SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Odżywanie 14 latka .

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 3898

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 62 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1038
Witam !
Trening już sobie dobrałem , dzięki wam !
Teraz nadszedł czas abyście doradzili mi , co mam jeść aby :
- nie przytyć
- mieć energię na ćwiczenia
- prawidłowo rosnąć i się rozwijać .
Nie jem słodyczy , za miesiąc chciałbym żeby po treningu ktory wykonuje były jakieś efekty , a do tego niezbędne jest zdrowe odżywianie .

Nie jestem dobry w układaniu sobie jadłospisu czy też treningu , także liczę na waszą pomoc !

Pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 62 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1038
Chciałbym zgubić trochę na masie , 2-3 kg .
Liczę na waszą pomoc .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 5486 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 48077
napewno w tym wieku nie zabieraj się za żadne diety redukcyjne... wogóle pojęcie diety traktuj jako dobre "dobre wzory odżywiania" ... nie staraj się narazie liczyć kalorii. Przyzwyczaj się do "diety" żeby potem ją szlifować...
Póki co:
dostarczaj sobie ww z: ryżu, kaszy, makaronu, ziemniaków, owoców, warzyw

tłuszczy: z ryb, orzechów, pestek z dyni, słonecznika, oliwy z oliwek, oleju lnianego

białek: z mięs - najlepiej drobiu, wołowiny, schabu, z ryb - z nabiału- serów twarogowych, żółtych,

staraj się jeść ok 6 posiłków dziennie
Na śniadanie dostarczaj b.dużo ww, dużo białek i trochę tłuszczu
między dużymi posiłkami jedz 2-3 mniejsze
Przed treningiem i po nim zjedz posiłek oparty na podobnych zasadach co śniadaniez jeszcze większą ilościa białka i mniejszą tłuszczu

to tak pokrótce...

rozpisz teraz swój przykładowy rozkald posiłków, sprawdzę czy zrozumiałes
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 960 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 13595
w tym wieku nie musisz przestrzegać taj rygorystycznie diety poprostu zdrowo się odżywiaj unikaj fast fudów i słodyczy jedz 5-6 mniejszych posiłków dziennie

Nie wiedzieć i zapytać to wstyd na chwile. Nie wiedzieć i nie zapytać to wstyd na całe życie.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 62 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1038
Zazwyczaj na śniadanie jem :
- Płatki kukurydziane + mleko ( 0,5 % tłuszczu , albo 1,5 % .. Innych nie lubię .) , szklanka soku pomarańczowego ( często sam wyciskam )
lub :
- dwa jajka na twardo , z 10-15 dag sera białego połtłustego , dwie kromki chleba

2 śniadanie :
- zazwyczaj najem się 1 śniadaniem , więc na drugie jem tylko jakiś owoc , jest to najczęściej jabłko .

Obiad:
- Kasza z sosem + duszona pierś + ogorki lub jakaś surowka..
- Makaron z warzywami
- ryż z warzywami lub jakimś mięskiem .
- czasem mama zrobi jakąś dobrą rybę ;)

Podwieczorek :
- po obiedzie czuje się jeszcze najedzony , więc jem tylko owoc
( zazwyczaj banan + napije się troche mleka )

Kolacja :
- i tu jest problem , na kolację rzadko co jadam .
Kolacja jest czasem , kiedy biorę się za trening .

Jedząc to co napisałem powyżej , mam energię na ćwiczenia .
Jedyne co mnie martwi , to to , czy jedząc tak urosnę , nie przytyję ?
Chciałem aby ktoś wstawił przykładowy jadłospis dla mnie i porożnić je z moim , coś dodać .

Czy to co jem jest właściwe dla mnie ?

Z gory dziekuje za odpowiedzi .
Pozdrawiam .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 5486 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 48077
Zazwyczaj na śniadanie jem :
- Płatki kukurydziane?LEPIEJ PŁATKI OWSIANE/ + mleko ( 0,5 % tłuszczu , albo 1,5 % .. Innych nie lubię .) , szklanka soku pomarańczowego ( często sam wyciskam ) DO TEGO DOBRZE BYŁO BY DORZUCIĆ BIAŁKO - NP. SEREK WIEJSKI LUB JAK NAPISAEŁEŚ JAJKA
lub :
- dwa jajka na twardo , z 10-15 dag sera białego połtłustego , dwie kromki chleba - UNIKAJ BIAŁEGO PIECZYWA

2 śniadanie :
- zazwyczaj najem się 1 śniadaniem , więc na drugie jem tylko jakiś owoc , jest to najczęściej jabłko . WAŻNE ABY POSIŁEK BYŁ KOMPLETNY .. CZYLI POSIADAŁ WW,B,T, A NIE TYLKO OWOC- DODAJ DO NIEGO PIERŚ Z KURCZAKA I TROCHĘ OLIWY, A ZAMIAST OWOCA UGOTUJ RYZ
PORCJA MOŻE BYĆ MAŁA - MOŻESZ USMAŻYĆ LUB UGOTOWAĆ KURCZAKA Z RYŻEM I PODZIELIĆ NA DWIE PORCJĘ I W TEN SPOSÓB BEDZIESZ MIAŁ DWA POSIŁKI

Obiad:
- Kasza z sosem + duszona pierś + ogorki lub jakaś surowka..
- Makaron z warzywami
- ryż z warzywami lub jakimś mięskiem .
- czasem mama zrobi jakąś dobrą rybę ;)
GIT

Podwieczorek :
- po obiedzie czuje się jeszcze najedzony , więc jem tylko owoc
( zazwyczaj banan + napije się troche mleka ) TU JAK Z 2 ŚNIAD.

Kolacja :
- i tu jest problem , na kolację rzadko co jadam .
Kolacja jest czasem , kiedy biorę się za trening .
NA KOLACJĘ ZJEDZ DUŻO BIAŁKA -TROCHĘ TŁUSZCZU- I MAŁO WW
NP. SAŁATKĘ Z KURCZAKIEM, CZY Z SEREM FEATA
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 62 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1038
Sir_Lukasz, dzieki za odpowiedzi i urozmaicenie mojego jadłospisu .
Jedząc to co napisałeś , zgubie trochę na masie ?

Biegam codziennie po 5-8 km .
Co drugi dzień wykonuję trening dla początkujących napisany przez Mawashi'ego
Do tego chodzę 1-2 razy w tygodniu na basen .
W wolnym czasie jeżdżę na rowerze , gram w piłkę .
W ciągu roku szkolnego trenuję lekkoatletykę . Biegam 6 dni w tygodniu .
Trenuję zawzięcie od początku wakacji , chce mieć wyśmienitą formę i spalić trochę brzuszka na nowy rok szkolny ;) .

Czy ten trening + moj jadłospis zdadzą egzamin ?

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 5486 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 48077
Wiem ze mając 14 lat każdy czuje się niemal dorosły
Ale powiem Ci że masz szczęście że jestes w tym wieku bo dopiero teraz naprawde będziesz się rozwijał
Uprawiaj sport i bądź w tym konsekwentny
Jedz zdrowo zawsze
A napewno wypracujesz sylwetkę której kazdy będzie Ci zadroscił

Czy schudniesz, to zależy .. od tego i kalori w siebie wrzucisz a ile spalisz... Ale tym się teraz nie przejmuj

Dużo ruchu i zdrowe jedzenie ... i będzie świetnie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 62 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1038
SOG leci dla Ciebie .. ;)
Jeszcze jedno pytanko , czy na kolację mogę zjeść sałatkę owocową ?

Pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 5486 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 48077
chyba że zaraz po treningu...

jeśli treningu nie było to owoce wieczorem lepiej odstaw, postaraj się jeść owoce rano i popołudniu
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

żóltodziób potrzebuje pomoc eksperta!

Następny temat

Dieta redukcja ! ocena pomoc w ulozeniu

WPC zestaw