkiez to skyr z owocami i białko, też różnie. Czasem są 2 treningi, to dojdzie jeszcze jeden posiłek. Jak nie ma treningu to tez zjem trochę mniej. Czasem gdzieś między posiłkami wleci jakieś warzywo, owoc. Nie pije napojów słodzonych, od czasu do czasu pozwolę sobie na napoj zero. Raz na miesiąc 1-2 piwa się napije. Wszystko robię z głową. No i wiadomo dochodzi do tego suplementecja, która opisałem w dziale przeznaczonym do tego . Musiałem to napisać w 2 postach,bo brakło miejsca. Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 29115 Napisanych postów 20212 Wiek 42 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 270594
paaayyolami
Wydaje mi się,że trochę źle zrozumiałeś o co pytam.
Nie interesuje mnie wygląd, trenuje sw, nie jestem zawodowcem ani nie będę celował w zawody, czyli nie będę musiał zbijać wagi. Chcę wiedzieć czy takie podejście do tematu jest dobre I tyle. Staram się trzymać wagę 80-83 kg przy 180 cm. Staram się jeść jak najbardziej zdrowo, ale tego nie liczę, jem na oko.

Najczęściej 1 posiłkiem są płatki owsiane, whey, jakieś owoce, czasami masło orzechowe, nasiona np konopi, kakao, siebie lniane, chia (wybieram jeden z rodzai). Czasem jest to jajecznica z warzywami z dobrym pieczywem.

Reszta dnia różnie.
Węglowodany : ryż, makaron durum, placki tortilli, pieczywo, różnego rodzaju owoce, płatki owsiane , ziemniaki, bataty
Tłuszcze : trochę oliwy np do szejka, masło orzechowe, migdały, orzechy
Białko - whey, kurczak, wołowina, indyk, ryba, Czasem twarog

Nie pije napoi słodzonych. Jak już słodzę np herbatę, to słodzikiem lub miodem. Ze słodkich rzeczy, to często łącze skyr z truskawkami i dodaje trochę ksylitolu. To taki jeden z przykładów. Czasem kupuje (jak wspomniałem wyzej) rybę, która jest już w panierce, ale ma ona np 90 % ryby, wydaje mi się to jak najbardziej w ok. Zazwyczaj wszystko robię w piekarniku, a jak już smażę to trochę oleju kokosowego na patelnie i tyle.

Po prostu chce wiedzieć czy takie podejście jest dobre I co by mi dała dieta, w której wszystko wyliczam co do grama, ale zostaje ciągle w tej samej wadze 80-83kg
No to jesłi chcesz trzymać wagę w okolicy 8-83 to musisz kręcic się przy swoim zerowym zapotrzebowaniu i mozesz to robić na oko i obserwować swoje ciało a możesz miec pełną kontrolę i liczyć kcal i trzymać się swojego zera. Natomiast jeśłi chodzi o posiłki to tak jak pisałem fajnie by było jakbyć wrzucił diete w formie jak w linku wyżej bo będzie dokładny podglą ile kcal +- spozywasz i ile makro z jakich źródeł , To że nie ćwiczysz sylwetkowo a sztuki walki są domena to nic nie zmienia bo i tu i tu dieta powinna być odzywcza i wartościowa jeśli chcemy aby nasze ciało lepiej funkcjonowało a co przełoży się później na lepsze efekty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5625 Napisanych postów 72255 Wiek 38 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 731004
Niestety ciężko jest odnieść się do tego co napisałeś powyżej. Jedyne co możemy napisać, to to, że bazujesz na zalecanych źródłach składników odżywczych. Takie jedzenie na oko może w perspektywie czasu wyjść różnie. Dodać do tego możemy ewentualnie to, żebyś starał się urozmaicać swoją dietę i bazował w znacznej przewadze na zalecanych źródłach makroskładników:

https://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html

https://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html

https://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html 
1

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Budowa masy mięśniowej - porady

Nutlove cynammon